Gå til innhold

Acer Aspire One

Anbefalte innlegg

3 timer er nok ganske riktig. Jeg har ikke tatt tiden akkurat, men har ladet batteriet helt ut et par ganger og det tok vel omtrent 3 timer (det står jo også i papirene at batteriet ikke når full kapasitet før det er ladet helt opp og ut noen ganger).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 timer er nok ganske riktig. Jeg har ikke tatt tiden akkurat, men har ladet batteriet helt ut et par ganger og det tok vel omtrent 3 timer (det står jo også i papirene at batteriet ikke når full kapasitet før det er ladet helt opp og ut noen ganger).

Orker ikke å lete igjennom innleggene her, men var det din maskin som måtte returneres pga skjermen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
synes 3 timer er lite, men er jo en del. hva er spesifikasjonene på laderen? strømstyrke og amp?

Det er sagt at det kommer et nytt batteri som ekstrautstyr i august som skal vare i 6 timer(tror jeg det var).

ja veit, men det koster ekstra cash.

synes 3 timer er lite, men er jo en del. hva er spesifikasjonene på laderen? strømstyrke og amp?

Kommer et 6 cellers batteri etterhvert hvor tiden dobles.

Lader:

Input: 100-240v, 1,2A

Output: 19v 1,58A

ouch, lite sjanse i eksternt batteri da. med nokia n800'en min bruker jeg et 3400mah batteri som backup til det innebygde, så jeg får opp i 15 timer normal bruk av saken

Lenke til kommentar

Orker ikke å lete igjennom innleggene her, men var det din maskin som måtte returneres pga skjermen?

Stemmer det ja. Mest sannsynlig en kabel som ikke står ikke skikkelig i, men sånt har ikke jeg kompetanse til å reparere selv.

Jeg har nå allikevel fått lekt meg litt med herligheten, og er så absolutt fornøyd bortsett fra det lille irritasjonsmomentet med skjermen :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

så på en unboxing video, er ikke laderen ganske stor? Mener å huske at EEE har en mobillader-størrelse-lader, noe som jo er ganske vitkig for bærbarhet

Lenke til kommentar

Det er sagt at det kommer et nytt batteri som ekstrautstyr i august som skal vare i 6 timer(tror jeg det var).

Ser at Elprice selger 6 cells batteri til maskinen.

Noen som har handlet? (Forøvrig en stiv pris må jeg si...)

http://www.elprice.no/acer-batteri-6-cells...blaa-lcbtp00017

Endret av runeMa
Lenke til kommentar
Ouch, med den prisen der tror jeg akkurat at PC kjøpet ble droppet o.o

Ikke for å være harry, men virker som om du leter etter negative ting for å ikke kjøpe maskina.

De fleste klarer seg med batteri som medfølger, men er enig i at det var en stiv pris å betale for batteriet. Jeg har den hvite acer one- og det ser ut som om den ikke har kommet til Norge enda?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ikke for å være harry, men virker som om du leter etter negative ting for å ikke kjøpe maskina.

De fleste klarer seg med batteri som medfølger, men er enig i at det var en stiv pris å betale for batteriet. Jeg har den hvite acer one- og det ser ut som om den ikke har kommet til Norge enda?

Batteri er utrolig viktig siden jeg skal bruke maskinen på skolen. De geniale folka på høgskolen i lillehammer synes ikke at det er noe galt med forelesningssaler med plass til 120 personer som har 4 stikkontakter i hele salen. Når jeg da går økonomi og bruker maskinen mye på skolen, så er det ikke uten grunn at jeg valgte laptop med 6 timer batteritid som hovedmaskin. Har rett og slett ikk ebruk for en maskin som konker etter 3 timer, og betaler ikke nesten halve prisen av selve maskinen for et ekstra batteri

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Batteri er utrolig viktig siden jeg skal bruke maskinen på skolen. De geniale folka på høgskolen i lillehammer synes ikke at det er noe galt med forelesningssaler med plass til 120 personer som har 4 stikkontakter i hele salen. Når jeg da går økonomi og bruker maskinen mye på skolen, så er det ikke uten grunn at jeg valgte laptop med 6 timer batteritid som hovedmaskin. Har rett og slett ikk ebruk for en maskin som konker etter 3 timer, og betaler ikke nesten halve prisen av selve maskinen for et ekstra batteri

Hmm.. finnes det bærbare pcer der ute til 4000kr som kan holde i 6 timer ?? De tror jeg at jeg må få tak i .. ;)

Lenke til kommentar
Vil jeg merke forskjellen mellom vanlig sd og sdhc?

Ja, som navnet tilsier SDHC , HC = High Capasity , så.. Du vil merke forskjell på antall gigabyte som er på minnebrikka ;)..

Hehe.. der følte jeg meg litt dum..

Men holder det med denne da?: https://prisguiden.no/product.php?productId=84294 <-- linken til ps.no er litt surrete ser det ut som.. men du skjønner tegninga?

Det du må se på er "class" .. Den har Class 2, dermed lese og skrive hastighet på 2mb/s ..

Class 6 er på 6mb/s les og skriv som denne : https://prisguiden.no/product.php?productId=84298

jeg har selv denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=97863

Endret av creator84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...