Pluggen Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Null stress! Fort gjort, så bare gjentok meg selv litt Lenke til kommentar
1915 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 det er lov å sote hele bakruta og begge rutene på bakdørene, ikke noe mer. det er en film man legger på. man kan selv legge på hviss man kan det da. (har gjort det selv og fikk bra resultat) proffene gjør det litt annerledes, eller, de demonterer hele døra og tar ut ruta/glasset og legger på en proff film som koster litt da. da blir jo det perfekt. proffene som holder på med dette gir 5 års garanti og da. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Det er vel lov med 2-3% på rutene foran...? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Nei!! Ingen form for film eller spray er lov på siderutene forran eller frontruta. Noen biler har toning i glasset, eneste tilfellet dette er godkjent. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Oki, mente jeg fikk vite at det var 2% eller noe. Nye biler med toning er jo ofte helt svarte sett utenifra. Veldig fint på noen biler. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Slike "regler" oppstår når èn eller annen har fått bilen sin igjennom EU-kontrollen fordi en kontrollør enten ikke har giddet å påvise det, eller ikke har sett det. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Det er vel påklebet som ikke er lovlig. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Kan sitere direkte fra kjøretøyforskriften, med forbehold om at dette kan være overstyrt av EU-direktiver i noen/mange tilfeller: 3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Har en ny A4 fra fabrikk på jobben, ser jo ingenting utenifra. Er det da lov? Den er jo kommet rett fra fabrikk og skal selges. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Ja, det er lov når den er godkjent sånn og filteret ligger i glasset og ikke som film/lakk over. Det er slik som med alt annet når det gjelder biler. At biler kommer med noe godkjent originalt betyr ikke at det kan ettermonteres på andre biler. Lenke til kommentar
Luffe_81 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Det er jo greit nok at det ikke er lovlig å sote/tone alle rutene , men det verste som skjer er jo at man får beskjed om å fjerne det. Jeg lurer på hva som skjer om man er i en ulykke? Kan forsikringsselskapet her gå inn og klage på dette? Jeg vurderer å tone alle rutene mine, men hvis det er en risiko for at forsikringsselskapet lager trøbbel er det jo rimelig uaktuelt...Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå