Geir72 Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 For noen uker siden begynte pcen å 'fryse', spesielt når jeg spilte C&C Generals men også når jeg sjekker mail, surfer. Det skjer også av og til når DVDROMen spinner opp, men ikke alltid. Jeg har prøvd det meste for å finne feilen. Har formatert HD, reinstallert XP, installert siste brikkesett drivere, siste BIOS.Har testa ram, gfxkort på andre pcer, har tatt ut alle andre kort fra pcen. Temperaturen virker ok både på CPU og gfxkort. Har resetta BIOS.... men neida - samma feil Da tenker jeg at enten er det CPU som begynner å halte (hvis det går an - trodde det var enten eller), eller så er det hovedkortet som skaper trøbbel. Kan noen hjelpe? Min PC: EPoX EP-8KHA+ AMD Athlon T-Bird 1GHz 512 MB DDR PC2100 Connect 3D Radeon 9500pro 128 mb 400w psu Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Da er det jo ikke så mye igjen å velge imellom :-? Har du testa at psu'n er ok også ? Lenke til kommentar
Geir72 Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Nei.. men kjøpte denne når jeg kjøpte gfx kortet (3 mnd siden). Finnes det noen annen måte å teste denne på enn å sette den inn i en annen pc? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Skal være mulig å teste den på annet vis, men det er mulig at du trenger noe ekstrautstyr for å få gjort det. Jeg kjenner dessverre ikke så godt til akkurat den test-prosessen, men jeg har lest poster om den på dette forumet for en liten stund siden. Prøv et lite søk. :wink: Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 har hørt om folk som har bytta ut alt fra pcn men fortsatt samme feil. Så bytta kabinett og det funket var ett eller annet med jordinsfeil i kabinettet Lenke til kommentar
Joddze Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Har du reingjort pc`n for støv? PC`n min begynte å fryse i alle spill,etter ca 10min.Da var den nesten 1,5år gammel,og jeg hadde ikke fjernet et støvkorn.Det viste seg at kjøleribben på CPU var nesten helt fylt med støv.Fjernet det,og så låste ikke pc`n seg mer.Tempen i kabinettet sank med 10 grader. Lenke til kommentar
Geir72 Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Har blåst vekk støv fra kjøleribber på cpuen, men tror kanskje det kan være lurt å få blåst hele pcen skikkelig ren. Forresten så er den ikke tilkoblet en jordet kurs (har aldri vært det heller), så det er rart hvis dette plutselig skulle skape problemer. Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Bruk en støvsuger, som du setter på litt mindre enn vanlig sugetrykk. Det fungerer utmerket til å få bort masse støv. Lenke til kommentar
Geir72 Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Fikk gjort ren kjøleribba i går, var ikke så mye støv i den heller. Men samme feil oppstår. Så at cpu har en temperatur på mellom 37-40 grader. Så det burde ikke være feilen. Tenkte jeg skulle prøve med en annen cpu... men tror nok at det er HK som sliter. akk ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå