Louboutin Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg går i 3. klasse og lurer litt på det med søking til universitet. Forstått det sånn at jeg sender inn høstkarakterene + standpunkt og eksamen fra 1. og 2. klasse, og ettersender deretter standpunkt/eksamen fra 3. klasse? Det er ettersendingen som avgjør hvor jeg kommer inn, eller? Og den første sendingen blir bare brukt til å "planlegge" eller få et visst inntrykk over hvor mange som har søkt på det forskjellige? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Dette var et såpass urelatert spørsmål at jeg splittet det ut til en egen tråd og flyttet det til riktig kategori. Dette vil forhåpentligvis hjelpe deg med å få hjelp fort og fra riktig sted -hernil Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Du skal bare sende inn det fullverdige vitnemålet du eventuelt får rundt 20. juni. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Du skal ikke sende inn noe som helst først. Vitnemålet du får på slutten av året skal du sende inn med en gang du får det. All informasjon er eller kommer på www.samordnaopptak.no. De eneste karakterene som teller er de du får på vitnemålet. Altså avsluttende (vår-)karakterer. Endret 8. oktober 2009 av Herr Brun Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Egentlig trenger du vel ikke å sende inn noe strengt tatt, da disse ligger inne hos samordna opptak. Da jeg søkte i år, søkte jeg bare opp mitt vitnemål via samordna opptak, jeg sendte ikke noe som helst. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Nja, kommer an på hvor kjappe ens VGS er til å laste opp til NVB. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Pluss at du må ha minID for å sende vitnemål over nett Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Pluss at du må ha minID for å sende vitnemål over nett Det burde de fleste ha uansett, ellers er det en del instanser man ikke kommer inn på f. eks om man vil endre skattekort eller søke lånekassen. Selv har jeg alltid minID i lommeboken, og synes det er mye enklere enn å f. eks måtte sende inn vitnemålet selv. Endret 10. oktober 2009 av yvonne2 Lenke til kommentar
Louboutin Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Ok, takk for oppklaringen og egen tråd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå