Gå til innhold

Acer Aspire One

Anbefalte innlegg

alt f10 vil ikke virke etter en install av f.eks win7. Dette pga win7 vil overskrive acer sin originale mbr, der funksjonen for alt f10 ligger.

Hvor har du det fra? På min AA1 751 som kommer med XP innstallert, har jeg hatt både win 7 (32 bit), ubuntu, linux mint og win 7 (64 bit), før jeg nå benyttet ALT+F10 for å legge inn XP igjen. Har altså ikke dualboota XP + annet OS, men formatert harddisken mellom hvert OS jeg har prøvd. Har bare passet på å la recovery partisjonen være.

Funksjonen for alt f10 funker vel uavhengig av OS, det er vel en funksjon som ligger i bios?

det har jeg fra egen erfaring med haugevis av acer maskiner, og fra Acer selv. Jobber på sertifisert acer verksted og det er ofte jeg må til med f.eks supergrubdisc for å boote på recoverypartisjonen selv for å få kjørt recovery på en maskin.

edit: har enda ikke testa på en aa one 751, men har testa på veldig mange andre modeller.

Endret av trrunde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okei, hva skal jeg gjøre med en A110L med knust skjerm? :p Min har blitt knust i løpet av dagen så. :(

innbo eller reise forsikring?

Har nok ikke det. Tviler på at det går på foreldrene mine sin forsikring. Men om noen her inne har en ødelagt AA1 A110L (var det ikke en med defekt hovedkort her da?) der skjermen funker, så send meg en PM. :)

http://no.eetnordic.com/product.aspx?id=LK.....SVGA.GLARE.LF

Lenke til kommentar

Kuki Linux 2.8 er lansert. Denne distribusjonen er basert på Ubuntu og er spesialtilpasset Aspire One. Den er lett å installere, er rask og ser pen ut. Alt virker ut av boksen på min A110 og er konfigurert for å forlenge batteriets levetid. Jeg har lagt til Spotify (via wine), Openoffice og Chromium nettleser, så da har jeg det jeg trenger og vel så det. Trenger forresten også Freemind. Med dette innssstallert er bare 4,5 gb av harddisken brukt. Har prøvd den noen dager og anbefaler den varmt. Ser også at EasyPeacy Linux er ute med ny versjon. Denne distribusjonen er spesiallaget for "Netbooks". Sikkert også en veldig god distribusjon til AA1.

Endret av egya
Lenke til kommentar

Har ein D250, fungert fint i ganske nøyaktig ein måned. Men no vil ikkje den starte skikkelig.

Skrudde den av igårkveld, med straumkabelen i for å lade batteriet.

Men idag så vil ikkje den starte skikkelig.

Blir ståande med Windows XP-skjermen (der dei tre blå prikkane roterer rundt). Har prøvd sikkerhetsmodus også, men då stopper den med den blinkande markøren oppe i venstre hjørne.

Har ikkje lyst til å ta recovery enda, då eg ikkje er sikker på om eg har backup av alle bildene mine på pcen. *hjelp*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...