TheMartine Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Du går glipp av mange kvalitetskarer hvis du ikke lar dem endre på småting. Lar dem endre på småting ved hvem? Ved meg eller seg selv? Poenget er at du blir ikke kjæreste med noen hvis du allerede på forhånd irriterer deg over hvordan vedkommende ser ut. Som i dette tilfellet: Han liker ikke at hun har bart. Nei vel, move on. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Du går glipp av mange kvalitetskarer hvis du ikke lar dem endre på småting. Lar dem endre på småting ved hvem? Ved meg eller seg selv? Poenget er at du blir ikke kjæreste med noen hvis du allerede på forhånd irriterer deg over hvordan vedkommende ser ut. Som i dette tilfellet: Han liker ikke at hun har bart. Nei vel, move on. Mange kommer til å klage på den barten, det er like greit at én av dem gir henne beskjed slik at hun får gjort noe med det. Jeg hadde barbert det meste for drømmejenten, men det er ikke alt jeg vet at hun vil at jeg skal barbere. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Mange kommer til å klage på den barten, det er like greit at én av dem gir henne beskjed slik at hun får gjort noe med det. Jeg hadde barbert det meste for drømmejenten, men det er ikke alt jeg vet at hun vil at jeg skal barbere. Beskjed om hva? At den er der? For det vet hun nok fra før av. Gi beskjed om at den er så stygg at det er plagsomt for andre? Det blir nok et ego boost uten sidestykke. Der har vi nok forskjellig syn på hva drømmejenta/drømmemannen er, gitt. En mann som forlanger at jeg forandrer meg, er ikke drømmen. Men, whatever floats your boat, mister. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Det blir nok et ego boost uten sidestykke. Å fjerne den og få mer oppmerksomhet fra gutter blir et egoboost. Jeg klarer ikke å hoppe ombord denne "ingen skal gjøre noe for å forbedre seg selv"-trenden. Tren, barber, ta sol, blek tennene, ta tak i problemområdet og ikke gjem deg bak dårlig selvtillit og "Jeg er fornøyd med meg selv". Det skal så lite til. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Å fjerne den og få mer oppmerksomhet fra gutter blir et egoboost. Jeg klarer ikke å hoppe ombord denne "ingen skal gjøre noe for å forbedre seg selv"-trenden. Tren, barber, ta sol, blek tennene, ta tak i problemområdet og ikke gjem deg bak dårlig selvtillit og "Jeg er fornøyd med meg selv". Det skal så lite til. Mulig hun vil se bedre ut, og mulig hun vil oppleve mer oppmerksomhet fra gutter, men samtidig vil hun ha fått et nytt problemområde på kroppen og en ny bekymring. Det er ikke bare vinn-vinn, samme hvordan man prøver å framstille dette. Igjen er vi tydeligvis uenige om hvordan mennesker bør leve. Jeg kan fint akseptere en sunn, men ikke striglet, bleket og brunet gutt. Det er ikke noe problemområde å ikke se fullstendig plettfri ut. Det blir først et problem dersom det går ut over helsen, og det tror jeg ikke gule tenner gjør. Endret 9. oktober 2009 av TheMartine Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Det er ikke bare vinn-vinn Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Ja, altså, sett fra et egoistisk synspunkt, er det selvsagt vinn-vinn. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Tro meg, hun er sikkert fullstendig klar over hårveksten sin. Er den mørkere/fyldigere enn vanlig skal du ikke se bort fra at hun plages av den selv, også. Og ja, alle jenter har hår på overleppa. Naturen er slem, altså. Jepp, tviler sterkt på at hun ikke er klar over det selv. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Burde være like naturleg for ein gutt å sei frå om ein bart som for ei jente å sei frå om at ho ikkje synest noko om skjegg. Skal ein la være å satse på eit forhold fordi den andre parten har ein liten kosmetisk (i dine auge) "feil"? Kor mange jenter er det ikkje som dikterer både det eine og det andre i eit forhold? Frisyre, klesstil osv. Går det andre veien er det plutseleg enda ein kosmetisk detalj å bli deprimert for av jenta. Endret 9. oktober 2009 av Zeph Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Burde være like naturleg for ein gutt å sei frå om ein bart som for ei jente å sei frå om at ho ikkje synest noko om skjegg. Ikke nødvendigvis. En jente med bart er langt mer skambelagt enn en gutt med skjegg. Samfunnet tenker slik: Gutter med ansiktshår: Mandig og naturlig. Jenter med ansiktshår: Mandig og tegn på slapt forhold til kroppspleie. Skal ein la være å satse på eit forhold fordi den andre parten har ein liten kosmetisk (i dine auge) "feil"? Kor mange jenter er det ikkje som dikterer både det eine og det andre i eit forhold? Frisyre, klesstil osv. Går det andre veien er det plutseleg enda ein kosmetisk detalj å bli deprimert for av jenta. Men hvem er det som sier at jenter har rett til å kommandere slik? Hvorfor gidde å være sammen med en som stadig krever at du forandrer deg etter hennes smak? Det hadde ikke jeg giddet. Endret 9. oktober 2009 av TheMartine Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Burde være like naturleg for ein gutt å sei frå om ein bart som for ei jente å sei frå om at ho ikkje synest noko om skjegg. Ikke nødvendigvis. En jente med bart er langt mer skambelagt enn en gutt med skjegg. Akkurat. Då er det jo berre positivt om ho fjerner den, for begge to. Ho er garantert klar over den, men som poengtert tidlegare i tråden, kanskje redd for å fjerne den på grunn av myter. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Burde være like naturleg for ein gutt å sei frå om ein bart som for ei jente å sei frå om at ho ikkje synest noko om skjegg. Ikke nødvendigvis. En jente med bart er langt mer skambelagt enn en gutt med skjegg. Akkurat. Då er det jo berre positivt om ho fjerner den, for begge to. Ho er garantert klar over den, men som poengtert tidlegare i tråden, kanskje redd for å fjerne den på grunn av myter. Egentlig ikke, for som alle andre regner jeg med at hun ønsker å bli likt for den hun er, med og uten "skavanker". Det er samfunnet som innstiller på at det er stygt, og ergo blir det noe skamfullt for henne. Jeg har selv kraftige øyebryn, og for min egen del synes jeg det faktisk er slitsomt å nappe og holde dem litt smalere. For meg var det viktig at jeg fant meg en som likte meg som jeg var, som ikke bryr seg om jeg ikke napper hver eneste dag. Jeg hater napping, og jeg vil tro hun nok får samme følelse av denne barten. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Vel, ja, som Yvonne sa. Det er kanskje enklest på kort sikt å gi etter for presset og gjøre det samfunnet mener du bør, men om alle bestandig gjorde det, hadde vi hatt en jævla kjedelig og monoton verden, du. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Kan jo hende hun vil fjerne den (for jeg nekter å tro at noen jenter VIL ha bart), bare at hun ikke tørr. Kanskje på grunn av alle ryktene om at det kommer ut så mye mørkere og tjukkere. Om ei venninne av ho hadde fortalt at det ikke var så ille så kanskje hun ville gjort noe med det TheMartine: Ingenting galt med å forbedre seg selv. Skal man la være å trene bare fordi man 'skal være fornøyd med seg selv'? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Salma Hayek får skikkelig mannebart hvis hun ikke fjerner den. Nuff said? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 TheMartine: Ingenting galt med å forbedre seg selv. Skal man la være å trene bare fordi man 'skal være fornøyd med seg selv'? Nei, det er ikke det jeg sier. Poenget er at man ikke skal forandre seg for å tilfredsstille andres ønsker. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Nei, det er ikke det jeg sier. Poenget er at man ikke skal forandre seg for å tilfredsstille andres ønsker. Nei om man ikke vil forandre det så skal man gjerne få fortsette. Men i henhold til topic så nekter jeg å tro at jenta vil ha bart. Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Stakkars denne jenta - hun er sikkert fullstendig klar over at hun har en bart som ikke er så veldig kledelig. Det er derfor ikke nødvendig med anonyme tips og barberhøvler adressert hjem til henne. Jeg syns at man må rette seg litt etter andre når man er i et forhold, men ikke på slike ting. Hvis du absolutt må nevne barten, så syns jeg i alle fall at du skal gjøre det nå. Jeg tror ikke det kommer noe godt ut av det, men hvis du ikke kan leve med den barten, så har du egentlig ikke noe valg. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Nei nei nei nei, stakkars gutten kan ikke få slapp tiss hver gang han ser henne. Ta en spraydeo, en lighter, og resten finner du ut av selv. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Dette er ikke av sensitiv art, og har dermed ikke noe under gjesteposting å gjøre. Har du brukerkonto, bruker du denne. Ordningen med gjesteposting har ingenting å gjøre med at man slipper å logge på hvis man ikke gidder. Tråden trengs ikke å stenges, så der slipper du å bli plaget av stengingskåt moderator. Men gjesteposting her i dette innlegget skal ikke forekomme fra nå av og fremover. Jeg skjønner godt hvorfor trådstarter poster som anon, hva hvis denne jenta faktisk er innom dette forumet, og/eller han har ett nick som han bruker over alt, som hun kommer til å kjenne igjen.. Da sitter han vertfall i saksa.... Dette er jo baare kødd. Dra ned kjerringa på body shop og kjøp no hårvoks. End of story. Mye dumme meninger osv, men dette er jo løsningen. Noen jenter får mere bart enn andre, slik er det. Shaving er ikke svaret, men voksin. Dette kan de gjøre sjøl, eller gå til sånne jentesjapper som driver med voksing osv, jeg ser at det er flaut å si ifra, men noen må jo gjøre det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå