flonoen Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 jaja, da har jeg lekt meg litt med forskjellige saker og ting, ubuntu 9.10 fikk jeg ikke til å virke, den bare "hang" seg tidlig i prosessen, kom ikke i gang med installasjonsprogrammet engang. Prøvde så kuki linux, funket greit, wifi og alt, men ville prøve linux4one. Installerte det, fikk beskjed om å måtte ta en restart, dataen jobber litt, det står "remove disk from tray and press enter" eller noe sånt, jeg trykker enter, men ingenting skjer. Venter en liten stund, slår av dataen ved å holde inne påknappen, og nå når jeg starter maskina er skjermen helt svart. Som i at den er av, skjermen er ikke på i det hele tatt. Hører maskina durer, og lyser på knappen. Hva er galt? Lenke til kommentar
monicalt Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg har en Acer one A150X og har klart å ødelegge strømadapteren:( Kjæresten snublet over ledningen og nå vil den på en måte ikke sitte ordentlig i, og klarer ikke å registrere laderen. Trenger å kjøpe en ny, vet noen hvor jeg får tak i en? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 www.ps.no Universal type, vareno 140-163 Lenke til kommentar
monicalt Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) www.ps.no Universal type, vareno 140-163 takk for tipset! fant faktisk samme lader billigere andre steder:) hehe lurte på om det funker å kjøpe denne? (jeg har strømkabel som funker) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=490149 Endret 16. januar 2010 av monicalt Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 www.ps.no Universal type, vareno 140-163 takk for tipset! fant faktisk samme lader billigere andre steder:) hehe lurte på om det funker å kjøpe denne? (jeg har strømkabel som funker) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=490149 Min adapter tok kvelden også, endte opp med å bestille original fra komplett...500kr med frakt...skulle gått for noe billig i stedet.. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Acer Aspire One 11,6 https://prisguiden.no/produkt/110168 Noen erfaringer med denne? Vurderer å bestille å legge inn Ubuntu på den. Hvordan vil det fungere? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg fikk brudd i min kabel.. rett ved pluggen inn i pc'n.. var på elkjøp og hørte om det var en garanti sak.. men hu som jobba der mente det ikke var verdt og prøve.. og sa dem solgte uorginale ladere der.. men jeg sa nei takk og gikk.. bestillte heller en fra ebay.. kom vel på ca 70kr.. fikk faktisk med norsk kabel også. Og denne er av den 2 pins kablen man finner på radioer osv, så den tar jo mindre plass Synes faktisk selve laderen var mindre også, og den har blå led istedet for det grønne lyset. Kjøpte også en bil lader i samme slengen, er bare litt større enn en Nokia lader, og kosta rundt 60 kr Men over til noe helt anna.. Jeg har som tidligere nevnt i tråden her at jeg har nettverksproblemer på min A150.. Jeg har nå byttet nettverskort, og satt inn et med kombinert WLAN og BT 2.0 EDR.. Dette funka fint, men helt plutselig et par dager seinere så har maskina begynt å lage krøll på nettverket.. Problemet er at når den kommer inn i windows og kobler seg opp, så mister alle andre nett tilgangen.. Eneste sida man da kommer inn på er routerns config side.. Dette skjer hver gang jeg slår på maskina.. Jeg har ikke prøvd den på noen andre nettverk enn her jeg er nå.. Men får se om jeg tar den med hjem en dag for å se om det samme skjer der.. Før jeg bytta kortet hadde jeg problemer med at windows viste at jeg hadde nett tilgang, men jeg kom ikke inn.. Jeg måtte gå inn i CMD og skrive ipconfg /release og ipconfig /renew.. da pleide jeg å komme inn igjen.. mens andre ganger måtte jeg restarte maskina.. mens alle andre maskiner kom på nett uten problemer (alle tilkoblet samme nettverk). Og et annet problem jeg har nå er windows 7 viser feil ikon.. viser ikonet for at jeg ikke er tilkoblet, men at det er nettverk innen rekkevidde.. Mens jeg egentlig er tilkobla og alt funker fint.. det står også at jeg er tilkobla, om jeg holder over ikonet. Dette er jo bare en bagatell feil.. men pga dette så ser jeg ikke signal styrke. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Noen her som vet hvor jeg kan få tak i billige gummiføtter til min maskin? Har satt innat orginal batteriet, og da ble den litt ustødig.. Og evt nye skruer (om jeg ikke har noen som passer), for jeg ødela det meste av skruer sist gang jeg hadde den opp.. for da hadde jeg ikke rett verktøy. Og noen som vet sånn ca hvor mye jeg kan få for det uorginale batteriet mitt? Det er 11.1V 7200mAh.. Det er brukt, men jeg mener at det fremdeles holder bra på strømmen.. Usikker på hvor lenge, da maskinen står en del i ventemodus mens den ikke er i bruk. Jeg er lei hele maskina, siden den er en del kranglete, liten og treg Men kommer alikevel til å beholde den, og evt få på en touch skjerm å bruke den som media pc i bil eller noe Og da har jeg ikke behov for det store batteriet lengre. Regner med at jeg får den nye pc'n i posten enten i morgen eller onsdag Lenke til kommentar
N_B Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Acer Aspire One 11,6https://prisguiden.no/produkt/110168 Noen erfaringer med denne? Vurderer å bestille å legge inn Ubuntu på den. Hvordan vil det fungere? Heisann! Jeg har denne med 250gb hd, 2gb ram og vista. Min bruk er stort sett enkel surfing, spotify/musikk og film&serier. Til dette funker den helt supert. Har selvfølgelig slått av aero og det som finnes av effekter i Vista, og opplever den som grei og responsiv (jada, bring it on). Pga det nye chipsettet så klarer denne faktisk også å spille av fullhd-film uten problemer (ca 25-30% load på 720p og ca 50% på 1080p) etter litt tweaking av MPCHC. Vet ikke hvordan mediaspillere i ubuntu vil forholde seg til hw-dekoding, om det har betydning for deg. Skjermen er strålende og den har veldig bra batteritid. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg fikk brudd i min kabel.. rett ved pluggen inn i pc'n.. var på elkjøp og hørte om det var en garanti sak.. men hu som jobba der mente det ikke var verdt og prøve.. og sa dem solgte uorginale ladere der.. Her la du opp til å bli lurt. Kundeservice ser på deg som deres fiende. De vil spare seg for arbeid og kostnader ved å prøve å avvise garantier og reklamasjoner. Du viste tydelig at du var usikker på om det ble dekket (spurte) og brukte kun ordet garanti, ikke reklamasjon. Du la selv opp til at de skulle si nei og spare seg for arbeid og kostnader. En bedre fremgangsmåte er å ikke virke usikker. Man blir sikker i sin sak ved å lese seg litt opp på reklamasjons-rettigheter og sjekke hva garantien egentlig dekker. Finner man ut at hverken garanti eller reklamasjon dekker noe så lar man være å gå til kundeservice med saken. (Bestiller selv slik du har gjort). Finner man derimot ut at saken dekkes av enten reklamasjon eller garanti så går man selvsikkert til kundeservice og krever høflig akkurat det man vet man har krav på. Dersom de prøver seg på en avvising så skal du vite at de tar feil, fortelle dem det og henvise til paragrafer eller garantivilkår. Evt. be om å få snakke med overordnede dersom en bestemt ansatt ikke skjønner saken godt nok. Sånn, jeg måtte bare få sagt det. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Har bestilt Acer Aspire One 11,6 https://prisguiden.no/produkt/110168/detaljer Håper jeg blir fornøyd. Skal legge inn Ubuntu på den Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Bump Noen som har installert Ubuntu på denne maskinen og fått det til å fungere? Jeg har problemer med grafikkkontrolleren. Så om noen har en løsning så hadde det vært knall. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg falt for fristelsen til å kjøpe Acer Aspire One D250 i helga. Det ble utgaven med Atom N280, 1280x720 skjerm, 160 GB, blåtann, 6-celler osv. (LU.S670B.436) Prisen kom ned på et nivå jeg synes den er verd (2195 kr). Jeg tenkte jeg skulle installere Linux Mint eller Ubuntu i tillegg til XP. XP skal selvsagt strippes for alt søppel. Fungerer det bra å strippe XP for søppel eller bør jeg ta en re-install med en gang? Hvilke Linux OS føler dere fungerer best på denne og lignende maskiner? Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg har prøvd mint, ubuntu, kubuntu og fedora på 110, uten noen som helst problemer. om det er til noen hjelp? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Da kjører jeg bare i gang med førstevalget, Mint. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Fungerer det bra å strippe XP for søppel eller bør jeg ta en re-install med en gang? Stripper du XP for søppel så sitter du vel igjen med en tom hard disk Hvilke Linux OS føler dere fungerer best på denne og lignende maskiner? Jeg kjører Ubuntu 09.10 på min A150 med stort hell. Så Mint funker nok fint. Endret 8. mars 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hehe, jeg skal prøve å ikke slette disken helt Mulig jeg venter helt til 29. april og går for Ubuntu 10.04 LTS. Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Jeg falt for fristelsen til å kjøpe Acer Aspire One D250 i helga. Det ble utgaven med Atom N280, 1280x720 skjerm, 160 GB, blåtann, 6-celler osv. (LU.S670B.436) Prisen kom ned på et nivå jeg synes den er verd (2195 kr). Jeg tenkte jeg skulle installere Linux Mint eller Ubuntu i tillegg til XP. XP skal selvsagt strippes for alt søppel. Fungerer det bra å strippe XP for søppel eller bør jeg ta en re-install med en gang? Hvilke Linux OS føler dere fungerer best på denne og lignende maskiner? Nå har ikke jeg samme versjon som den du bestiller Simon1, jeg har ZG5 med Samsung SSD og altfor! lite ram :-) Men jeg har testet svært mange forskjellige OS på Acer One og selv om det er fysisk mulig å kjøre de fleste er det ofte ikke praktisk. ZG5 har jo Atom n270 og det er jo ikke for mye krefter der, kombinert med lite ram så er min erfaring å benytte feks Puppy. Krever svært lite maskinkraft og kjører helt greit. Også de siste versjonene av KukiLinux har vært bra. Best GUI er vel kanskje Jolicloud. Smooth og passelig "sexy" uten å bruke altfor mye maskinkraft. Og det er enkelt å kjøre feks spotify fra Jolicloud. Tror jeg ville valgt en av de "lette" linux versjonene framfor fullverdig Ubuntu. Og både kuki, jolicloud og andre "netbook OS" fungerer fin-fint uten masse pes rett etter installasjonen. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Jeg har Acer Aspire one D250 med blåtann. Støtter denne A2DP, altså stereo over blåtann? Ønsker å kjøpe meg blåtann hodetelefon, men er usikker på om PCen støtter dette. Innspill, erfaring ønskes. Regner med den støtter stereo, maskinen er jo laget i 2009, men er litt redd for å brenne inne med nykjøpte hodetelefoner (som jeg ønsker å kjøpe)..... Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Hei, Noen som har erfaring med A150´n som slutter å ta strøm? Testet med 2 ladere, maskinen viser ikke liv i at den er tilkoblet nettspenning selv om det er målt strøm i ladekabel. Acer på sin side var jo "service minded" til å si at dette måtte vi betale for, og når vi nevnte at vi ville reklamere måtte vi fylle ut eget skjema etc. Maskin kjøpt via Komplett, hvem er best på reklamasjoner? Acer vs Komplett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå