AK47 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Noen som har problemer med å laste over bilder? Putter inn XD-kortet, og drar over bildene, og da fryser hele maskinen seg og krever tvungen restart. Det er flott med minnekortleser, men hvis man ikke kan laste over bilder er det jo nyttesløst Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Nå er jeg pissed. Gikk inn for å sette inn 1GB ram. Alt har gått bra i demontering, inntil siste faens lille skrue som holder HK, den rett ved wlan. Den sitter dønn fast. Her er det bare brukt kvalitets skrutrekkere for jobben, men denne sitter. Fy faen sier jeg Edit: Fikk nå ut skruen. Tok et lite bor og bateridrill satte den i venstre, den fikk tak så skruen løsna. Fatter ikke hvorfor Acer ikke kunne ha en luke under der, ingen hindring for det. Endret 30. juli 2008 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Noen som har problemer med å laste over bilder? Putter inn XD-kortet, og drar over bildene, og da fryser hele maskinen seg og krever tvungen restart. Det er flott med minnekortleser, men hvis man ikke kan laste over bilder er det jo nyttesløst Ka type minnekort bruker du, kjøyre du Linous på den eller har du lagt inn eit anna OS? Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 RiP SSD. Just added a Corsair Value 667Mhz chip. Then, on my first boot attempt, the One reported missing OS drive, and I also started to feel the smell of burnt electronics, so I shut it off and removed the battery. I then opened the whole thing again, and discovered that the ribbon cable for the touchpad was melted. I removed the whole cable, and checked for more faults. The smell though, seemed to come from somewhere else on the motherboard. On the next boot attempt, I got nothing. Fan was spinning, but the screen never woke. Tried this several times. Only good news was no more burn electronics in the air... I opened it up once again, removed the Corsair ram, and it now boots, but does not find the internal SSD. It doesn't even show up in the BIOS. Guess now I'll find out about Acer's real policy on user ram upgrades going wrong... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Da er Acern oppe å går igjen, nå med 1.5GB ram. Satt inn en Apacer 1024MB 533 brikke fra PS. Rapporteres riktig i bios og i Linpus. Leste at noen andre fikk opplyst om 2GB etter å ha oppgradert med 1GB. Men, det er fortsatt den største flausen med denne maskinen, og det er at det ikke finnes en luke under til ram. Hadde vært nullproblem, så man slapp å pelle den helt i fra hverandre. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Hvordan blir batteritiden med ekstra rambrikke? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Det er det jeg også har lyst til å finne ut. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Litt dumt spørsmål kanskje.. men hvordan kan jeg få vekk "setxkbmap no" fra .bash_profile igjen? Kom en fiks i siste liveupdate som fikser norsk tastatur virker det som (norske flagget er borte, står nå bare vanlig blå boks med NO i). PRoblemet med fiksen som var før, var at open office programmene ikke lar seg kjøre lenger - får opp feilmelding "/home/user/%U not found". Jeg fjerna norsk i .bash_profile, restartet og kjørte liveupdate. Fortsatt like vanskelig selv om jeg så det var noe layout fikser der, å få norsk på den vanlige metoden. Gått på input setting, valgt norsk og restartet. Står fortsatt engelsk. Tar jeg å setter den mauelt igjen i .bash_profile, så er står det NO nå og ikke norsk flagg lengre. Så det virker ikke som den fikser oppsettet. Endret 30. juli 2008 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Gadgeteer Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Betyr dette at du anbefaler å ikke ta en live-update nå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234897 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Hei, takker for en meget lærerik tråd. Berre et problem. Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal installere aMSN og legge den som ikon på Home. Kan noen vennligst lage en smørbrødliste til meg? Jeg savner MSN Hilsen Linux n00b Endret 30. juli 2008 av Slettet+981234897 Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 amsn legges inn ved å trykke alt+f2, der skriver du xterm, da vil et kommandovindu åpne opp. I dette vinduet skriver du su, deretter skriver du inn passordet du lagde da du startet maskinen første gangen. Så skriver du "yum install amsn". Hvordan du får det på skrivebordet er jeg derimot ikke sikker på. Derimot kan du trykke alt+f2 og så skrive inn amsn der, intill du fåren guide for å få det på skrivebordet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234897 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Tusen hjertlig takk Lenke til kommentar
Sweeneytom Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg skulle legge inn amsn slik det ble beskrevet i denne tråden. Jeg ble da bedt om å taste inn passordet. Men passordet jeg skrev inn første gang maskinen startet funker ikke. Hva kommer det av?? Kan ikke tenke meg at jeg har tasta feil. Er det noen måte å resette passordet uten å kjøre restore? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Skal være nøyaktig samme passordet som du valgte da du først startet maskinen. Sjekke caps, at du har riktig med store og små bokstaver og forsøk igjen. Rootpassordet går nok ikke ann å skifte uten en restore nei, hvis du ikke allerede er root da. Lenke til kommentar
hey-ho Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 har bare ett problem med amsn, får ikke lov til å sende meldinger der. noen flere en meg med det problemet? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Betyr dette at du anbefaler å ikke ta en live-update nå? Du kan fint kjøre live-update, men det ser ikke ut som at live update fikser norsk tastaturoppsett i linpus. Det må du gjøre manuelt selv enda. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 har bare ett problem med amsn, får ikke lov til å sende meldinger der.noen flere en meg med det problemet? Vil vel egentlig kalle det et stort problem jeg, men:P Hva mener du med at du ikke får lov til å sende meldinger der da? At du ikke får sendt meldinger til avloggede personer, eller påloggede? Får du en feilmelding? Lenke til kommentar
hey-ho Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 har bare ett problem med amsn, får ikke lov til å sende meldinger der.noen flere en meg med det problemet? Vil vel egentlig kalle det et stort problem jeg, men:P Hva mener du med at du ikke får lov til å sende meldinger der da? At du ikke får sendt meldinger til avloggede personer, eller påloggede? Får du en feilmelding? Får ikke sendt til påloggede personer, får beskjed om at meldingen ikke kunne leveres. så nå må jeg bruke web messenger, og det bruker nok ytelse kan man si, får jo ikke lov til å surfe nesten osv. Lenke til kommentar
TEBrevik Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg skulle legge inn amsn slik det ble beskrevet i denne tråden. Jeg ble da bedt om å taste inn passordet. Men passordet jeg skrev inn første gang maskinen startet funker ikke. Hva kommer det av??Kan ikke tenke meg at jeg har tasta feil. Er det noen måte å resette passordet uten å kjøre restore? Siden jeg vil ha hdd utgaven av denne maskinen (og dermed ikke har fått den enda) så aner jeg ikke hva som finnes av boot loader, men om det er Grub eller Lilo så kan du antagligvis skifte root passord ved å starte Linux i single mode. Se http://linuxgazette.net/107/tomar.html avsnitt 2.1.1 Står litt alternative metoder der også, men de er litt mer kompliserte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå