egya Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg har kjøpt aa1 med Linux, og angrer veldig. Skjønner ikke en dritt og får ikke brukt den, så den står pent og samler støv i bokhylla. 3000 kr rett i dass for en "ikke datakyndig person!!!! Hva er det du ønsker å gjøre, men ikke får til? B.la telenor mobiltbredbånd. Hsr prøvd alle varisntene her inne på forumet. Jævlig merkelig at det ikke funker fordi 3g ikonet kommer opp nederst til høyre på deskop så den skjønner tydligvis hva jeg plugger inn i usb Jeg synes du heller bør angre på valg av nettleverandør. Det har da ingenting med maskinen eller Linpus å gjøre at leverandør av usb modem ikke har linux driver. Jeg skal selv ha dette, men kan da ikke klage over maskinen fordi det er dårlig støtte hos leverandørene av dette til Linux....... Enig med Logiman. Når man kjøper en Mac-maskin, må man undersøke at de tingene man kjøper til den er kompatible med Mac. Det samme gjelder for Linux. Netcom sitt bredbånd rapporteres til å virke med Linux ( https://www.diskusjon.no/index.php?s=amobil...howtopic=985855 ). Det samme gjør Telenor sitt bredbånd, men det virker plundrete å få til ( https://www.diskusjon.no/index.php?s=amobil...howtopic=985855 ). Jeg selv har fått til Ice sitt mobile bredbånd på Ubuntu (ikke AA1), men tror det skulle gått på AA1 også. Men spørsmålet her er ikke først og fremst hvilken bredbåndsleverandør en bruker, men hvilket modem man har. Telenor leverer flere typer modem. For å kunne si noe mer fornuftig trenger jeg å vite hva hva modemet ditt heter. Lenke til kommentar
bottger Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg har kjøpt aa1 med Linux, og angrer veldig. Skjønner ikke en dritt og får ikke brukt den, så den står pent og samler støv i bokhylla. 3000 kr rett i dass for en "ikke datakyndig person!!!! Hva er det du ønsker å gjøre, men ikke får til? B.la telenor mobiltbredbånd. Hsr prøvd alle varisntene her inne på forumet. Jævlig merkelig at det ikke funker fordi 3g ikonet kommer opp nederst til høyre på deskop så den skjønner tydligvis hva jeg plugger inn i usb Jeg synes du heller bør angre på valg av nettleverandør. Det har da ingenting med maskinen eller Linpus å gjøre at leverandør av usb modem ikke har linux driver. Jeg skal selv ha dette, men kan da ikke klage over maskinen fordi det er dårlig støtte hos leverandørene av dette til Linux....... Uansett hvem som har feilen eller ikke så fungerer den ikke til mitt behov pr dagsdato. Lenke til kommentar
bottger Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg har kjøpt aa1 med Linux, og angrer veldig. Skjønner ikke en dritt og får ikke brukt den, så den står pent og samler støv i bokhylla. 3000 kr rett i dass for en "ikke datakyndig person!!!! Hva er det du ønsker å gjøre, men ikke får til? B.la telenor mobiltbredbånd. Hsr prøvd alle varisntene her inne på forumet. Jævlig merkelig at det ikke funker fordi 3g ikonet kommer opp nederst til høyre på deskop så den skjønner tydligvis hva jeg plugger inn i usb Jeg synes du heller bør angre på valg av nettleverandør. Det har da ingenting med maskinen eller Linpus å gjøre at leverandør av usb modem ikke har linux driver. Jeg skal selv ha dette, men kan da ikke klage over maskinen fordi det er dårlig støtte hos leverandørene av dette til Linux....... Enig med Logiman. Når man kjøper en Mac-maskin, må man undersøke at de tingene man kjøper til den er kompatible med Mac. Det samme gjelder for Linux. Netcom sitt bredbånd rapporteres til å virke med Linux ( https://www.diskusjon.no/index.php?s=amobil...howtopic=985855 ). Det samme gjør Telenor sitt bredbånd, men det virker plundrete å få til ( https://www.diskusjon.no/index.php?s=amobil...howtopic=985855 ). Jeg selv har fått til Ice sitt mobile bredbånd på Ubuntu (ikke AA1), men tror det skulle gått på AA1 også. Men spørsmålet her er ikke først og fremst hvilken bredbåndsleverandør en bruker, men hvilket modem man har. Telenor leverer flere typer modem. For å kunne si noe mer fornuftig trenger jeg å vite hva hva modemet ditt heter. Har hatt mobiltbredbånd i 6 mnd før jeg kjøpte aa1, Utgaven er usb stick som heter QUALCOMM 3G CDMA med ett sim-kort man setter inn. Nå skal sant sies at jeg kjører Fedora ennå, og har ikke oppgradert til Ubuntu, da dette blir altfor komplisert for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Dette er hva jeg har nå og som httil har hindret meg i å gå for en AA1, og nå i dag fikk jeg skaffet et relativt lite USB tastatur som funker (med norsk). AA1 er riktignok raskere, kan spiller av xvid uten konvertering, og er mer stilig/mindr eklumpete - men samtidig koster den 2800, må ha ekstra batteri til 1000, den er ikke en tablet (til bøker etc), mindre community (foreløpig), mindre portabel (tastatur ikke tatt i betraktnign), har ikke bluetooth (for oppkobling til mobil som modem og GPS). Valgets kval Synes nesten det bli rlit tmye å ha smartmobil, internet tablet, netbook og laptop Lenke til kommentar
cavera Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Amentio Har ACER Aspire One A150 white, 8.9" WSVGA, ATOM N270,1 GB, 80 GB, WLAN, XP Home (LU.S040B.082) på lager. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 http://www.jkontherun.com/2008/08/jkontherun-geek.html Lenke til kommentar
koktris Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hadde satt stor pris om noen her kan vise meg hvordan jeg får intallert supernintendo emulator på One.... Lenke til kommentar
egya Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hadde satt stor pris om noen her kan vise meg hvordan jeg får intallert supernintendo emulator på One.... Trykk på disse to lenkene i Firefox: ftp://rpmfind.net/linux/freshrpms/fedora/...-1.fc7.i386.rpm ftp://rpmfind.net/linux/freshrpms/fedora/...-3.fc7.i386.rpm Velg at de skal åpnes med pakkeinstallasjons-programmet. Bekreft når det trengs, selv når det står en advarsel. Trykk da på "Install anyway". Hvis du har "Advanced mode" finner du snes9express under undermenyen "games". Programmet åpner med en feilmelding om et bilde det ikke finner, men ser ellers ut til å fungere. Jeg spiller ikke slike spill, så det er fint om du gir tilbakemelding om dette virker. Lenke til kommentar
Gman Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg vet ikke helt hvordan dette med Telenor Mobilt Bredbånd har vært for andre, men ser at mange har problemer. Tok en ganske stor sjanse i dag, da jeg kjøpte dette uten å være sikker på om det ville virke. I utgangspunktet gjorde det jo heller ikke det, slik mange har opplevd. Satt derfor og knotet med dette i et par timer for å finne en løsning. Da jeg ikke er kyndig i Linux i det hele tatt var dette noe av en utfordring for min del, men jeg prøvde litt frem og tilbake. Og plutselig fungerte det uten videre problemer, uten at jeg egentlig vet hva det var som gjorde det. Da jeg hadde koblet i fra maskinen min fra et vanlig nettverk oppdaget jeg dog "Option USB Vendor Specific Interface" som en alternativene for nett-tilkobling ved å trykke på nettverksikonet nede til høyre. Ved en nærmere titt opplyses HSO som driver. Dette lastet jeg da ned som RPM-fil fra siden Telenor linker til, sammen med Python i en pakke tilrettelagt for Fedora 9. Har ikke lastet ned noe USB_ModeSwitch eller lignende programmer (og ærlig talt skjønner jeg ikke døyten av disse programmene heller, bortsett fra hva de praktisk sett gjør). Vet at dette ikke er en videre hjelp sånn i utgangspunktet for dem som sliter, men det var i alle fall dette jeg opplevde - og det beviser jo på sett og vis at det finnes håp om å få det til å fungere, uten å måtte vente på noe greier fra Telenor eller Option. Lenke til kommentar
egya Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg vet ikke helt hvordan dette med Telenor Mobilt Bredbånd har vært for andre, men ser at mange har problemer. Tok en ganske stor sjanse i dag, da jeg kjøpte dette uten å være sikker på om det ville virke. I utgangspunktet gjorde det jo heller ikke det, slik mange har opplevd. Satt derfor og knotet med dette i et par timer for å finne en løsning. Da jeg ikke er kyndig i Linux i det hele tatt var dette noe av en utfordring for min del, men jeg prøvde litt frem og tilbake. Og plutselig fungerte det uten videre problemer, uten at jeg egentlig vet hva det var som gjorde det. Da jeg hadde koblet i fra maskinen min fra et vanlig nettverk oppdaget jeg dog "Option USB Vendor Specific Interface" som en alternativene for nett-tilkobling ved å trykke på nettverksikonet nede til høyre. Ved en nærmere titt opplyses HSO som driver. Dette lastet jeg da ned som RPM-fil fra siden Telenor linker til, sammen med Python i en pakke tilrettelagt for Fedora 9. Har ikke lastet ned noe USB_ModeSwitch eller lignende programmer (og ærlig talt skjønner jeg ikke døyten av disse programmene heller, bortsett fra hva de praktisk sett gjør). Vet at dette ikke er en videre hjelp sånn i utgangspunktet for dem som sliter, men det var i alle fall dette jeg opplevde - og det beviser jo på sett og vis at det finnes håp om å få det til å fungere, uten å måtte vente på noe greier fra Telenor eller Option. En veldig god nyhet! Gratulerer! Lenke til kommentar
koktris Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hadde satt stor pris om noen her kan vise meg hvordan jeg får intallert supernintendo emulator på One.... Trykk på disse to lenkene i Firefox: ftp://rpmfind.net/linux/freshrpms/fedora/...-1.fc7.i386.rpm ftp://rpmfind.net/linux/freshrpms/fedora/...-3.fc7.i386.rpm Velg at de skal åpnes med pakkeinstallasjons-programmet. Bekreft når det trengs, selv når det står en advarsel. Trykk da på "Install anyway". Hvis du har "Advanced mode" finner du snes9express under undermenyen "games". Programmet åpner med en feilmelding om et bilde det ikke finner, men ser ellers ut til å fungere. Jeg spiller ikke slike spill, så det er fint om du gir tilbakemelding om dette virker. Takk så mye:-) det funker fett det:-) Hadde vært takknemlig om du kunne hjelpe meg med å oppgradere firefox til versjon 3 også:-P Har prøvd å følge instrruksene på div forum,men har av en eller annen grunn ikke fått et til..får kun laste ned firefox..men resten fikk jeg ikke til.. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hadde satt stor pris om noen her kan vise meg hvordan jeg får intallert supernintendo emulator på One.... Trykk på disse to lenkene i Firefox: ftp://rpmfind.net/linux/freshrpms/fedora/...-1.fc7.i386.rpm ftp://rpmfind.net/linux/freshrpms/fedora/...-3.fc7.i386.rpm Velg at de skal åpnes med pakkeinstallasjons-programmet. Bekreft når det trengs, selv når det står en advarsel. Trykk da på "Install anyway". Hvis du har "Advanced mode" finner du snes9express under undermenyen "games". Programmet åpner med en feilmelding om et bilde det ikke finner, men ser ellers ut til å fungere. Jeg spiller ikke slike spill, så det er fint om du gir tilbakemelding om dette virker. Takk så mye:-) det funker fett det:-) Hadde vært takknemlig om du kunne hjelpe meg med å oppgradere firefox til versjon 3 også:-P Har prøvd å følge instrruksene på div forum,men har av en eller annen grunn ikke fått et til..får kun laste ned firefox..men resten fikk jeg ikke til.. Gå å last ned firefox 3 med firefox, og lagre den. Åpne terminal fra mappa der den ble lasta ned til. Firefox bruker download som default. Når du er i den åpner du terminal fra file. Skriv inn: su <enter> Skriv inn: Passord <enter> (passordet vises ikke når du skriver det inn!) tar -jvxf firefox*bz2 <enter> mv firefox /opt <enter> Pass på at Firefox2 ikke kjører og fortsett: mv /usr/bin/firefox /usr/bin/ff2 <enter> ln -s /opt/firefox/firefox /usr/bin/firefox <enter> Her får du alle plugins fra Firefox2 til å fungere i Firefox 3 (må ikke kjøres): ln /usr/lib/mozilla/plugins/* /opt/firefox/plugins <enter> Til slutt så kan vi gjøre "Browser" ikonet om til Firefox ikon: mousepad /usr/share/applications/linpus-web.desktop Finn følgende linje: Icon=acs_firefox.png Endre den til å se ut som dette: Icon=firefox.png Jeg håper du får det til å virke med denne guiden. Det viktigste er å være i riktig mappe når du starter terminal, så slipper du å navigere til den via terminal. Er du ikke i riktig mappe får du ikke pakket ut. Lenke til kommentar
koktris Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hadde satt stor pris om noen her kan vise meg hvordan jeg får intallert supernintendo emulator på One.... Trykk på disse to lenkene i Firefox: ftp://rpmfind.net/linux/freshrpms/fedora/...-1.fc7.i386.rpm ftp://rpmfind.net/linux/freshrpms/fedora/...-3.fc7.i386.rpm Velg at de skal åpnes med pakkeinstallasjons-programmet. Bekreft når det trengs, selv når det står en advarsel. Trykk da på "Install anyway". Hvis du har "Advanced mode" finner du snes9express under undermenyen "games". Programmet åpner med en feilmelding om et bilde det ikke finner, men ser ellers ut til å fungere. Jeg spiller ikke slike spill, så det er fint om du gir tilbakemelding om dette virker. juhuu!!endelig fikk jeg det til også:-P Takker dere som har hjulpet til så mye og spesielt deg logiman:-P..men med fare for å mase..kan noen av dere vise meg hvordan jeg får java og videotjenesten i nrk til å funke?vil se OL på nett jeg også:-P Takk så mye:-) det funker fett det:-) Hadde vært takknemlig om du kunne hjelpe meg med å oppgradere firefox til versjon 3 også:-P Har prøvd å følge instrruksene på div forum,men har av en eller annen grunn ikke fått et til..får kun laste ned firefox..men resten fikk jeg ikke til.. Gå å last ned firefox 3 med firefox, og lagre den. Åpne terminal fra mappa der den ble lasta ned til. Firefox bruker download som default. Når du er i den åpner du terminal fra file. Skriv inn: su <enter> Skriv inn: Passord <enter> (passordet vises ikke når du skriver det inn!) tar -jvxf firefox*bz2 <enter> mv firefox /opt <enter> Pass på at Firefox2 ikke kjører og fortsett: mv /usr/bin/firefox /usr/bin/ff2 <enter> ln -s /opt/firefox/firefox /usr/bin/firefox <enter> Her får du alle plugins fra Firefox2 til å fungere i Firefox 3 (må ikke kjøres): ln /usr/lib/mozilla/plugins/* /opt/firefox/plugins <enter> Til slutt så kan vi gjøre "Browser" ikonet om til Firefox ikon: mousepad /usr/share/applications/linpus-web.desktop Finn følgende linje: Icon=acs_firefox.png Endre den til å se ut som dette: Icon=firefox.png Jeg håper du får det til å virke med denne guiden. Det viktigste er å være i riktig mappe når du starter terminal, så slipper du å navigere til den via terminal. Er du ikke i riktig mappe får du ikke pakket ut. Lenke til kommentar
koktris Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hadde satt stor pris om noen her kan vise meg hvordan jeg får intallert supernintendo emulator på One.... Trykk på disse to lenkene i Firefox: ftp://rpmfind.net/linux/freshrpms/fedora/...-1.fc7.i386.rpm ftp://rpmfind.net/linux/freshrpms/fedora/...-3.fc7.i386.rpm Velg at de skal åpnes med pakkeinstallasjons-programmet. Bekreft når det trengs, selv når det står en advarsel. Trykk da på "Install anyway". Hvis du har "Advanced mode" finner du snes9express under undermenyen "games". Programmet åpner med en feilmelding om et bilde det ikke finner, men ser ellers ut til å fungere. Jeg spiller ikke slike spill, så det er fint om du gir tilbakemelding om dette virker. juhuu!!endelig fikk jeg det til også:-P Takker dere som har hjulpet til så mye og spesielt deg logiman:-P..men med fare for å mase..kan noen av dere vise meg hvordan jeg får java og videotjenesten i nrk til å funke?vil se OL på nett jeg også:-P Takk så mye:-) det funker fett det:-) Hadde vært takknemlig om du kunne hjelpe meg med å oppgradere firefox til versjon 3 også:-P Har prøvd å følge instrruksene på div forum,men har av en eller annen grunn ikke fått et til..får kun laste ned firefox..men resten fikk jeg ikke til.. Gå å last ned firefox 3 med firefox, og lagre den. Åpne terminal fra mappa der den ble lasta ned til. Firefox bruker download som default. Når du er i den åpner du terminal fra file. Skriv inn: su <enter> Skriv inn: Passord <enter> (passordet vises ikke når du skriver det inn!) tar -jvxf firefox*bz2 <enter> mv firefox /opt <enter> Pass på at Firefox2 ikke kjører og fortsett: mv /usr/bin/firefox /usr/bin/ff2 <enter> ln -s /opt/firefox/firefox /usr/bin/firefox <enter> Her får du alle plugins fra Firefox2 til å fungere i Firefox 3 (må ikke kjøres): ln /usr/lib/mozilla/plugins/* /opt/firefox/plugins <enter> Til slutt så kan vi gjøre "Browser" ikonet om til Firefox ikon: mousepad /usr/share/applications/linpus-web.desktop Finn følgende linje: Icon=acs_firefox.png Endre den til å se ut som dette: Icon=firefox.png Jeg håper du får det til å virke med denne guiden. Det viktigste er å være i riktig mappe når du starter terminal, så slipper du å navigere til den via terminal. Er du ikke i riktig mappe får du ikke pakket ut. Juhuu! endelig fikk jeg d til også:-P Takk til alle som har hjulpet meg,og spesielt takk til degt logiman:-) men med fare for å mase..kan noen av dere vise meg hvordan jeg får java og videotjenesten til nrk til å funke?vil se OL på nett jeg også:-P Lenke til kommentar
bottger Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hadde satt stor pris om noen her kan vise meg hvordan jeg får intallert supernintendo emulator på One.... Trykk på disse to lenkene i Firefox: ftp://rpmfind.net/linux/freshrpms/fedora/...-1.fc7.i386.rpm ftp://rpmfind.net/linux/freshrpms/fedora/...-3.fc7.i386.rpm Velg at de skal åpnes med pakkeinstallasjons-programmet. Bekreft når det trengs, selv når det står en advarsel. Trykk da på "Install anyway". Hvis du har "Advanced mode" finner du snes9express under undermenyen "games". Programmet åpner med en feilmelding om et bilde det ikke finner, men ser ellers ut til å fungere. Jeg spiller ikke slike spill, så det er fint om du gir tilbakemelding om dette virker. juhuu!!endelig fikk jeg det til også:-P Takker dere som har hjulpet til så mye og spesielt deg logiman:-P..men med fare for å mase..kan noen av dere vise meg hvordan jeg får java og videotjenesten i nrk til å funke?vil se OL på nett jeg også:-P Takk så mye:-) det funker fett det:-) Hadde vært takknemlig om du kunne hjelpe meg med å oppgradere firefox til versjon 3 også:-P Har prøvd å følge instrruksene på div forum,men har av en eller annen grunn ikke fått et til..får kun laste ned firefox..men resten fikk jeg ikke til.. Gå å last ned firefox 3 med firefox, og lagre den. Åpne terminal fra mappa der den ble lasta ned til. Firefox bruker download som default. Når du er i den åpner du terminal fra file. Skriv inn: su <enter> Skriv inn: Passord <enter> (passordet vises ikke når du skriver det inn!) tar -jvxf firefox*bz2 <enter> mv firefox /opt <enter> Pass på at Firefox2 ikke kjører og fortsett: mv /usr/bin/firefox /usr/bin/ff2 <enter> ln -s /opt/firefox/firefox /usr/bin/firefox <enter> Her får du alle plugins fra Firefox2 til å fungere i Firefox 3 (må ikke kjøres): ln /usr/lib/mozilla/plugins/* /opt/firefox/plugins <enter> Til slutt så kan vi gjøre "Browser" ikonet om til Firefox ikon: mousepad /usr/share/applications/linpus-web.desktop Finn følgende linje: Icon=acs_firefox.png Endre den til å se ut som dette: Icon=firefox.png Jeg håper du får det til å virke med denne guiden. Det viktigste er å være i riktig mappe når du starter terminal, så slipper du å navigere til den via terminal. Er du ikke i riktig mappe får du ikke pakket ut. Juhuu! endelig fikk jeg d til også:-P Takk til alle som har hjulpet meg,og spesielt takk til degt logiman:-) men med fare for å mase..kan noen av dere vise meg hvordan jeg får java og videotjenesten til nrk til å funke?vil se OL på nett jeg også:-P Får sett nrk med opera som browser, søk på kvasir.no etter opera linux og last ned. Åpne den med ALT+F2 og skriv opera. Bare som ett tips, men mulig noen andre får det til og virke med firefox 3. grattis med telenor mobiltbredbånd. Jeg sliter fremdeles. Men har vært og kløna med noe av det samme som deg. Lenke til kommentar
bottger Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hadde satt stor pris om noen her kan vise meg hvordan jeg får intallert supernintendo emulator på One.... Trykk på disse to lenkene i Firefox: ftp://rpmfind.net/linux/freshrpms/fedora/...-1.fc7.i386.rpm ftp://rpmfind.net/linux/freshrpms/fedora/...-3.fc7.i386.rpm Velg at de skal åpnes med pakkeinstallasjons-programmet. Bekreft når det trengs, selv når det står en advarsel. Trykk da på "Install anyway". Hvis du har "Advanced mode" finner du snes9express under undermenyen "games". Programmet åpner med en feilmelding om et bilde det ikke finner, men ser ellers ut til å fungere. Jeg spiller ikke slike spill, så det er fint om du gir tilbakemelding om dette virker. Applause!!! Slike guider liker jeg, enkel og grei rett frem. Til og med jeg klarte dette. Tusen takk Logi Takk så mye:-) det funker fett det:-) Hadde vært takknemlig om du kunne hjelpe meg med å oppgradere firefox til versjon 3 også:-P Har prøvd å følge instrruksene på div forum,men har av en eller annen grunn ikke fått et til..får kun laste ned firefox..men resten fikk jeg ikke til.. Gå å last ned firefox 3 med firefox, og lagre den. Åpne terminal fra mappa der den ble lasta ned til. Firefox bruker download som default. Når du er i den åpner du terminal fra file. Skriv inn: su <enter> Skriv inn: Passord <enter> (passordet vises ikke når du skriver det inn!) tar -jvxf firefox*bz2 <enter> mv firefox /opt <enter> Pass på at Firefox2 ikke kjører og fortsett: mv /usr/bin/firefox /usr/bin/ff2 <enter> ln -s /opt/firefox/firefox /usr/bin/firefox <enter> Her får du alle plugins fra Firefox2 til å fungere i Firefox 3 (må ikke kjøres): ln /usr/lib/mozilla/plugins/* /opt/firefox/plugins <enter> Til slutt så kan vi gjøre "Browser" ikonet om til Firefox ikon: mousepad /usr/share/applications/linpus-web.desktop Finn følgende linje: Icon=acs_firefox.png Endre den til å se ut som dette: Icon=firefox.png Jeg håper du får det til å virke med denne guiden. Det viktigste er å være i riktig mappe når du starter terminal, så slipper du å navigere til den via terminal. Er du ikke i riktig mappe får du ikke pakket ut. Lenke til kommentar
bottger Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hadde satt stor pris om noen her kan vise meg hvordan jeg får intallert supernintendo emulator på One.... Trykk på disse to lenkene i Firefox: ftp://rpmfind.net/linux/freshrpms/fedora/...-1.fc7.i386.rpm ftp://rpmfind.net/linux/freshrpms/fedora/...-3.fc7.i386.rpm Velg at de skal åpnes med pakkeinstallasjons-programmet. Bekreft når det trengs, selv når det står en advarsel. Trykk da på "Install anyway". Hvis du har "Advanced mode" finner du snes9express under undermenyen "games". Programmet åpner med en feilmelding om et bilde det ikke finner, men ser ellers ut til å fungere. Jeg spiller ikke slike spill, så det er fint om du gir tilbakemelding om dette virker. Applause!!! Slike guider liker jeg, enkel og grei rett frem. Til og med jeg klarte dette. Tusen takk Logi Takk så mye:-) det funker fett det:-) Hadde vært takknemlig om du kunne hjelpe meg med å oppgradere firefox til versjon 3 også:-P Har prøvd å følge instrruksene på div forum,men har av en eller annen grunn ikke fått et til..får kun laste ned firefox..men resten fikk jeg ikke til.. Gå å last ned firefox 3 med firefox, og lagre den. Åpne terminal fra mappa der den ble lasta ned til. Firefox bruker download som default. Når du er i den åpner du terminal fra file. Skriv inn: su <enter> Skriv inn: Passord <enter> (passordet vises ikke når du skriver det inn!) tar -jvxf firefox*bz2 <enter> mv firefox /opt <enter> Pass på at Firefox2 ikke kjører og fortsett: mv /usr/bin/firefox /usr/bin/ff2 <enter> ln -s /opt/firefox/firefox /usr/bin/firefox <enter> Her får du alle plugins fra Firefox2 til å fungere i Firefox 3 (må ikke kjøres): ln /usr/lib/mozilla/plugins/* /opt/firefox/plugins <enter> Til slutt så kan vi gjøre "Browser" ikonet om til Firefox ikon: mousepad /usr/share/applications/linpus-web.desktop Finn følgende linje: Icon=acs_firefox.png Endre den til å se ut som dette: Icon=firefox.png Jeg håper du får det til å virke med denne guiden. Det viktigste er å være i riktig mappe når du starter terminal, så slipper du å navigere til den via terminal. Er du ikke i riktig mappe får du ikke pakket ut. Tusen takk, slike guider liker jeg. enkelt og greit og veldig bra forklart. Til og med jeg klarte det!!! Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Damn, lang tråd dette. Nå har jeg lest/skumlest gjennom hele i løpet av et par-tre dager for å få med meg noen triks. Da har jeg også tilfeldigvis oppdaget noen fiffige ting med touchpad'en. Jeg har ikke laptop (untatt en elggammel en fra '95 eller deromkring, it works, win98 og greier, men den er ikke akkurat i bruk), og er ikke vant til laptop'er så dette er kanskje gammelt nytt. Men åltså, jeg liker touchpad'en mer og mer. Oppdaget at man kan bruke høyre kant som scrollefelt, og nedre kant som horisontalt scrollefelt. Dobbelt-tap blir jo som å holde venstre museknapp inne (denne kunne jeg faktisk fra før:p), og hvis man tar en tap nederst i høyre hjørne, blir det som høyreklikk. Nå byttet batteriet status til "low" etter 2 timer og 22 minutter ("uptime" i terminal), så det betyr en ca 2.5 timers bruk,,, oops, ble nettopp svart, får poste får strømmen går igjen :-) EDIT: Fikset alvorlig typo hvor jeg skrev trackpad istendenfor touchpad...hehe.. Fikk heller ikke skrivd alt jeg ville, da batteriet gikk ut etter ca 2 timer 26 minutter.. litt knapt med tid til en "ultra-bærbar" egentlig. Det med at tråden blir så lang og uoversiktlig fikk meg til å lure på om det finnes forum hvor brukerene selv kan lage under-forum? Endret 12. august 2008 av Z_for_Zero Lenke til kommentar
mrdog Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hadde satt stor pris om noen her kan vise meg hvordan jeg får intallert supernintendo emulator på One.... Trykk på disse to lenkene i Firefox: ftp://rpmfind.net/linux/freshrpms/fedora/...-1.fc7.i386.rpm ftp://rpmfind.net/linux/freshrpms/fedora/...-3.fc7.i386.rpm Velg at de skal åpnes med pakkeinstallasjons-programmet. Bekreft når det trengs, selv når det står en advarsel. Trykk da på "Install anyway". Hvis du har "Advanced mode" finner du snes9express under undermenyen "games". Programmet åpner med en feilmelding om et bilde det ikke finner, men ser ellers ut til å fungere. Jeg spiller ikke slike spill, så det er fint om du gir tilbakemelding om dette virker. Takk så mye:-) det funker fett det:-) Hadde vært takknemlig om du kunne hjelpe meg med å oppgradere firefox til versjon 3 også:-P Har prøvd å følge instrruksene på div forum,men har av en eller annen grunn ikke fått et til..får kun laste ned firefox..men resten fikk jeg ikke til.. Hvordan laster dere ned ROMs til emulatoren? Lenke til kommentar
egya Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Juhuu! endelig fikk jeg d til også:-P Takk til alle som har hjulpet meg,og spesielt takk til degt logiman:-) men med fare for å mase..kan noen av dere vise meg hvordan jeg får java og videotjenesten til nrk til å funke?vil se OL på nett jeg også:-P Java i firefox: http://theragnaros.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=25 Når det gjelder NRK NettTV, så har jeg gjort så mange forandringer fram og tilbake, at jeg er usikker på hvordan jeg gjorde det, men kommer med en circa-beskrivelse senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå