Myxo Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Bor i en kjellerleilighet og har internett via en trådløs router som står hos huseieren i leiligheten over. Har også en Xbox360 som jeg gjerne skulle ha hatt på nett, men ønsker ikke å bruke haugevis av penger for å kjøpe en trådløs mottaker som kun funker på xboxen, så forsøker å finne ut hvordan jeg skal få den på nett via kabel - uten at jeg blir nødt til å dra kabel fra overetasjen - noe som i realiteten ikke er praktisk gjennomførbart. Er det mulig å få til dette på en enkel og billig måte? Jeg har en trådløs Speedtouch-router som ikke er i bruk. Kan denne på noen måte brukes som en distributør for et lokalnett her nede i kjelleren? Eller kan en laptop brukes til det samme (trådløst nett inn -> kabel ut til xbox)? I det hele tatt; hva er trikset her? Det skal sies at jeg ikke har forsøkt noe som helst selv, enda. Boksen er utlånt til en kompis, men har nå tenkt å få den hjem igjen - og da vil jeg samtidig få den på nett. Tips og triks mottas med takknemlighet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Så vidt jeg vet kan du ikke bruke Speedtouch-routeren til dette, men du kan dele nettverk som du mottar med laptop med Xbox. Du må lage en "virtuell bridge" mellom LAN og WLAN i mine nettverkssteder for å få forbindelse mellom de to (merk begge og høyreklikk). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå