Gå til innhold

Acer Aspire One

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Noen som har erfaring med A150´n som slutter å ta strøm?

Testet med 2 ladere, maskinen viser ikke liv i at den er tilkoblet nettspenning selv om det er målt strøm i ladekabel.

Acer på sin side var jo "service minded" til å si at dette måtte vi betale for, og når vi nevnte at vi ville reklamere måtte vi fylle ut eget skjema etc.

Maskin kjøpt via Komplett, hvem er best på reklamasjoner? Acer vs Komplett?

hvilken bios versjon har du? På de eldste versjonen hadde dem problemer med at batteriet ble ladet for langt ned, og det førte til at batteriet ble ødelagt.

Lenke til kommentar

Reklamasjon skal i utgangspunktet gå via selger (Komplett), men det kan avtales med Komplett at du sender den rett til Acer i stedet for til Acer via Komplett. Slike avtaler er vanlig fordi det forenkler fraktruten, gjør jobben enklere for komplett og servicen raskere for kunden.

At man må fylle ut et skjema er helt normalt og ikke noe tegn på dårlig service. (Tvert i mot siden det både forenkler for alle parter og gjør det sikrere for deg)

Merk at hvis ladekontakten er defekt på grunn av fall eller andre skader som ikke er produksjonsfeil så blir det ikke dekket av reklamasjonen.

Lenke til kommentar

Hei,

Noen som har erfaring med A150´n som slutter å ta strøm?

Testet med 2 ladere, maskinen viser ikke liv i at den er tilkoblet nettspenning selv om det er målt strøm i ladekabel.

Acer på sin side var jo "service minded" til å si at dette måtte vi betale for, og når vi nevnte at vi ville reklamere måtte vi fylle ut eget skjema etc.

hvilken bios versjon har du? På de eldste versjonen hadde dem problemer med at batteriet ble ladet for langt ned, og det førte til at batteriet ble ødelagt.

Ja si det du, noe med at jeg ikke får slått den på for å gjøre noe ;)

@Simen1:

Personlig har jeg alltid gått rett på produsent for å korte ned ventetid / behandlingstid, men var bare reaksjonen til Acer når jeg ringte i sted. Brukte deres skjema via web, fylte ut og fikk personlig svar i dag med at dette kostet penger. Ringte for å spørre om hvordan jeg skulle gå frem for å reklamere på kjøpet, og da ble personen forbauset over spørsmålet og sa jeg måtte bruke eget skjema. Ok, rart når jeg skrev i webskjema at det var reklamasjon, men men

Hva madammen har gjort med sin pc vet jeg ikke, men den døde i går under normal bruk på stuebordet. Ser ingen slagskader. Har vært hos Acer en gang før når skjermen døde, da under garanti.

Reklamasjon utover 2 års garanti:

Kunder kontakter acer og reklamerer på produktet. Acer har reklamasjons-skjema til kunden. Faktura kopi må også være med.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
På de eldste versjonen hadde dem problemer med at batteriet ble ladet for langt ned, og det førte til at batteriet ble ødelagt.

Trur jeg har dette, etter 4 mnd med 1t bruk pr dag blir batt helt flatt på ca 3 min .

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Den første AC-adapteren som var med maskina når jeg kjøpte den i starten av 2009 ble ødelagt etter et halvt år, så jeg kjøpte meg ny fra komplett. Nå har også den gått, så jeg prøver meg på garanti hos Acer. Noen som tror jeg kan få gjennomslag for dette ? Har ingen direkte skader eller slikt i adapteren, den tåler bare ingenting og det blir brudd i den helt oppe ved pluggen som går inn i maskinen. Skal vel tåle litt mer enn et halvt års vanlig bruk vel?

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvordan garantivilkårene til Acer er, men reklamasjon kan bli vanskelig. En sånn feil skjer ikke av seg selv, men kommer av litt uvøren bruk over lang tid. Du får finlese garantivilkårene og se om det er noen mulighet. Garanti skal alltid dekke noe mer enn reklamasjonsretten.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem med min lader.. dro ned på elkjøp hvor jeg kjøpte den.. men dem sa bare at det var bruksskade eller noe sånt.. og ville ikke sende den inn eller gi meg en ny.

Fikk bare beskjed om at dem selger universal lader i butikken.

Dro da hjem, rett på ebay og skaffa en ny derifra :)

Denne hadde faktisk en 2-pins plugg inn i laderen, så da tar også kablen mindre plass :) (noe som acer burde tenkt på selv).

Tror jeg ga ca 60kr for den med porto til norge :)

Er noen måneder siden nå.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg aner ikke hvordan garantivilkårene til Acer er, men reklamasjon kan bli vanskelig. En sånn feil skjer ikke av seg selv, men kommer av litt uvøren bruk over lang tid. Du får finlese garantivilkårene og se om det er noen mulighet. Garanti skal alltid dekke noe mer enn reklamasjonsretten.

Sendte returforespørsel til komplett men de ville la Acer ordne dette direkte, har nå sendt de varen og de har mottatt den. Får bare se hva som skjer med den saken.

Jeg hadde samme problem med min lader.. dro ned på elkjøp hvor jeg kjøpte den.. men dem sa bare at det var bruksskade eller noe sånt.. og ville ikke sende den inn eller gi meg en ny.

Fikk bare beskjed om at dem selger universal lader i butikken.

Dro da hjem, rett på ebay og skaffa en ny derifra :)

Denne hadde faktisk en 2-pins plugg inn i laderen, så da tar også kablen mindre plass :) (noe som acer burde tenkt på selv).

Tror jeg ga ca 60kr for den med porto til norge :)

Er noen måneder siden nå.

Har du link?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Har en Aspire One D250-0BK. ca 1 år gammel.

For en tid tilbake sluttet tastene "M" "Ctrl" og "SPACE" og virke. (virket av og til, men tilslutt helt dødt.)

Kjøpte nytt tastatur, og alt var bra i 2 uker. Nå er det samme problemet. Så jeg tror det kan være noe annet en tastaturet. Det er ingenting med bruken som skulle til si at tastaturet skulle ryke sånn.

Andre som har samme problemet, eventuelt en løsning på problemet ?

Lenke til kommentar

Nito pcforsikring = :love:

300kr for 3-10 år / så lenge man er student.

Opp til 20K , uansett hva som skjer med den så får man ny pc om den slutter å fungere.

Heller cola på den pga man prøvde å balansere 4 glass oppå hverandre i fylla = ny pc.

Er den ikke istykker nok så er det lett å fikse på det.

( Merk at det er ansatt i gjensidige som sa det og ikke mine ord)

Kunne jo ha spurt her isteden for å lage egen tråd

Mitt acer 533 -ram spm.

EDIT:

Fant ut nå.

pc10600 ram er det i maskinen 1gb.

Kan kun oppgradere til 2gb om man bruker 8500 brikke. cl 7 204 pin

Endret av War
Lenke til kommentar

Nito pcforsikring = :love:

300kr for 3-10 år / så lenge man er student.

Opp til 20K , uansett hva som skjer med den så får man ny pc om den slutter å fungere.

Heller cola på den pga man prøvde å balansere 4 glass oppå hverandre i fylla = ny pc.

Er den ikke istykker nok så er det lett å fikse på det.

Du skal være litt forsiktig med å si sånt høyt. Forsikringssvindel er ikke godt likt. Har selv denne forsikringen og den er fantastisk bra, og ikke minst billig. Det skal vel å merke også sies at kun studenter som går ingeniør eller utdanning med minst 50% teknologiske fag av typen data o.l. kvalifiserer til medlemskap, unntakene er forkurs, bønder og matteknologi.

Nå vekk fra min NITO-tale til mitt dilemma her nå!

Jeg har en Acer Aspire One A150 Intel Atom N270, den aller første typen med windows.

Jeg har mistet laderen min, for veldig lenge siden, og hadde nesten glemt av denne lille saken av en PC, men kunne tenkt meg å ta den i bruk igjen... Om noen har en ekstra lader, eller er villig til å selge meg sin ekstralader for ca 50kr, ville jeg vært meget taknemlig =) Ta kontakt på PM om dette er interessant.

Lenke til kommentar

Hvis ingen svarer finner du ladere til disse rimelig billig på ebay e.l. Personlig er jeg riktignok skeptisk til å ha ting fra ebay/dx/focalprice stående i stikkontakten min, men det er mulig jeg er mer paranoid enn gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Aloha,

Jeg har en Aspire One D150 jeg kjøpte i august 2008, som nå har begynt å streike. Den har virket helt fint til nå, men for en knapp uke siden sluttet c-tasten å fungere, og denne har nå blitt fulgt av 1, x, b, m og Alt Gr. Jeg har plukket av tastene individelt og renset under (ikke at det var noe særlig der å rense uansett), men dette hjalp ikke noe merkbart. Tviler sterkt på at det er software-feil, men ettersom det er såpass lite brukte taster spredt litt rundt omkring begynner jeg å lure på om det kan være et kontaktproblem et sted. Slitasje forklarer neppe av x ikke fungerer, for å si det sånn, den bør da være en av de siste tastene som stryker med, om det er årsaken.

Noen som har opplevd noe lignende? Høres dette ut som en reklamasjonssak? Jeg tenkte å høre med Digital Impuls (og eventuelt Acer) i morgen.

Lenke til kommentar

Ikke lett å si om det er påregnelig slitasje eller en reklamasjonssak. Det høres heller ikke ut som noen kontaktfeil siden det burde slått ut mange taster i samme slengen.

Har du dobbeltsjekket den for virus?

Får du tilgang til tastaturkontakten? I så fall prøv å plugg den ut og sett den inn igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...