Gå til innhold

Acer Aspire One

Anbefalte innlegg

Det er forskjell på "oppgraderbar" og "brukeroppgraderbar".

De spesifikasjonene som PS.no har kommet med nå inneholder ingen flere bekreftelser eller avkreftelser på det punktet. Det er jo den samme delvis oversatte listen som har vært ute i det fri hele tiden :>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men hvis det er slik at acer har planlagt at brukere skal sende inn pcene slik at de kan oppgradere ram'en, vil det jo være veldig dumt å lodde fast rambrikken, masse ekstra arbeid... mulig de tar seg ekstra godt betalt også, men jeg bare tenker at dette vil være et område acer ikke vil være FOR dyre på.

Lenke til kommentar

Nå har jeg gått i klasse med en del folk med billige Acer bærbare, og min erfaring er at det er noe kluss og feil med alle sammen. De streiker mer eller mindre etter noen måneder. Derfor er jeg ganske skeptisk til å kjøpe Acer. Nå vet jeg selvfølgelig ikke hvordan de omtalte laptoppene er behandlet, men er det noen som har noen erfaringer med Acer fra før?

Jeg er veldig skeptisk, og har selv brukt Asus til det meste (hovedkort, skjermkort, laptop) i mange år... Men på papiret så er jo denne bedre en eee 900...

Lenke til kommentar
Nå har jeg gått i klasse med en del folk med billige Acer bærbare, og min erfaring er at det er noe kluss og feil med alle sammen. De streiker mer eller mindre etter noen måneder. Derfor er jeg ganske skeptisk til å kjøpe Acer. Nå vet jeg selvfølgelig ikke hvordan de omtalte laptoppene er behandlet, men er det noen som har noen erfaringer med Acer fra før?

Jeg er veldig skeptisk, og har selv brukt Asus til det meste (hovedkort, skjermkort, laptop) i mange år... Men på papiret så er jo denne bedre en eee 900...

Jeg har vært borti en del Acer bærbare selv, og min erfaring er ikke så ille. Noen problemer her og der ja (en maskin var skikkelig vanskelig helt til DVDen ble skiftet), men også maskiner som bare går og går.

Jeg har også rimelig god erfaring med Asus maskinvare, spesielt laptop, men supporten dems suger. De bruker lang tid på å fikse en opplagt feil i biosen på min W3J, og ta en titt på problemene med batteri byttet på Eee PCene i England nå om dagen. Om Acer er noe bedre vet jeg ærlig talt ikke, men så veldig mye dårligere tror jeg ikke de greier å gjøre det..

Lenke til kommentar

Har acer laptop per i dag og har hatt det en stund, er veldig fornøyd med denne og har heller ikke hatt noen problemer, kan være at jeg er 1 av 10. Jeg hadde ingen betenkninger med å bestille en ny acer iallefall.

Lenke til kommentar

alle produkter har sine mandagsprodukter. Etter hva jeg er bekjent, er acer et selskap som leverer maskiner som varer og varer. Har denne erfaringen selv.

Men noen har alltid dårligere erfaringer.

Jeg har en MacBook som går som en klokke uten noen feil, mens noen macbookeiere opplever at den ryker etter en uke.

Slik er det med alle produkter og produsenter.

Men jeg har troen på at dette blir en knall maskin. Den skal visstnok føles mer solid enn EEE skal vi tro noen youtubevideoer. Og btw, EEE er nå utsatt til 1 september :p

Det er IKKE Aspire One, som fremdeles leveres 8 Juli :)

Lenke til kommentar

Hei!

Når kommer den med større disk og xp?

Noen som har en formening om det?

Den som blir tilgjenlig nå, kan man utvide med ram til 1gb og like stor disk som den som skal komme på 80gb?!?

Oi, dette var dumt, sjekket hele tråden nå.. Ellers takk :p

Endret av msakram
Lenke til kommentar

Da bestilte jeg også min one. Lei av å vente på EEE som etter PS skulle komme i mars, hehe. Snart et halvt år gått uten at den har landet her i landet. Et par hundre kroner mer synes jeg Acern er verdt. Spesielt pga. at den har Intel atom CPUen. Så da greier jeg vel en måned til på å få meg en mini lappis med norsk tastis på :p

Valget falt forøvrig på den blå.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
noen som har noe forløpig svar på hvorfor det blir utsatt, er det noe spesielt, eller er det bare forsinket levering?

Norge er et lite land med noen få nisser som tasser rundt. Vi er ikke noe første prioritert. Siden en laptop helst skal ha et tastatur tilpasset de regionale instillinger den skal brukes i, så blir de største som regel prioritert først. At Acer kommer såpass rask med denne er jo bra i forhold til Asus. Asus eee begynner å bli eldgammel før den kommer hit.

Det jeg lurer litt på nå, siden jeg primært skal ha denne i bilen osv, er et mobil bredbånd abo. Jeg så nå raskt på Netcom, der prisene begynner å bli ok. Men så er det å få det til å virke med linux. Usb modemet eller mobilen må da ha støtte for linux. Noen som har testa noe mer ut på dette området?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...