krroold Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Leste noe får en stund siden ang biosfeil som tok knekken på batteriet. Stemmer dette? Finner ikke igjen stedet hvor jeg leste det! Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Antageligvis må du oppdatere BIOS. Tidligere versjoner hadde et problem hvor batteriet angivelig kunne bli låst i "overcharge protection mode", altså at maskinen nekter å lade det. BIOS finner du her. Instruksjoner for hvordan du oppdaterer BIOS finner du her. Lenke til kommentar
makila Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Har hatt min A110L i noen måneder nå. Jeg har kanskje brukt den 3-4 ganger. Ser ut som batteriet har tatt kvelden. Brukte den en times tid for ett par dager siden og nå er batteriet flatt uten jeg har brukt PCn. Er dette en garantisak? MÅ ha svar idag, da jeg har tenkt å ta PCn til butikken å klage i morgen. Siden du har brukt den såpass sjeldent, la du PC'n fra deg i lengre tid uten å bruke den med flatt batteri? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Fjern batteriet i 10 sekunder, sett det tilbake, da skal det fungere Har skjedd 3! ganger hos meg at batteriet plutselig virker helt dødt Lenke til kommentar
krroold Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Fjern batteriet i 10 sekunder, sett det tilbake, da skal det fungere Har skjedd 3! ganger hos meg at batteriet plutselig virker helt dødt Dette funket utrolig nok! Nå i kveld har jeg fått lagt inn XP, men har ett problem. Jeg har lagt inn de to nettverksdriverne, men jeg kommer ikke på nett. Ingenting vises heller på nettverkstilkoblinger. Å koble til med kabel funket heller ikke. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Legg inn Tiny XP det er skreddersydd for A110L http://aspireonesoftware.wordpress.com/200.../30/rons-image/ bruker det selv Lenke til kommentar
makila Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Ang. Tiny XP. Hvordan er det å installere den på andre typer AA1 maskiner? Lenke til kommentar
krroold Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Legg inn Tiny XP det er skreddersydd for A110L http://aspireonesoftware.wordpress.com/200.../30/rons-image/ bruker det selv Skal få prøvd å installert denne når det er nedlastet. Fikk også 1GB RAM i posten idag, så jeg skal prøve å få satt inn. Utrolig vanskelig Acer har gjort det i dette tilfellet! Lenke til kommentar
a.d.b. Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Kort spørsmål, Har en A110L, og sliter med å finne ut hvilke batterier som er til hvilke modeller av Aspire One.. I tillegg ser jeg at det finnes både 5xxx mAh og den her, som er 6600mAh. Da denne er såpass mye billigere enn 5xxx mAh batteriene (6 cell), antar jeg at det ikke er originalt. Spørsmålet er altså: 1. Er det forskjell mellom hvilke batterier som passer til hvilken modell av Aspire One? 2. Passer dette batteriet til min A110L? http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...bc:36338%3br:pg Mvh Audun Endret 13. august 2009 av a.d.b. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Nettopp kjøpt meg en d751h. Skal legge inn en bestilling på amentio.no i kveld og skal bestille en større ram brikke til maskinen. Har ikke peiling på datakomponenter, kan noen være "snill" å gi meg en direkte link til hvilket minne jeg bør kjøpe ? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Jeg har lurt på å kjøpe en sånn. Jeg tenker å bruke den på skolen og fritid. Jeg har nå en 15" laptop, og hvis jeg kjøper en AA1, så blir det min eneste maskin (selger den jeg har). Blir det for lite med en 11,6" som eneste maskin? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Jeg har lurt på å kjøpe en sånn. Jeg tenker å bruke den på skolen og fritid. Jeg har nå en 15" laptop, og hvis jeg kjøper en AA1, så blir det min eneste maskin (selger den jeg har). Blir det for lite med en 11,6" som eneste maskin? Spørs hva du driver med. D751h har bare 1.2 eller 1.33ghz cpu, noen synes den er en del tregere enn N270/N280. Om 11,6" og 1366x768 på skjermen klarer seg må du vite selv, folk har forskjellig bruksmønster så det som er ok for deg er ikke nødvendigvis ok for andre. Lenke til kommentar
makila Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Jeg slenger meg på det Ødegård sier her. Kommer helt ann på deg. Har selv en slik maskin og det skal bli min eneste maskin dette året som kommer, så det blir spennende å se hvordan den funker til det. Antar at det blir litt tilvenning fra 24" som jeg er vandt med å bruke. Endret 14. august 2009 av Mariuslk Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Det ble visst ikke sånn likevel. Jeg bestemte meg for å beholde den jeg har foreløpig. Lenke til kommentar
Heidi... Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg har fått min d751h nå idag, og etter 20 minutter med den på fanget ble den så varm at jeg måtte ta den bort. Hva i huleste kommer det av? Den skal vel ikke være slik??? Lenke til kommentar
makila Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Sett den på bordet du, evt. en bok under PC'n, så blir det bedre. Lenke til kommentar
Robin1234 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Stenger du for luftinntakene eller utluftingshullene blir den nok varm ja. Lenke til kommentar
Heidi... Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Stenger du for luftinntakene eller utluftingshullene blir den nok varm ja. Den blir det samme om jeg har den på fanget eller på skrivebordet. Til sammenligning har jeg hatt en asus 1101ha (11,6 ", eksakt samme spesifikasjoner) i helgen da jeg ikke klarte å bestemme meg for hvilken, og den blir ikke engang lunken av å ligge i fanget. Er det da byggemåten ved luftehull som gjør forskjellen? For min del så oppfatter jeg dette som en feil, det er da tross alt en netbook som er laget for å kunne brukes "overalt", det må da jammen inkludere sofaen hjemme også. Og bare av å ha den på bordet blir den like varm (jeg testet først på fanget, så trodde det var grunnen, men det er det samme uansett.). Den er jo så varm at jeg føler jeg brenner meg om jeg tar på den under. Ën så varm pc burde da ha en slags advarsel for dette! Tør da ikke la datteren min sitte med den heller, da jeg er redd hun brenner seg. Hvordan er det mulig å lage en nettpc som er så forskjellig fra en annen hva gjelder varme? Lenke til kommentar
Robin1234 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Da høres det ut som unormal varme ja. Min er ihvertfall ikke så varm, iallefall ikke sånn at det blir ubehagelig. Har den sensorer for varmemåling på CPU? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå