Krankemot Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hvorfor ikke en MSI Wind? Et bedre valg enn både eee og aspire spør du meg! Den har gått meg hus forbi. Har visst ikke fått så mye oppmerksomhet som de to andre. Absolutt, etter ett raskt googlesøk, så skal den også vurderes Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hvorfor ikke en MSI Wind? Et bedre valg enn både eee og aspire spør du meg! Den har gått meg hus forbi. Har visst ikke fått så mye oppmerksomhet som de to andre. Absolutt, etter ett raskt googlesøk, så skal den også vurderes http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=139106 Ubekrefta inne 23. juni! Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) wind er større da, og veier mer, selv om den har mye bedre specs... så det er opp til hver enklt hva som er best tror jeg... min mini pc SKAL IKKE over 1 kg, så wind er borte for meg.. selv om 10" skjerm frister. btw, la oss ikke gjøre dette til en fan-boy tråd Endret 16. juni 2008 av chaos king Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Veier vel 1kg med 3cell batteriet hehe.. Men ja, gikk vel ganske off topic her gitt! Lenke til kommentar
mortenandersen Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 En stor fordel med Acer Aspire One er at tastaturet generelt er bra og spesielt at den høyre shift-tasten er stor nok og er plassert slik at piltastene ikke feiltastes for ofte, fordi de er skikkelig adskilt fra shift-tasten. Dette betyr mye for brukere som skriver mye, journalister og forfattere, blant andre. Når det gjelder den ovennevnte problematikken, er tastaturet til eee helt grusomt. Skulle ikke tro at designerne der i gården har persepsjonspsykologisk innsikt i det hele tatt. Lenke til kommentar
ju9OR Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Midt i blinken! Tiden og prisen får vise om det blir en Asus eee eller en Acer Aspire på meg Hvorfor ikke en MSI Wind? Et bedre valg enn både eee og aspire spør du meg! Kommer vel litt ann på hva man er ute etter. MSI Wind er sikkert en grei maskin, men den er noe større, tyngre og dyrer enn One, derimot kan den utvides til inntil 2GB RAM, har HDD og bluetooth.. Så man må velge utifra hva man trenger. For meg er valget veldig enkelt, jeg trenger ikke mer enn det One har å gi.. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 MSI Wind er mer en subnotebook slik som MacBook Air, PowerBook 12" osv. Aspire One er en Netbook, det som kommer under Subnotebook. "The MSI Wind PC is a subnotebook computer designed by Micro-Star International (MSI)." - Wikipedia "The Acer Aspire One is a netbook computer that was announced at the 2008 Computex trade show." - Wikipedia Dette er altså forskjellen. Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Såg i dag at ps.no har nettopp lagt ut Asus EEE 900 so er krafftigare enn acer aspire one og billigere, veit ikkje korleis CPU'en er. Lure på og bestille den i staden Endret 17. juni 2008 av Neddo Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Acer'n har 1,6ghz intel atom prosessor, og eee'n har 900mhz celeron.. vil tro den er merkbart dårligere.. Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Acer'n har 1,6ghz intel atom prosessor, og eee'n har 900mhz celeron.. vil tro den er merkbart dårligere.. OK då blir det Acer Aspire One Lenke til kommentar
indahla Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Snakka med sjefen på ps.no og dei skulle sende ut ein mail i dag til alle som har bestillt den med meir info men han sa at han rekna med at dei får den i denne veka Når skulle de sende ut denne mailen...? Jeg har ikke fått noen. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Den kommende EEE 901 har vel også Atom CPU? Bare for at dette ene og alene ikke skal være argumentet for det ene eller andre. Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Det er Eee 901 som har en Intel Atom prosessor Øystein Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 venter i spenning på denne beryktede mailen har vel egentlig konkludert med at den kommer i midten av juli, men har sååå lyst på den nååå! Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Den kommer ikke nå. Da hadde PS.no vært første i hele verden som leverte maskinen. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg og sjefen på jobben har titta litt på ny laptoper til oss, og har vel kommet frem til at Acer sin er mest aktuelt. Da OM det går ann å sette i 1GB mer minne. Lenke til kommentar
erazar Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Da melder jeg meg inn i ventekoret, min One er bestilt i dag. Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Hmm, har ikkje fått noke mail ennda eg heller. Men ps.no har gitt ut spec på den og den kan oppgraderast med meir minne. Levrings tida kjemmer ann heilt på levrandøren men var snakk om ut i juli no. ACER Aspire One: CPU : Intel® Centrino Atom Single Core Mobile N270 (1.60 GHZ, 533Mh FSB, 512 KB L2 Cache) Skjerm : 8.9" TFT WSVGA (1024 x 600) Acer Crystal Bright, LED Backlight Minne : 512MB DDR2 533MHz on-board (Oppgraderbar til 1GB or 1.5GB using 512MB or 1GB soDIMM Harddisk : 8GB PATA Flash Module with Linux Chip-set : Intel 82945GMS + Intel 82801GBM Lydkort : Intel® High-Definition audio support Batteri : Lithium batteri (3 celler) - Eksterne porter : 5-in-1- Card Reader Slot, SD Slot, 3 x USB 2.0, VGA, RJ45, Headphone,Speakers, Headphone - Line Out, Microphone in Multimedia : Acer Crystal Eye Web kamera integrert Nettverkskort :802.11b/g, acer SignalUP Wireless Tech Vekt/Størrelse: 0.95 Kg / Bredde: 24.9.cm, Dybde: 17.0cm, Høyde: 2.9cm Programvare :Linux, Aer Smart File Manager, Home Page Navigator (http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=139576) Endret 17. juni 2008 av Neddo Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Har vel vært klart lenge at minnet kan oppgraderes, men hvo lett er det? Det er jo IKKE som på en vanlig laptop, kanskj det er som på msi wind? at man må ta av chassiet først! Lenke til kommentar
indahla Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Har vel vært klart lenge at minnet kan oppgraderes, men hvo lett er det? Det er jo IKKE som på en vanlig laptop, kanskj det er som på msi wind? at man må ta av chassiet først! Det er ingen som har funnet noe offisielt fra Acer ang oppgradering av minne. Det har vært nevnt på flere nettsider og nettbutikker at det skal være mulig, men så vidt jeg vet ikke fra Acer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå