Gå til innhold

Acer Aspire One

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

wind er større da, og veier mer, selv om den har mye bedre specs... så det er opp til hver enklt hva som er best tror jeg... min mini pc SKAL IKKE over 1 kg, så wind er borte for meg.. selv om 10" skjerm frister.

btw, la oss ikke gjøre dette til en fan-boy tråd :innocent:

Endret av chaos king
Lenke til kommentar

En stor fordel med Acer Aspire One er at tastaturet generelt er bra og spesielt at den høyre shift-tasten er stor nok og er plassert slik at piltastene ikke feiltastes for ofte, fordi de er skikkelig adskilt fra shift-tasten. Dette betyr mye for brukere som skriver mye, journalister og forfattere, blant andre.

Når det gjelder den ovennevnte problematikken, er tastaturet til eee helt grusomt. Skulle ikke tro at designerne der i gården har persepsjonspsykologisk innsikt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Midt i blinken! Tiden og prisen får vise om det blir en Asus eee eller en Acer Aspire på meg :)

Hvorfor ikke en MSI Wind? Et bedre valg enn både eee og aspire spør du meg!

Kommer vel litt ann på hva man er ute etter. MSI Wind er sikkert en grei maskin, men den er noe større, tyngre og dyrer enn One, derimot kan den utvides til inntil 2GB RAM, har HDD og bluetooth.. Så man må velge utifra hva man trenger.

For meg er valget veldig enkelt, jeg trenger ikke mer enn det One har å gi.. :)

Lenke til kommentar

MSI Wind er mer en subnotebook slik som MacBook Air, PowerBook 12" osv. Aspire One er en Netbook, det som kommer under Subnotebook.

"The MSI Wind PC is a subnotebook computer designed by Micro-Star International (MSI)." - Wikipedia

"The Acer Aspire One is a netbook computer that was announced at the 2008 Computex trade show." - Wikipedia

Dette er altså forskjellen.

Lenke til kommentar

Hmm, har ikkje fått noke mail ennda eg heller. Men ps.no har gitt ut spec på den og den kan oppgraderast med meir minne. Levrings tida kjemmer ann heilt på levrandøren men var snakk om ut i juli no.

ACER Aspire One:

CPU : Intel® Centrino Atom Single Core Mobile N270 (1.60 GHZ, 533Mh FSB, 512 KB L2 Cache)

Skjerm : 8.9" TFT WSVGA (1024 x 600) Acer Crystal Bright, LED Backlight

Minne : 512MB DDR2 533MHz on-board (Oppgraderbar til 1GB or 1.5GB using 512MB or 1GB soDIMM

Harddisk : 8GB PATA Flash Module with Linux

Chip-set : Intel 82945GMS + Intel 82801GBM

Lydkort : Intel® High-Definition audio support

Batteri : Lithium batteri (3 celler) -

Eksterne porter : 5-in-1- Card Reader Slot, SD Slot, 3 x USB 2.0, VGA, RJ45, Headphone,Speakers, Headphone - Line Out, Microphone in

Multimedia : Acer Crystal Eye Web kamera integrert

Nettverkskort :802.11b/g, acer SignalUP Wireless Tech

Vekt/Størrelse: 0.95 Kg / Bredde: 24.9.cm, Dybde: 17.0cm, Høyde: 2.9cm

Programvare :Linux, Aer Smart File Manager, Home Page Navigator

(http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=139576)

Endret av Neddo
Lenke til kommentar
Har vel vært klart lenge at minnet kan oppgraderes, men hvo lett er det? Det er jo IKKE som på en vanlig laptop, kanskj det er som på msi wind? at man må ta av chassiet først!

Det er ingen som har funnet noe offisielt fra Acer ang oppgradering av minne. Det har vært nevnt på flere nettsider og nettbutikker at det skal være mulig, men så vidt jeg vet ikke fra Acer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...