Uns33n Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Heisann. Jeg har drevet en på en stund nå, og ser ikke ut til å få det til. Problemet mitt er at jeg ikke får koblet meg inn på andre datamaskiner med vista. Jeg har også windows vista. Jeg har aktivert Deling og Gjenkjenning på nettverkssenteret på begge datamaskinene, men ingenting ser ut til å fungere. Hjelp meg! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hvordan har du koblet til? Hva står mellom maskinene? Lenke til kommentar
Uns33n Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Hvordan har du koblet til? Hva står mellom maskinene? Går gjennom trådløs router, prøver rett og slett å få delt en mappe som man kan legge til og rediger filer i, men kommer ikke inn på hverandres datamaskiner. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Sliter med det samme. Win7 - Vista. Fant du en løsning, eller andre som kan hjelpe? Får sett mappene i netteverket, men får ikke tilgang. Har gjort et forsøk på at begge PC'ene er i "workgroup". Noen feller jeg kan ha gått i? Får heller ikke tilgang gjennom remote desktop. Har aktivert tillatelse til å koble til. (Får styrt den andre PCen gjennom "Team viewer") Er det en vanlig felle mange går i, som jeg kan fikse på? Har googlet og prøvd det jeg kan komme på. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Får kommet forbi delingsprobløemet ved å legge til "alle" i tillatelsene, men har aldri måttet gjøre dette før. Sliter fortsatt med å koble meg til Remote Desktop fra win7 til Vista. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Det er helt syke instillinger i W7. Her har man brukt windows i 10 år (desverre) å ennå så har man problemer med å sette opp nettverk. Gå inn på Network and sharing center å trykk tillat, godta og ja på alle instillinger. Men ja okei. Du har jo noen instillinger på Network and sharing center->Change advanced sharing settings. Windows firewall må vel av. Du har altså funnet den andre maskinen i nettverket? Endret 6. november 2009 av MongoMan Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Nuvel, det holder vel å lage en regel i brannmuren for det der. Uansett: * sjekk at maskinene har aktivert fil og skriverdeling. * sjekk at mappen faktisk er delt og at rettighetene er riktige * prøv å gå inn på følgende katalog \\ip\c$ * slå av brannmuren, prøv på nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå