Gå til innhold

Nextgentel - Internett laster ikke alle sider, og ofte bare delvis

Anbefalte innlegg

Jeg har internett som er levert fra Nextgentel. Til tider fungerer den veldig bra, med god hastighet. Problemet er at enkelte sider, som nettavisen eller boliga.no aldri laster, mens andre sider stort sett laster, men ofte bare delvis. F.eks. er db.no uten bilder men bare "tekstartikler" et vanlig syn, men db.no kan også av og til fungere helt fint med lasting av hele siden.

Det artige er at når jeg kobler meg til samme trådløse nett med jobb pc'en min skjer akkurat det samme (samme sider er trege/laster ikke), men når jeg kobler til vpn-koblingen jeg har på jobb pc'en, og bruker det trådløse nettet via denne, så laster alt helt utmerket.

Torrents kjører også helt perfekt uavhengig av hvilken pc/oppkobling jeg bruker.

Er det noen som har peiling på hva dette kommer av? Føler meg sikker på at det er nextgentel som er problemet her, iom at problemet er på alle pcer som benytter nextgentel-nettet, og at det "forsvinner" når jeg kobler opp på samme nett via vpn.

Setter pris på all hjelp, på forhånd takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også linje levert av nextGenTel, og den er veldig merkelig fordi til tider fungerer den perfekt, men etter en stund så ombestemmer den seg og bruker evigheter på å laste sider. Og det blir ofte bare deler av sidene som blir lastet.

Jeg har prøvd å kjøre diverse traceroutes, men jeg antar at problemet ligger hos nextGenTel. Derimot åpne tilkoblinger, som torrents og spotify kjører helt fint også når nettet omtrent ikke fungerer. Det virker som det bare er utgående informasjon som ikke sendes.

Jeg vet ikke om det er relatert til ditt problem, men har ihvertfall også problemer med NextGenTel nett :)

Lenke til kommentar
Jeg har også linje levert av nextGenTel, og den er veldig merkelig fordi til tider fungerer den perfekt, men etter en stund så ombestemmer den seg og bruker evigheter på å laste sider. Og det blir ofte bare deler av sidene som blir lastet.

Jeg har prøvd å kjøre diverse traceroutes, men jeg antar at problemet ligger hos nextGenTel. Derimot åpne tilkoblinger, som torrents og spotify kjører helt fint også når nettet omtrent ikke fungerer. Det virker som det bare er utgående informasjon som ikke sendes.

Jeg vet ikke om det er relatert til ditt problem, men har ihvertfall også problemer med NextGenTel nett :)

Det er nøyaktig samme problem som jeg har!

@Samcki: Skal prøve OpenDNS når jeg kommer tilbake til Nextgentel-nettet om noen dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...