NevroMance Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Wifi-problemet hos meg ble ordnet etter en formatering, men etter ett døgn er det samme problemet! Finner ikke WLAN, og nå begynner skjermen å tulle også! Etter å ha stått på i ca fem minutt, detter skjermen ut... Dersom jeg kobler til en ekstern skjerm, fungerer ikke den heller... Når jeg starter maskinen på ny, får jeg skjermbilde, og så etter ca fem minutt igjen, forsvinner skjermen igjen... Noen andre som har problem med skjerm/skjermkortet? Føler Acer har gitt meg ett uferdig produkt Vil se litt ut som at de har gitt deg et uferdig produkt ja. Ta kontakt med de du kjøpte den av og fortell om problemene, så får du trolig tilsendt en ny da du har levert inn igjen den gamle. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hei Her kommer grønne lille meg og lurer på noe. Først vil jeg si jeg er kjempefornøyd med min lille blå beby Men jeg lurer på om noen her vet hvordan jeg kan få min eksterne harddisk til å fungere sammen med a1? Jeg har en Maxtor One touch. Har prøvd litt forskjellig for å få den til å fungere. Men den vil ikke. Noen som kan hjelpe en kvinne i nød? Vet du hva slags filsystem disken er formatert i? Som regel er det ikke så lett å lese disken om den er formatert med NTFS. Prøv derfor å formater den i FAT32. Husk å ta backup av eventuelle filer, da de vil gå tapt når du formaterer! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Booter med den på Acer One, og kommer så langt at jeg skal velge neste. Når jeg trykker på pila, skjer det ikke mer uansett hvor lenge jeg lar den stå. Noen andre som har hatt tilsvarende problem? Ja, det samme skjedde her. Jeg valgte neste ved å "tappe" på trackpaden, og da stoppet alt opp. Jeg prøvde derfor å velge neste gjennom å bruke museknappene istedet, og da gikk det merkelig nok knirkefritt. Det hjalp å bruke knappen istedet ja. Prøvde også igjen på laptopen, og da funka det og, om jeg brukte knapp. Merkelig at den skal stoppe helt opp fordi man brukte tapping. Men, men takk skal du ha, detta hadde ikke jeg tenkt på, for jeg prøvde mye i går Edit: Når jeg først fikk recovery i gang, så fikk jeg error under prosessen. Lagde recovery på nytt med minnepen, samme feil. Gjorde det på laptop, samme feil, og synes opprettelse av recovery gikk litt vel fort. Fant min eldste AMD socket A maskin og lagde den der, noe som tok lengre tid, og da fungerte det. Det virker som om det recovery programmet har seriøse bugs. Raske maskiner takler den tydeligvis ikke?? Endret 31. juli 2008 av L O G I M A N Lenke til kommentar
runeMa Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Wifi-problemet hos meg ble ordnet etter en formatering, men etter ett døgn er det samme problemet! Finner ikke WLAN, og nå begynner skjermen å tulle også! Etter å ha stått på i ca fem minutt, detter skjermen ut... Dersom jeg kobler til en ekstern skjerm, fungerer ikke den heller... Når jeg starter maskinen på ny, får jeg skjermbilde, og så etter ca fem minutt igjen, forsvinner skjermen igjen... Noen andre som har problem med skjerm/skjermkortet? Føler Acer har gitt meg ett uferdig produkt Hei. Jeg hadde de samme problemene som du opplever! Fikk de etter at jeg tok Live Update. Kjørte recovery cd, så var disse problemene borte. (har ikke kjørt noe update på maskina etter recovery for rundt 3 uker siden- så det spørs om det er/var noe bugs i den...) Funker ihvertfall upåklagelig nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 leveringsdatoen for XP versjonen er flyttet til 22.08... det var siste spikeren i kista for mine planer om å kjøpe en, er noe veldig feil et sted når produsenten kan drive på slik og folk aksepterer det Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Ingen tvil om at det har vært mye om å men rundt leveringsdatoer. Men Acer er ikke alene her. Gjelder vel samtlige netbooks foreløpige. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Noen som er interessert i å selge sin SSD? Lenke til kommentar
Torro Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 2 små smårsmål... 1. Noen som har testet lese/skrive hastigheten på et class 6/extreme III sdhc kort? 2. XP versjonen med 80gb harddisk kommer med 1gb som standard. Sitter hele minnet fast, slik at den kan oppgraderes til 2gb? Lenke til kommentar
creator84 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 2. XP versjonen med 80gb harddisk kommer med 1gb som standard. Sitter hele minnet fast, slik at den kan oppgraderes til 2gb? 512 er loddet på, 512 står i minneslotten. så.. du kan få 1,5gb totalt. Lenke til kommentar
belenix Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Noen som er interessert i å selge sin SSD? Er du HELT sikker på at det er din SSD som har tatt kvelden da? Jeg tviler litt på det. Sjekk kabelen, og sjekk den igjen. Vær HELT sikker på at du har fått montert den korrekt. Det gjelder om å holde tunga beint i munnen når du klemmer til! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Har et par spørsmål rundt denne maskinen: Er det mulig og bytte ut disken i windows versjonen med 80Gb hdd? og er disken ide eller s-ata? Kunne gjerne tenkt meg og byttet ut den orginale disken med en 250Gb disk eller noe slikt. Vet at maskinen i utgangspunktet ikke støtter mer enn 1,5Gb minne, da den kun har en minneslot, men ville det være mulig og likevel øke minnemengden ved og sette inn en 2Gb DDR2 so-dimm modul? slik at total minnemengde da blir 2,5gb. Lenke til kommentar
Ezpen91 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Henger på meg spm til Pac Man! Finnes det forresten noen tester av XP versonen? Og hvordan blir egentlig skrivebordet på XP versonen? blir det som det vanlige XP skrivebordet eller får den noe Acer-løsning som Linux versonen har? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Henger på meg spm til Pac Man! Finnes det forresten noen tester av XP versonen? Og hvordan blir egentlig skrivebordet på XP versonen? blir det som det vanlige XP skrivebordet eller får den noe Acer-løsning som Linux versonen har? Jeg vil tro windows installasjonen blir lik som på de fleste andre acer modeller; full av bloatware. Selv skal jeg prøve og få lagt inn XP pro på denne maskina, trenger muligheten til og kunne melde maskinen inn i et domene. Hadde vært utrolig kjekt og brukt denne maskinen på jobben med et 6-cellers batteri. Har nå et thinkpad T60 som jeg bruker på jobben, men det skjer ofte at jeg må ut av kontoret med pcen, og da hadde denne vært genial og hatt med seg... Lenke til kommentar
Ezpen91 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) jeg kommer til å kjøpe det 6 cellers batteriet, mest til skole og surfing, orker ikke mere papirkluss og rot i skolepapirer, ble formye i fjor. Acer har mye programvare ja, men får vi se et nogenlunde "normalt" XP utssende med Acer ikoner til programvaren eller får vi se det samme som når linux versonen starter, altså det 4 delte skrivebordet? Endret 31. juli 2008 av Ezpen91 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg tviler sterkt på at de legger inn en "egen" versjon av windows som i utseendet er mye forskjellig fra helt vanlig XP home. Kjenner jeg acer rett blir det som på alle andre maskinene Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Har et par spørsmål rundt denne maskinen: Er det mulig og bytte ut disken i windows versjonen med 80Gb hdd? og er disken ide eller s-ata? Kunne gjerne tenkt meg og byttet ut den orginale disken med en 250Gb disk eller noe slikt. Vet at maskinen i utgangspunktet ikke støtter mer enn 1,5Gb minne, da den kun har en minneslot, men ville det være mulig og likevel øke minnemengden ved og sette inn en 2Gb DDR2 so-dimm modul? slik at total minnemengde da blir 2,5gb. Du kan ha maks 1GB i den minneslotten. Burde uansett holde til XP også i massevis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 ja, 1,5Gb holder strengt talt til mitt bruk... Men nå som minne er så billig så hadde det jo vært kjekt og kunne slengt inn litt mer... Men noen som vet noe mer om disken? 80Gb holder ikke til mitt bruk, og en ekstern hdd er egentlig ikke et alternativ skal en fly rundt med den... Noen som vet om en kan boote fra nettverkskortet på disse maskinene? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Du kan fint boote fra nettverk. Er det noen som sliter med live update? I stad var den svin treig på noen oppdateringer, spesielt til mediamaster. Nå får jeg ikke kontakt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det er jo bare nydelig at den kan boote fra nettverk, det gjør reinstallering av OS til en veldig lett affære på disse maskinene Lenke til kommentar
Ezpen91 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg tviler sterkt på at de legger inn en "egen" versjon av windows som i utseendet er mye forskjellig fra helt vanlig XP home. Kjenner jeg acer rett blir det som på alle andre maskinene Bra, er veldig fornøyd med XP så er det jeg skal ha på den samme hva som ligger å slenger på den når jeg får den... Planer om å forhåndsbestille fra MPX nå snart, med trådløs mus, minnepenn, 6celle batteri og en ekstern hdd for filmer og musikk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå