ole_marius Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Mitt drømmespill må være en FPS spill. Handlingen er satt til år 2026, 3 verdenskrig har brutt ut, Russland, Kina, Usa, Australia ligger i total ruin etter en atom krig. Europas største byer, Stocholm, Berlin London, Paris, Roma osv.. er øde etter et massivt kuleregn av bomber. De overlevende har blitt separert til to fraksjoner, ene som prøver å finne og bruke flere atomraketter, de andre er opprørere som vil forhindre verdens undergang. Du som soldat begynner som gutt og for gjentatte flash back fra bomberegn og familien drept av de onde, til du våkner opp på en rekruttskole. etter endt rekruttskole er du blitt sammen med en gjeng soldater, dine venner dør en etter en mens din militære grad øker med mer ansvar og vanskeligere oppdrag. På en rutine oppdrag med noen fra din patrulje med en gammel bil treffer du en landmine, du våkner siden opp i et feltsykehus og møter kjærligheten i ditt liv. Varierende oppdrag fra flyging, dykking, sniking, sniking og rushing nærmer spillet seg slutt og kjærligheten vokser. Plutselig en tidlig morgen kveld hører du et massivt brøl, flere atomraketter fyller himmelen, du skynder deg for å finne din kjæreste og prøver i fortvilelse å finne en feltprest, du gifter deg og akkurat da dere skal kysse fylles himmelen men et sterkt lys. Menneskeheten er død, samtidig som dette lyset gr seg ser du blikk fra alle de ødelagte storbyene samtidig som du hører din egen stemme som forteller noen gråtende ord om mennesket brutalitet. Men vent? Er det ferdig? Nei! Dette spillet har en bror part som viser historien fra den andre siden. Alt som blir gjort i spill 1 er mot reaksjoner i spill 2, det var du som plantet landminen. Sakte men sikkert ut i historien forstår du at dine handlinger er gale og prøver å forhindre undergangen, indrekonflikter preger karakteren. Han har ingen venner, er ensom men lojal mot sin leder. dog akkurat du du skule forhindre der undergang. Du blir skutt i hodet og man ser missilene flyr opp i himmelen. Det er mitt drømme spill... Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Kanskje det, kanskje det.. @Aleksmy Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Enig med Ole_Marius:D Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Har hatt mange spill ide`er opp igjennom tidene men av en eller annen grunn har jeg alltid bygget på ideen bak simulator spill. Slik lyder min idee: Alle vet at satelitt bilder blir mer å mer avansert å kan plukke opp snart alt. Sånn som google maps kan du til å med gå rundt i new york f.eks. Så ideen min er et simulator spill hvor du som i wow betaler eventuelt et stort beløp eller et mye mindre månedsbeløp. Du skal kunne starte hvor du vil i verden med et breit utvalg av biler med grafikk som representerer bilen slik den er i virkeligheten, spillet designet av divisjoner, slik at vært land blir representert å landskapet og veiene blir designet av mennesker i vært land. En oppdatering vil gå etter si en månedstid, hele tiden. Slik at ved sattelittene plukker opp nye veier, broer osv. Vil dette komme ut i neste patch. Så det vi sitter igjen med er et stort communiti hvor mennesker over hele verden kan joine vår verden å kjøre sammen fra Oslo til Berlin på virkelige hovedveier og gjennom små byen. Nå skal jeg tegne et bilde til deg: - Du sitter i sofaen, slår på pc-en/xboxen/ps3en og tar hendene på et racing ratt. Du velger hvilken bil du ønsker, farge osv. Ser om noen venner er online å tar opp headsettet og sier - Hei, hvor er du? - Jeg er i stavanger for gøy - Er der på få minutt. For du kan velge hvor du vil spawne. I denne verdenen vil du møte mennesker på veien. Kunne knuse bilen din å kansje til å med i fremtiden kunne gjøre oppdrag, men først å fremst følensen av å kunne kjøre 200 på norske veier med en bugatti veyron å en kammerat bak i en lamborghini på veier hvor du pleier å kjøre 60 med en mazda.. Dette er mitt drømme konsept. Selvfølgelig med mange spørsmål men jeg tror faktisk det er mulig å lage noe lignende Hva er ditt? Mvh: Ivrig idee skaper Nydelig idè. Men dette trengte jo ikke nødvendigvis bare være bilspill. Funksjoner hvor du kan gå ut av bilen, få jobb, kjøpe hus, ??bli kriminell??, ??drepe??. Utrolig stort! Men foreksempel at du kan kjøpe Nordland for 400 Microsoft Points, eller kjøpe England for 400 MP. Det hadde vært kult. Men dette kommer ikke før om et par tiår ++, vil jeg tro. Men tenk på Natal hvor de har laget en visuell verden hvor du er deg! På skjermen gjør personen akkurat det samme som deg, med 3D kamera. Personen i spillet kan forstå følelser, etc. Det er stort! Så hvem vet, kanskje om et par år. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Japp, man t.o.m spille dette spillet i spillet. Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Japp, man t.o.m spille dette spillet i spillet. Hehe xD Det finns faktisk, et program til WoW hvor det er en person som spiller deg, han klikker de samme knappene og du ser skjermen han spiller på : p Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Japp, man t.o.m spille dette spillet i spillet. Hehe xD Det finns faktisk, et program til WoW hvor det er en person som spiller deg, han klikker de samme knappene og du ser skjermen han spiller på : p Det er jo bare tull. Sett en youtube video om det, men da var det prank. Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Japp, man t.o.m spille dette spillet i spillet. Hehe xD Det finns faktisk, et program til WoW hvor det er en person som spiller deg, han klikker de samme knappene og du ser skjermen han spiller på : p Det er jo bare tull. Sett en youtube video om det, men da var det prank. Men det fins : p Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Japp, man t.o.m spille dette spillet i spillet. Hehe xD Det finns faktisk, et program til WoW hvor det er en person som spiller deg, han klikker de samme knappene og du ser skjermen han spiller på : p Det er jo bare tull. Sett en youtube video om det, men da var det prank. Men det fins : p Snakker du om , så kan jeg i alle fall fortelle deg at det er kødd. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Japp, man t.o.m spille dette spillet i spillet. Hehe xD Det finns faktisk, et program til WoW hvor det er en person som spiller deg, han klikker de samme knappene og du ser skjermen han spiller på : p Det heter world of world of warcraft om jeg ikke husker feil... Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Det heter world of world of warcraft om jeg ikke husker feil... Det er den videoen jeg postet over her -- og det er bare tullball. Lenke til kommentar
Dudemeister Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Vil beskrive det på følgende måte = THE LEGEND OF ZELDA: OCARINA OF TIME Endret 13. oktober 2009 av Dudemeister Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Det heter world of world of warcraft om jeg ikke husker feil... Det er den videoen jeg postet over her -- og det er bare tullball. Stemmer, updata ikke posten før jeg svarte, så så ikke posten din... OG ja, jeg vet at det er kødd... Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Science-fiction space-themed MMO (eller evt. online mp) med dyp storyline og immersive gameplay. Et MMO som er verdig navnet på genren og faktisk er massivt, med samfunnet bestående av spillere på hver side; craftere, ressurs-samlere, pirater, soldater, politikere osv. der det er mulighet for intriger og politisk spill, elementer som gjør at verden kommer til live. Det innebærer at bla. craftingen er dyp og omfattende nok til at det er ekstremt kvalitesforskjell på items utifra kvalitet på ressurser, prossesering og crafting (tenk SWG) - slik at det oppstår feks. business-allianser. Combat må være skilldrevet men likevel ha en god læringskurve for nybegynnere, om ikke god læringskurve så mulighet for trening av nybegynnere (evt. betalt). Det burde også være mer fokus på fler-mannede fartøy og samarbeid i stedet for solo-skip. Også mulighet for battleship der medlemmer kan docke skipene deres og spille (gå rundt, forskjellige stasjoner). Planeter og byer er selvfølgelig obligatorisk, det må være et ground-aspect ved det. Maktspill over systemer. Kunne sikkert skrevet i timesvis, men dette er vel en pekepinne på det jeg kunne tenkt meg. Glemte nesten; - Ingen grinding - Ingen "quests". Hvis quests så må det være noe som er skrevet av spillerne og er en faktisk oppgave. - Ingen levels. Endret 15. oktober 2009 av Syvertsen Lenke til kommentar
Br0dskive Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Ville blandet en gammel klassiker med ett nymoderne spill. F.eks: Super Mario Land & Crysis. Dette hadde vært fett!! Samme type baner som i Super Mario Land, men at du går rundt i en nanosuit og kan bruke alt fra pistoler til TAC guns! Hadde sikkert ikke vært så sykt gøy i lengden, men tanken er iallefall utrolig morsom. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Mitt drømmespill må være et free-roaming rpg med grafikken og skjønnheten til Oblivion, og character creation og guilds/dybde/innhold a la Neverwinter Nights eller Daggerfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå