indahla Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 og ja, ER det noen som har noen offesielle kilder som bekrefter utvidbart minne? Ikke fra offisielle kilder, men jeg fant denne på Register Hardware: "512MB of 533MHz DDR 2 memory with a single SO-Dimm slot for more" Men, igjen, ikke offisielt.. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Veke 25 (16-22 juni) Den bekreftede datoen av PS, Elprice o.l. er 8 Juli. Det er ikke sjans i havet at den kommer i denne uken (25). I så fall blir norge det første landet som får denne maskinen i salg, og hva er sansynligheten for det? Endret 16. juni 2008 av kajac Lenke til kommentar
Nator Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Kanskje den ekstra porten eksisterer, men for ettermontering før salg? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Har nå oppdatert samleinnlegget med nyeste informasjon. Les sammendrag av alt vi vet hittil her. Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) jeg tror acer har anosert dette utvidbare minnet på comutex, men de har rett og slett villet holdt spesifikasjonene på papir for seg selv... selv tror jeg de ville gjort lurt i å opplyse om så mye de kan før en slik lansering, når de skal konkurere mot et allerde så godt etablert produkt som Eee. Endret 16. juni 2008 av chaos king Lenke til kommentar
indahla Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 selv tror jeg de ville gjort lurt i å opplyse om så mye de kan før en slik lansering, når de skal konkurere mot et allerde så godt etablert produkt som Eee. Positive spesifikasjoner bør opplyses om, negative holder de skjult... Lenke til kommentar
ju9OR Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Kanskje den ekstra porten eksisterer, men for ettermontering før salg? MPX selger den iallefall med følgende tekst: 512MB DDR2 533MHz on-board (oppgraderbar til 1GB or 1.5GB using 512MB or 1GB soDIMM) Uansett, iløpet av timer etter at denne er på markedet kommer en eller annen galning til å ha plukket den frahverandre for å oppgradere minnet og lagt ut bilder på nett. Skulle det vise seg at det ikke er mulig og 512MB ikke er til å leve med, så er det bare å bruke 14 dagers angrefristen. Jeg tipper at en kommer ganske langt med 512MB i maskina med linux og rimelig "lett" bruk, ville nok ikke satset på en XP installasjon siden det kniper både med RAM og diskplass. Men det jeg kan si med sikkerhet er at dersom 512MB er for lite og du ikke er villig til å ofre garantien, er det best å vente å se om det blir mulig å få Acer til å oppgradere her i landet, drøye til XP versjonen kommer eller se på noe helt annet. Endret 16. juni 2008 av ju9OR Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 jeg tror acer har anosert dette utvidbare minnet på comutex, men de har rett og slett villet holdt spesifikasjonene på papir for seg selv... selv tror jeg de ville gjort lurt i å opplyse om så mye de kan før en slik lansering, når de skal konkurere mot et allerde så godt etablert produkt som Eee. Mja, både og. Er også lurt å ikke fortelle konkurentene nøyaktig hva du kommer mer i lang tid i forveien. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Mpx.no skriver i sin produktbeskrivelse at maskinen leveres med 512MB ram, som kan oppgraderes med en 512MB brikke til 1GB eller med en 1GB brikke til 1,5GB! Jeg skal ha en slik. Ingen tvil. Håper å kunne ha en slik før 18. juli, da sitter jeg på flyet til Tyrkia. EDIT: Det kommer ikke svart til Norge? Skal jeg bestille hvit eller blå tro?.. Endret 16. juni 2008 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
ju9OR Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Mpx.no skriver i sin produktbeskrivelse at maskinen leveres med 512MB ram, som kan oppgraderes med en 512MB brikke til 1GB eller med en 1GB brikke til 1,5GB! Jeg skal ha en slik. Ingen tvil. Håper å kunne ha en slik før 18. juli, da sitter jeg på flyet til Tyrkia. EDIT: Det kommer ikke svart til Norge? Skal jeg bestille hvit eller blå tro?.. Ifølge en artikkel jeg leste ett sted (husker ikke hvor) så kommer svart, rød og rosa (tror jeg ) senere, så skal du ha nå må du velge mellom hvit og blå. Personlig har jeg valgt en blå siden jeg synes den hvite blir litt vel mye mac-wannabe.. Men smaken er som baken... Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Er jo sånn fordømt gloss-sak dette, så da sitter jeg her og kikker på DSen min (svart DS Lite) og den er jo stappfull av fettmerker. Forlovedens hvite DS syns imidlertid merkene til svært liten grad på, så det hadde jo vært et alternativ. Tenker noen timer til, bestiller i kveld. Leveringsmessig er det ingen som har fått noen bekreftelser enda antar jeg? Sånn i forhold til å ha den før jeg drar? Skal ihvertfall ha en før jeg drar til Kreta i slutten av august. EDIT: Det blei hvit på meg Endret 16. juni 2008 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 jeg tror acer har anosert dette utvidbare minnet på comutex, men de har rett og slett villet holdt spesifikasjonene på papir for seg selv... selv tror jeg de ville gjort lurt i å opplyse om så mye de kan før en slik lansering, når de skal konkurere mot et allerde så godt etablert produkt som Eee. Mja, både og. Er også lurt å ikke fortelle konkurentene nøyaktig hva du kommer mer i lang tid i forveien. sant nok.. men føler på meg at dette ikke er et rykte, er vel ikke helt vanlig at nettbutikker skriver rykter som specs? :!: Lenke til kommentar
SkyFly Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Vil det være mulig for en vanlig bruker å oppgradere minnet på denne selv, eller må f.eks. MPX gjøre det? Og hvis ja, vil det være en komplisert og vanskelig operasjon? Har kun skiftet minne og diverse ting på stasjonære før. EDIT: Dette selvfølgelig med forbehold om "ryktene" om mulig oppgradering er mulig. Endret 16. juni 2008 av SkyFly Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hovedinnlegget burde oppdateres med forventet leveringsdato til Norge, hvilke nettbutikker som fører den og hvilke leveringsdatoer de opererer med. Så slipper folk å myse gjennom (sålangt) 7 sider med innlegg. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) les om minneoppgradering her: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11379042 Hovedinnlegget burde oppdateres med forventet leveringsdato til Norge, hvilke nettbutikker som fører den og hvilke leveringsdatoer de opererer med. Så slipper folk å myse gjennom (sålangt) 7 sider med innlegg. Her er et sammendrag om alt vi vet så langt. Oppdaterers kontinuerlig, og er linket til i første OG andre post i tråden. Les Acer Aspire Samleinnlegg om alt vi vet så langt Endret 16. juni 2008 av kajac Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Er jo sånn fordømt gloss-sak dette, så da sitter jeg her og kikker på DSen min (svart DS Lite) og den er jo stappfull av fettmerker. Forlovedens hvite DS syns imidlertid merkene til svært liten grad på, så det hadde jo vært et alternativ. Tenker noen timer til, bestiller i kveld. Etter hva jeg ser på bildene er skjermen ikke glossy, det er bare rammen rundt skjermen som har glossy-look. Vil det være mulig for en vanlig bruker å oppgradere minnet på denne selv, eller må f.eks. MPX gjøre det? Og hvis ja, vil det være en komplisert og vanskelig operasjon? Har kun skiftet minne og diverse ting på stasjonære før. EDIT: Dette selvfølgelig med forbehold om "ryktene" om mulig oppgradering er mulig. Hvis man ser på en av videoene på siden 1 i denne tråden ser man en helt vanlig sodimm-minneport på hovedkortet, her kan du putte i en 1gb brikke, hvor mye arbeid det blir er noe annet. Det er også en port under som kan brukes til 3G-modul og lignende. Hovedinnlegget burde oppdateres med forventet leveringsdato til Norge, hvilke nettbutikker som fører den og hvilke leveringsdatoer de opererer med. Så slipper folk å myse gjennom (sålangt) 7 sider med innlegg. Jeg bestillte fra ps.no idag, og fikk "Bekreftet (2008.07.08)". Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Har denne innebygd webkamera? Hva med innebygd microfon i det minste? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 den har webkamera OG mikrofon Ikke det beste, bare 0,3 mp, men skal visst være veldig bra i mørkere omgivelser Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Midt i blinken! Tiden og prisen får vise om det blir en Asus eee eller en Acer Aspire på meg Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Midt i blinken! Tiden og prisen får vise om det blir en Asus eee eller en Acer Aspire på meg Hvorfor ikke en MSI Wind? Et bedre valg enn både eee og aspire spør du meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå