Gadgeteer Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Hvordan oppleves de rare musknappene på Aspire One? Er eneste grunnen til at jeg er skeptisk. Dersom du, som jeg, har en tendens til å hvile venstre pekefinger på venstre musknapp når du navigerer, så er den en dessverre ikke spesielt god. Museknappen er ikke forhøyet i forhold til pekeflaten, og det er derfor lett for at fingeren kommer i kontakt med flaten. To fingre på pekeflaten er ikke lurt Bortsett fra det, så fungerer knappene og pekeflaten greit. At knappene er plassert på sida er helt greit, samtidig som det gir mulighet for en så stor flate som mulig. Mange vil nok foretrekke å bruke mus, noe som alltid er bedre enn trackpad, men jeg er opptatt av størrelse, størrelse og størrelse, og ønsker derfor ikke å drasse på noe ekstra, selv om man kan få ganske små mus med snelle til ledningen som sikkert hadde passa godt til denne. Endret 28. juli 2008 av Gadgeteer Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Ah. Digg. Da fikk jeg min Acer Aspire One Ble å legge inn Ubuntu og inn med Telenor Mobilt Bredbånd. Perfekt for meg på farten Men. Flere her som har lagt inn ubuntu? Hvordan fungerer det hos dere? Syns det fungerer overraskende bra på min. Lenke til kommentar
rsletta Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Ah. Digg. Da fikk jeg min Acer Aspire One Ble å legge inn Ubuntu og inn med Telenor Mobilt Bredbånd. Perfekt for meg på farten Men. Flere her som har lagt inn ubuntu? Hvordan fungerer det hos dere? Syns det fungerer overraskende bra på min. Jeg er også veldig fornøyd med det. Bortsett fra den lille tingen med mikrofonene (som jeg forsåvidt aldri bruker) virker det knirkefritt. Lenke til kommentar
cindi Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Ah. Digg. Da fikk jeg min Acer Aspire One Ble å legge inn Ubuntu og inn med Telenor Mobilt Bredbånd. Perfekt for meg på farten Men. Flere her som har lagt inn ubuntu? Hvordan fungerer det hos dere? Syns det fungerer overraskende bra på min. Lenke til kommentar
Jankogutt Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hei Har fått min Acere One, og alt ser ut til å gå bra bortsett fra Norsk Tegnsett. Jeg har skrevet inn de komandoer som stod jeg skulle skrive inn, jeg verifiserte og så at tesksten lå nederst i file. Jeg restartet maskin, men fikk ikke noe norsk tegnsett. Jeg tok en live update og den oppdaterte en masse. Da skifte det over fra EN keyboard til UK keyboard. Jeg kjørte kommandoen for norsk tegnsett på nytt, men da jeg skulle verifisere "cat.bash_profile" får jeg opp camand not found - noen som kan hjelpe meg her litt... På forhånd takk.. Lenke til kommentar
cindi Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hvordan legger jeg inn ubutu? Jeg har prøvd å legge inn mobilt bredbånd fra telenor, men har ikke fått det til. Har ringt acer også, de har ikke kunnet hjelpe meg enda. Norsk tastaur hvordan gjør jeg det? Må ha det inn med teskje. Lenke til kommentar
sexten Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Ah. Digg. Da fikk jeg min Acer Aspire One Ble å legge inn Ubuntu og inn med Telenor Mobilt Bredbånd. Perfekt for meg på farten Hvordan "legger man inn Mobilt Bredbånd" egentlig? Jeg har ingen erfaring med Mobilt Bredbånd på PC, men jeg har det samme abonnementet som jeg bruker i forbindelse med telefonen min. Når jeg ringte Telenor og hørte om jeg kunne få en slik USB-dongle for å koble til PCen så fikk jeg vite at jeg måtte ha et nytt SIM-kort og et nytt telefonnummer og ENDA et Mobilt Bredbånd-abonnement (altså 2, et for telefon og et for pc) for å få dette til å virke. Er det altså ikke "bare" å bruke SIM-kortet i telefonen f.eks. når man vil på nett eller er det jeg som har misforstått helt? Ta det gjerne på PM om du føler dette ble litt Off Topic:) Lenke til kommentar
rsletta Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Hvordan legger jeg inn ubutu?Jeg har prøvd å legge inn mobilt bredbånd fra telenor, men har ikke fått det til. Har ringt acer også, de har ikke kunnet hjelpe meg enda. Norsk tastaur hvordan gjør jeg det? Må ha det inn med teskje. Da er guiden for installering av Ubuntu på norsk oppe på http://aa1.hybel.net .I Ubuntu har du norsk tastatur som standard. Der finner du også guide for norsk tastatur for Linpus. Endret 28. juli 2008 av rsletta Lenke til kommentar
Jankogutt Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hei Har et problem. Skrev feil da jeg skulle legge inn nosk tegnsett. Med det resultat at når jeg skriver cat .bash_profile får jeg opp 4 setxkbmap.no i slutten av fila, hvor det står feil i den første, der står det setxbmap.no - er det mulig å kan fikse på dette..?? Lenke til kommentar
creator84 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 HeiHar et problem. Skrev feil da jeg skulle legge inn nosk tegnsett. Med det resultat at når jeg skriver cat .bash_profile får jeg opp 4 setxkbmap.no i slutten av fila, hvor det står feil i den første, der står det setxbmap.no - er det mulig å kan fikse på dette..?? prøv å skriv "sudo mousepad .bash_profile" .. og fjern de som er feil og for mye.. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Ah. Digg. Da fikk jeg min Acer Aspire One Ble å legge inn Ubuntu og inn med Telenor Mobilt Bredbånd. Perfekt for meg på farten Hvordan "legger man inn Mobilt Bredbånd" egentlig? Jeg har ingen erfaring med Mobilt Bredbånd på PC, men jeg har det samme abonnementet som jeg bruker i forbindelse med telefonen min. Når jeg ringte Telenor og hørte om jeg kunne få en slik USB-dongle for å koble til PCen så fikk jeg vite at jeg måtte ha et nytt SIM-kort og et nytt telefonnummer og ENDA et Mobilt Bredbånd-abonnement (altså 2, et for telefon og et for pc) for å få dette til å virke. Er det altså ikke "bare" å bruke SIM-kortet i telefonen f.eks. når man vil på nett eller er det jeg som har misforstått helt? Ta det gjerne på PM om du føler dette ble litt Off Topic:) Her er teskje-forklaringa på hvordan å få Telenor Mobilt Bredbånd sine GlobeTrotter kort til å funke. Fulgte denne til punkt og prikke og fikk den til å virke fint på min acer http://www.pharscape.org/content/view/66/53/ EDIT: Dette er for Ubuntu. Ikke Linspire. Ble kanskje litt uklart skrevet hos meg, men står det i guiden iallefall Endret 28. juli 2008 av CaZpeR Lenke til kommentar
rsletta Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 HeiHar et problem. Skrev feil da jeg skulle legge inn nosk tegnsett. Med det resultat at når jeg skriver cat .bash_profile får jeg opp 4 setxkbmap.no i slutten av fila, hvor det står feil i den første, der står det setxbmap.no - er det mulig å kan fikse på dette..?? skriv vi .bash_profile i terminal. Det åpner filen i progammet vi. Dette er litt rart å jobbe med dersom du ikke er vant til de, men beveg den til linjen du vil fjerne.trykk dd(D 2 ganger). Dette sletter linjen.Trykk så :. Da kommer : opp nederst på skjermen skriv wq, og trykk enter. W lagrer filen og Q avslutter programmet. Lenke til kommentar
Jankogutt Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) HeiHar et problem. Skrev feil da jeg skulle legge inn nosk tegnsett. Med det resultat at når jeg skriver cat .bash_profile får jeg opp 4 setxkbmap.no i slutten av fila, hvor det står feil i den første, der står det setxbmap.no - er det mulig å kan fikse på dette..?? prøv å skriv "sudo mousepad .bash_profile" .. og fjern de som er feil og for mye.. Hei Takk for den - det gikk bra og editere fila, men selv etter å ha kjørt kommandoene for norsk tegnsett på nytt og få tilføyd rett endelse på fila, kommer det opp med EN eller UK på tegnsette..Hva er det jeg gjør feil tro?? Jeg kjørte det hele gjennom ALT F2 Xterminal - er det kanskje ikke rett file som kommandoem blir lagt inn i? Noen skriver at jeg må høyreklikke på skrivebodet og kjøre terminal deri fra, men hvilket skrive bord? Jeg har funnet feilen. Jeg hadde skrevet feil IGJEN - hadde skrevet setxkbmap.(punktum)no - editerte og tok bort punktumet, da var alt OK. Takk for alle gode tips. Jeg feilet, men jeg lærte en god del... Endret 28. juli 2008 av Jankogutt Lenke til kommentar
rsletta Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 HeiHar et problem. Skrev feil da jeg skulle legge inn nosk tegnsett. Med det resultat at når jeg skriver cat .bash_profile får jeg opp 4 setxkbmap.no i slutten av fila, hvor det står feil i den første, der står det setxbmap.no - er det mulig å kan fikse på dette..?? prøv å skriv "sudo mousepad .bash_profile" .. og fjern de som er feil og for mye.. Hei Takk for den - det gikk bra og editere fila, men selv etter å ha kjørt kommandoene for norsk tegnsett på nytt og få tilføyd rett endelse på fila, kommer det opp med EN eller UK på tegnsette..Hva er det jeg gjør feil tro?? Jeg kjørte det hele gjennom ALT F2 Xterminal - er det kanskje ikke rett file som kommandoem blir lagt inn i? Noen skriver at jeg må høyreklikke på skrivebodet og kjøre terminal deri fra, men hvilket skrive bord? det som er viktig er at du er i katalogen for din egen bruker når du er i terminal og skal redigere filen, da det er en innstilling som lagres for din bruker i den katalogen.skriv ls i terminalvinduet så finner du ut hvor du er. Lenke til kommentar
cindi Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hvordan legger jeg inn ubutu?Jeg har prøvd å legge inn mobilt bredbånd fra telenor, men har ikke fått det til. Har ringt acer også, de har ikke kunnet hjelpe meg enda. Norsk tastaur hvordan gjør jeg det? Må ha det inn med teskje. Da er guiden for installering av Ubuntu på norsk oppe på http://aa1.hybel.net .I Ubuntu har du norsk tastatur som standard. Der finner du også guide for norsk tastatur for Linpus. Takk, har kjørt ut veiledningen din, men synes den er ganske omfattende å gå løs på. Er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
mortenandersen Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Når man skal legge inn Linpus på nytt ved å bruke den versjonen som finnes på den medfølgende cd-platen, kan man da gjøre noe annet enn å kopiere Linpus over til en USB-minnepinne på minst 2GB? Jeg lurer med andre ord på om man i steden heller kan bruke et SD-kort i høyre minne-slot eller en memory stick der? (Hvis man på forhånd har overført Linpus fra cd-en til minnekortet.) Lenke til kommentar
rsletta Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hvordan legger jeg inn ubutu?Jeg har prøvd å legge inn mobilt bredbånd fra telenor, men har ikke fått det til. Har ringt acer også, de har ikke kunnet hjelpe meg enda. Norsk tastaur hvordan gjør jeg det? Må ha det inn med teskje. Da er guiden for installering av Ubuntu på norsk oppe på http://aa1.hybel.net .I Ubuntu har du norsk tastatur som standard. Der finner du også guide for norsk tastatur for Linpus. Takk, har kjørt ut veiledningen din, men synes den er ganske omfattende å gå løs på. Er det noen som kan hjelpe meg? Bare spør i vei. Det er det jeg er her for. Den ser veldig omfattende ut men er det egentlig ikke. Det er mye tekst for å forklare enkle ting.. Når man skal legge inn Linpus på nytt ved å bruke den versjonen som finnes på den medfølgende cd-platen, kan man da gjøre noe annet enn å kopiere Linpus over til en USB-minnepinne på minst 2GB? Jeg lurer med andre ord på om man i steden heller kan bruke et SD-kort i høyre minne-slot eller en memory stick der? (Hvis man på forhånd har overført Linpus fra cd-en til minnekortet.) Jeg har ikke sett etter, men det er bare å se etter om minnekortet er med på listen når du trykker F12 under oppstart. Gjør den det, kan den brukes. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 i følge aspireoneuser.com kan man ikke bruke SDkost til reinstallering. Lenke til kommentar
mortenandersen Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) i følge aspireoneuser.com kan man ikke bruke SDkort til reinstallering. Da regner jeg med at heller ikke reinstallering med en memory stick går an...? Ellers: Når det gjelder å få Linpus-innholdet på den medfølgende gjenoppretningscd-en eller dvd-en overført til en USB minnepinne (eller for den saks skyld: minnekort), er det bare å bruke vanlige "merk alt"-, "kop"i- og "lim inn"-kommandoer (ctr. + a, ctr. + c og ctr. +v)? Og en ting til, noe annet: Det har vært snakk om å få One tilkoblet Telenor eller NetCom sine USB-dongler. Hvordan er det med muligheten for å plassere et SIM-kort direkte inne i maskinen? Er det en slik plass rent fysisk (uten å måtte demontere hele maskinen)? Og er det eller vil det sannsynligvis snart komme programvare eller drivere som støtter disse SIM-kortene? Endret 28. juli 2008 av mortenandersen Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Når du har boota opp fra recovery cden så skal den gjøre dette selv når du har valgt recovery metode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå