War Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Vurderer om jeg skal teste et annet nettverskort.. men er irriterende at man må ha ut hovedkortet for å bytte dette. Det tar akkuratt 1Min å demontere. Max Men "føttene" blir løse, må evt lime dem igjen. Den porten wireless net sitter i skulle man kunne kjøpt løs, det er nemlig en plass på hovedkortet til å lodde på en sånn til hvor man kan sette i for eks blåtann eller annet snacks. Skal dere bruke usb-wireless ville jeg satt blåtann inn i det sporet nettverkskortet står i nå. Endret 27. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 jon-t: For meg løser i hvertfall ikke den noen ting. Om jeg skulle brukt den hele tiden, hadde jeg nok knukket den uansett , selv om den er mindre enn mange andre. Men montering inni PC'n, hvordan kan det gjøres? Enten lodde den, eller koble i kombinasjon med touch screen. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Okei, nå har det skjedd noe rart med A110L-en min. Syklet til bussen i dag, og skled og tryna et par ganger, med PC-en i sekken. PC-en er like hel, men når jeg skulle starte den i dag, så oppdaget jeg en ting. Den skrur seg av etter å havært på i et par minutter. Trodde først det var en feil med Ubuntu, men den gjør det i BIOS også. Hva kan være galt? Den funker helt fint i et par minutter, som sagt. Endret 30. oktober 2009 av KongKake Lenke til kommentar
KKake Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Okei, nå har det skjedd noe rart med A110L-en min. Syklet til bussen i dag, og skled og tryna et par ganger, med PC-en i sekken. PC-en er like hel, men når jeg skulle starte den i dag, så oppdaget jeg en ting. Den skrur seg av etter å havært på i et par minutter. Trodde først det var en feil med Ubuntu, men den gjør det i BIOS også. Hva kan være galt? Den funker helt fint i et par minutter, som sagt. Anyone? Har nettopp brukt 600,- på ny skjerm til den, så jævlig kjedelig om noe annet har gått til helvette nå. Endret 2. november 2009 av KongKake Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Skru den opp og se at alt sitter som det skal, gjerne test den i deler for å sjekke at CPU vifta funker som den skal. Kan virke som om det er noe som ikke sitter helt som det skal, eller evt at den går varm pga for dårlig kjøling. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Skal prøve å skru den opp når jeg kommer hjem, men mener å huske at hodet på den ene skrua er blitt ganske herpa, slik at skrujernet ikke vil ta tak. Noen tips til hvordan jeg kan fikse det? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Har ikke metallbor her i huset. Men ser ut til at PC-en funker fint nå, uten at jeg trengte å skru den opp. Har vært på i 45 minutter nå. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Skruene under batteriet er noen jævler! Trikset er å ha 100% riktig størrelse på skrujernet. Skal vere mulig å få opp på denne måten selv om dei er litt ødelagte. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Den ene skrua under, to av de under batteriet og to av de under tastaturet var helt jævlige å prøve å få av. De ville ikke av i det hele tatt. Men av en eller annen grunn funker PC-en helt fint nå uten at jeg trengte å åpne den helt. Lenke til kommentar
flonoen Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Syklet til bussen i dag, og skled og tryna et par ganger wat. "et par ganger"? Anyways, lurte litt på hva som er det "beste" linux-os'et å hive innpå en a150? Tenker da mest på brukervennlighet, at det fungerer out of the box med wlan og alt det der. Har tilgang til lovlig kopi av win 7 også, men usikker på om jeg vil ha det innpå der, funker det bra? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ta en titt på Crunchbang Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Syklet til bussen i dag, og skled og tryna et par ganger wat. "et par ganger"? Anyways, lurte litt på hva som er det "beste" linux-os'et å hive innpå en a150? Tenker da mest på brukervennlighet, at det fungerer out of the box med wlan og alt det der. Har tilgang til lovlig kopi av win 7 også, men usikker på om jeg vil ha det innpå der, funker det bra? Er jo bare å legge inn W7 det, og droppe å skrive inn noe lisens kode under installasjon, da har du 30 dager på deg før du behøver å taste inn koden kan også utvides med 3x 30 dager via rearm kommandoen. Så det er jo bare å teste, liker du det, så slenger du inn koden, liker du det ikke, så bytter du til noe annet Lenke til kommentar
KKake Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Syklet til bussen i dag, og skled og tryna et par ganger wat. "et par ganger"? Ekstremt glatt vei + dårlig tid = dårlig kombinasjon. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Haha! Been there, done that! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Syklet til bussen i dag, og skled og tryna et par ganger wat. "et par ganger"? Ekstremt glatt vei + dårlig tid = dårlig kombinasjon. Jaja, jeg ser det for meg Lenke til kommentar
KKake Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Haha, ja, var ganske kjip opplevelse. Verste var jo andre og tredje gang da, kom meg opp på hjulene igjen etter et fall, og akkurat i det jeg sykle avgårde igjen, så.. Faller jeg. Og det med hele bussholdeplassen som vitne. Men var jo dumt at PC-en oppførte seg rart etterpå, men egentlig enda merkligere at den faktisk funket etter at jeg hadde fått skrudd den delevis opp. Noe som egentlig vet hva som kan ha skjedd? Lenke til kommentar
flonoen Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Nå har jeg lastet ned Ubuntu netbook remix eller noe sånt, og brukt unetbootin til å lage en minnepinne jeg kan boote fra. Gikk inn i bios og valgte usb'en som første oppstartsalternativ, men ingenting skjer, annet enn at windows booter som normalt. Noen som vet hva som kan være galt? USB'en kommer opp som noe "kingston.." i bios, og det er en kingstonpinne, så rekner med den fungerer som normalt. Edit: Viser seg at det var fordi minnepinnen var formatert med ntfs, gikk bra med fat32. Endret 12. november 2009 av flonoen Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Haha, ja, var ganske kjip opplevelse. Verste var jo andre og tredje gang da, kom meg opp på hjulene igjen etter et fall, og akkurat i det jeg sykle avgårde igjen, så.. Faller jeg. Og det med hele bussholdeplassen som vitne. Men var jo dumt at PC-en oppførte seg rart etterpå, men egentlig enda merkligere at den faktisk funket etter at jeg hadde fått skrudd den delevis opp. Noe som egentlig vet hva som kan ha skjedd? Den har nok kommet seg et sjokket siden den virker igjen. Du lever iallefall opp til navnet KongKake Lenke til kommentar
KKake Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Du lever iallefall opp til navnet KongKake Jasså? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå