Gå til innhold

Acer Aspire One

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tips! Da skal jeg prøve det etterpå. Har hatt den til hviling noen timer nå, for å se om det endrer seg da.

Og, det er utrolig merkbar forskjell i hastighet på aceren og asusen. Nå har ikke jeg fjernet noen av acerprogrammene enda, så tilogmed mcafee er der. Regner med at det har en del med saken og gjøre.

Håper faktisk det er en feil som kan rettes, da det er aceren jeg ønsker pga svært behagelig taster og knapper. Jeg er overrasket over hvor utrolig god den er å skrive på!

Sender inn "resultatet" her i løpet av kvelden, for jeg kan ingenting om dette, og vil da sikkert ikke klare å tolke om det er for varmt eller ikke. Hehe..

Lenke til kommentar

Hei..

Driver og lurer på å kjøpe meg en Acer D250 men er usikker på om jeg skal ta den med best oppløsning, altså 1280x1024, eller holder det med 1024x600?

Noen som har testet eller har D250 HD eller den "vanlige" som kan si noe om dette, og om D250 er stille og brukbar levetid med 6cellers batteri.

På forhånd takk til den eller de som kan svare meg på dette :-)

Edit:

Eller er D751 et bedre valg når jeg kun skal bruke den til film (ikke HD) og surfing når jeg er på reise. Lav varmeutviklig og lite støy er også bra viktig.

Endret av Leben
Lenke til kommentar
Hva er W7U eee edition?

Windows 7 Ultimate EEE Edition. Altså Windows 7 Ultimate der flere unødvendige* funksjoner og programmet er fjernet for at installasjonen skal ta mindre plass og være raskere. Til dette brukes programmer som vLite osv.

*unødvendig som i at fjerning av funksjonen/programmet ikke svekker de mest nødvenige programmen på en netbook (nettleser, mediaprogram, chatklient og office).

Lenke til kommentar
Hva er W7U eee edition?

Windows 7 Ultimate EEE Edition. Altså Windows 7 Ultimate der flere unødvendige* funksjoner og programmet er fjernet for at installasjonen skal ta mindre plass og være raskere. Til dette brukes programmer som vLite osv.

*unødvendig som i at fjerning av funksjonen/programmet ikke svekker de mest nødvenige programmen på en netbook (nettleser, mediaprogram, chatklient og office).

Er det en sånn hackeversjon av W7?

Lenke til kommentar
Hvordan kjører egentlig W7 på en Acer Aspire One(Har D250)? Har fått tak i en ekte versjon og lurer på om jeg skal legge den inn istedet for XP :) Hvis det da går til helvete, hvordan får jeg lagt inn XP igjen med nødvendige drivere?

Det er ein tast du trykker i oppstarten, fn+F10 eller F11 eller noe sånt, så starter Recovery og maskina går tilbake til det gamle opperativsystemet slik den kom fra butikk med drivere ferdig installert.

Lenke til kommentar
alt f10 vil ikke virke etter en install av f.eks win7. Dette pga win7 vil overskrive acer sin originale mbr, der funksjonen for alt f10 ligger.

Hvor har du det fra? På min AA1 751 som kommer med XP innstallert, har jeg hatt både win 7 (32 bit), ubuntu, linux mint og win 7 (64 bit), før jeg nå benyttet ALT+F10 for å legge inn XP igjen. Har altså ikke dualboota XP + annet OS, men formatert harddisken mellom hvert OS jeg har prøvd. Har bare passet på å la recovery partisjonen være.

Funksjonen for alt f10 funker vel uavhengig av OS, det er vel en funksjon som ligger i bios?

Lenke til kommentar
Okei, hva skal jeg gjøre med en A110L med knust skjerm? :p Min har blitt knust i løpet av dagen så. :(

Du kan jo prøve å legge ut annonser på noen plasser, og høre om noen har en delemaskin til deg?

Ellers er jo ebay et alternativ.. men det har jo allerede blitt nevnt her.

Lenke til kommentar

HJELP !

Er så mye info i denne tråden, jeg gir opp å få oversikt. Kan dere hjelpe meg med tips til beste mini opp til 5000.- kr, minst/lettest mulig og med beste ytelse selvfølgelig. Må ha 6c batteri og innebygget 3g (uten binding/abonnement). Har vel landet på Acer D751, men trenger input. Og hvem er billigst på D751 ?

Tnx

Endret av SonOfSamsung
Lenke til kommentar
Okei, hva skal jeg gjøre med en A110L med knust skjerm? :p Min har blitt knust i løpet av dagen så. :(

innbo eller reise forsikring?

Har nok ikke det. Tviler på at det går på foreldrene mine sin forsikring. Men om noen her inne har en ødelagt AA1 A110L (var det ikke en med defekt hovedkort her da?) der skjermen funker, så send meg en PM. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...