trrunde Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) alt f10 vil ikke virke etter en install av f.eks win7. Dette pga win7 vil overskrive acer sin originale mbr, der funksjonen for alt f10 ligger. Hvor har du det fra? På min AA1 751 som kommer med XP innstallert, har jeg hatt både win 7 (32 bit), ubuntu, linux mint og win 7 (64 bit), før jeg nå benyttet ALT+F10 for å legge inn XP igjen. Har altså ikke dualboota XP + annet OS, men formatert harddisken mellom hvert OS jeg har prøvd. Har bare passet på å la recovery partisjonen være. Funksjonen for alt f10 funker vel uavhengig av OS, det er vel en funksjon som ligger i bios? det har jeg fra egen erfaring med haugevis av acer maskiner, og fra Acer selv. Jobber på sertifisert acer verksted og det er ofte jeg må til med f.eks supergrubdisc for å boote på recoverypartisjonen selv for å få kjørt recovery på en maskin. edit: har enda ikke testa på en aa one 751, men har testa på veldig mange andre modeller. Endret 21. august 2009 av trrunde Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Okei, hva skal jeg gjøre med en A110L med knust skjerm? Min har blitt knust i løpet av dagen så. innbo eller reise forsikring? Har nok ikke det. Tviler på at det går på foreldrene mine sin forsikring. Men om noen her inne har en ødelagt AA1 A110L (var det ikke en med defekt hovedkort her da?) der skjermen funker, så send meg en PM. http://no.eetnordic.com/product.aspx?id=LK.....SVGA.GLARE.LF Lenke til kommentar
KKake Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Koster jo like mye som en ny A110L da. Nesten hvertfall. Kjøper jeg heller på eBay. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Glem det. Hadde visst får svar lengre oppe. Endret 27. august 2009 av KongKake Lenke til kommentar
SolitaryB Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Vurderer å kjøpe en d250 - hovedsaklig for surfing og å kunne skrive et dokument eller to når jeg er ute og farter. Noen som vet hvordan det er å bruke word og en nettleser samtidig med Aspire d250? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Kan ikke si akkurat om D250 siden jeg hadde en A110, men tilogmed den klarte det uten problemer så regner med at D250 også klarer det. Lenke til kommentar
egya Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Kuki Linux 2.8 er lansert. Denne distribusjonen er basert på Ubuntu og er spesialtilpasset Aspire One. Den er lett å installere, er rask og ser pen ut. Alt virker ut av boksen på min A110 og er konfigurert for å forlenge batteriets levetid. Jeg har lagt til Spotify (via wine), Openoffice og Chromium nettleser, så da har jeg det jeg trenger og vel så det. Trenger forresten også Freemind. Med dette innssstallert er bare 4,5 gb av harddisken brukt. Har prøvd den noen dager og anbefaler den varmt. Ser også at EasyPeacy Linux er ute med ny versjon. Denne distribusjonen er spesiallaget for "Netbooks". Sikkert også en veldig god distribusjon til AA1. Endret 8. september 2009 av egya Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Megafete skins til 751. Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Har ein D250, fungert fint i ganske nøyaktig ein måned. Men no vil ikkje den starte skikkelig. Skrudde den av igårkveld, med straumkabelen i for å lade batteriet. Men idag så vil ikkje den starte skikkelig. Blir ståande med Windows XP-skjermen (der dei tre blå prikkane roterer rundt). Har prøvd sikkerhetsmodus også, men då stopper den med den blinkande markøren oppe i venstre hjørne. Har ikkje lyst til å ta recovery enda, då eg ikkje er sikker på om eg har backup av alle bildene mine på pcen. *hjelp* Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Ja, der tok min Aspire One 110L kveld. Slo seg plutselig av og nå er den helt død... Hva nå? Den ble kjøpt i januar i år. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Er den helt død? Lyser ingen av diodene? Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Helt stein død.... nei vent litt.. Beklager.. det visste seg at ladekabelen ikke var¨satt i veggen likevel. Så den gikk bare tom for strøm. hehehe.. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Haha, snakk om å ta sorgene på forskudd. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Haha, snakk om å ta sorgene på forskudd. Hahaha Ja jeg er sprø! Lenke til kommentar
War Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Kuki Linux 2.8 ja, la inn nyeste 9,04 ubuntu jeg, tok 3,x GB Har over halve disken igjen, bruker neppe 8gb SSd disk for lagrisng på en minilaptop alikevel. Hva blir grunnen til å velge Kuki Linux 2.8 da? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Savner min AAO jeg. Må virkelig få skaffet meg en ny skjerm snart. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Hva gjør man om man har satt inn SIM-kortet (for mobilt bredbånd) inn feil vei i Acer Aspire One 751h? EDIT: Trenger svar så fort som mulig! Endret 14. september 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 ta det ut og sett i riktig vei? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 ta det ut og sett i riktig vei? Det "forsvant" inn i PC'n uten mulighet for å få det ut på "normal" måte Idiotisk SIM-kort løsning det der... Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 dersom du ikke bryr deg om garantien kan du demontere pcen og plukke ut simkortet. Har ikke komt så langt at jeg har demontert en 751 enda, så er ikke helt sikker på fremgansmåten. Men det bør ikke vær noe verre enn a110 osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå