Gå til innhold

Acer Aspire One

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Satte akkuratt inn et Broadcom hd decoder kort inn i min nå. Fungerer kjempe bra. Støtten er litt manglene akkuratt no, men i løpet av året skal det dukke opp betastøtte i flash player.

Det fungerer per dags dato bare med en version av Totalmedia Theatre. Klarer med den å spille av 1080p lett. Ligger på 10% cpu

Lenke til kommentar
Dere med hd decoder kortet: Er det slik at wlan-kortet må tas ut om du skal montere hd-decoder kortet? Mener jeg fikk med meg det et sted.

Det er riktig ja. Er dessverre bare en slot. Er en avhengig av wlan er det to muligheter. Begge involverer å kjøpe wlan kort som går over usb. Enten bruke det som det er eller å lodde det til hovedkortet. Vurderer selv å kjøpe et lite kort som går over usb for å lodde.

Lenke til kommentar

Du glemte en mulighet for WLAN..

Touch skjermen man får kjøpt har usb hub, så om man kjøper den så har man jo 2 ledige usb porter i maskina ;)

Sikkert en dyr løsning tipper jeg, men er vel tryggere enn å drive å lodde på hovedkortet :p

Er sikkert mulig å få kjøpt bare usb huben enkelte steder også, tipper jeg.

Lenke til kommentar

Noen andre som har nettverksproblemer på A150??

Merka ikke noe til dette når jeg hadde den hjemme, men den har liggi hos dama i noen mnd nå.

Er ikke hver dag jeg har problemet, så det kommer og går.

Har mistenkt at den kunne være routeren, men så ikke ut til å være noe bedre når jeg kobla til med kabel (til samme router).

Og det er bare denne maskinen som har problemet her.

Problemet er at jeg kan sitte å surfe på nettet (samme hvilken side det er), og plutselig går alt veldig tregt, og til slutt ender jeg opp med at siden ikke kan vises.

Om jeg kjører CMD med kommandoene ipconfig /release og ipconfig/renew, så funker det som regel i noen min igjen, før problemet kommer tilbake.

Mens andre ganger så merker jeg ikke noe mere den dagen.

Og noen ganger må jeg starte maskinen på nytt for å bli kvitt det.

Så.. noen forslag?

Kjører W7 Pro Norsk, og har 1.5GB minne og større batteri, ellers er alt orginalt.

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet! Kjører Windows 7 Ultimate Norsk. Hadde dog det samme problemet når jeg brukte Ubuntu. Jeg har ikke peiling på hva problemet kan være siden jeg har oppdatert alle driverne og slikt. Men en ting er sikkert - Det er veldig veldig irriterende!

Lenke til kommentar

Vurderer om jeg skal teste et annet nettverskort.. men er irriterende at man må ha ut hovedkortet for å bytte dette.

Og i tilegg så bruker dem mac filter på nettet her, så jeg må inn i routern og legge til enda en mac adresse :p

Men med tanke på at jeg testet med kabel, og problemet var der da også, så tviler jeg sterkt på at det vil hjelpe.

Men husker du hva slags router du var tilkobla med det problemet?

Her er det en Netgear WGR614v6.

Hjemme var jeg tilkobla et 3Com AP, som jeg ikke husker modell nr på, og da merka jeg ikke noe problemer :)

Lenke til kommentar

jon-t: For meg løser i hvertfall ikke den noen ting. Om jeg skulle brukt den hele tiden, hadde jeg nok knukket den uansett , selv om den er mindre enn mange andre. Men montering inni PC'n, hvordan kan det gjøres?

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...