bandit Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Snodig det der ja, Bandit. La du merke til om det var strøm på batteriet da du fikk den, eller om det var helt utlada? Uansett, send en mail til der du kjøpte den. En uke gammel maskin skal absolutt ikke ha dårlig batteri. Begynte installeringa uten kabel i, før jeg tenkte det var best å sette i strømmen :-) hadde rundt 70% oppladdet når jeg var ferdig med installen. så regner med at batteriet var relativt fullladdet.... Lenke til kommentar
Whipe_Out Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Noen som har guide til minne oppgradering av AO751? Må jeg kjøpe èn 2GB brikke eller er det plass til å sette inn èn 1GB ekstra? Lenke til kommentar
makila Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Snodig det der ja, Bandit. La du merke til om det var strøm på batteriet da du fikk den, eller om det var helt utlada? Uansett, send en mail til der du kjøpte den. En uke gammel maskin skal absolutt ikke ha dårlig batteri. Begynte installeringa uten kabel i, før jeg tenkte det var best å sette i strømmen :-) hadde rundt 70% oppladdet når jeg var ferdig med installen. så regner med at batteriet var relativt fullladdet.... Okei. Da vil jeg tro du har fått et dårlig batterii. Send en mail til amentio (der du kjøpte den?) og forklar saken din. Det bør ikke være noe problem at de sender deg et nytt batteri, og du returnerer det du har nå. Noen som har guide til minne oppgradering av AO751?Må jeg kjøpe èn 2GB brikke eller er det plass til å sette inn èn 1GB ekstra? Trenger ikke noe guide til det, det er svært enkelt Snu PC'n din, så ser du at det er 3 luker som kan skrus ut under. Den øverste til høyre, der er luka so skjuler RAM brikka, den luka med hull i (sikkert noe kjøleopplegg). Det er en klips på hver side av minnebrikka, som holder den på plass. Du må kjøpe 2gb brikke ja, er ikke plass til to brikker. Lenke til kommentar
Whipe_Out Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Snodig det der ja, Bandit. La du merke til om det var strøm på batteriet da du fikk den, eller om det var helt utlada? Uansett, send en mail til der du kjøpte den. En uke gammel maskin skal absolutt ikke ha dårlig batteri. Begynte installeringa uten kabel i, før jeg tenkte det var best å sette i strømmen :-) hadde rundt 70% oppladdet når jeg var ferdig med installen. så regner med at batteriet var relativt fullladdet.... Okei. Da vil jeg tro du har fått et dårlig batterii. Send en mail til amentio (der du kjøpte den?) og forklar saken din. Det bør ikke være noe problem at de sender deg et nytt batteri, og du returnerer det du har nå. Noen som har guide til minne oppgradering av AO751?Må jeg kjøpe èn 2GB brikke eller er det plass til å sette inn èn 1GB ekstra? Trenger ikke noe guide til det, det er svært enkelt Snu PC'n din, så ser du at det er 3 luker som kan skrus ut under. Den øverste til høyre, der er luka so skjuler RAM brikka, den luka med hull i (sikkert noe kjøleopplegg). Det er en klips på hver side av minnebrikka, som holder den på plass. Du må kjøpe 2gb brikke ja, er ikke plass til to brikker. Hehe. Ok. Jeg har ikke sett på maskinen skjønner du. Da er det vel bare å løpe og kjøpe. Denne klarer vel ikke utnytte 800MHz minnne, så her er vel 667 godt nok. Om ikke 533? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Vil flahpoint få xp en fra og hakke, samt gå raskere?Sliter men det og ingen har funent ut problemet, men høres ut som dette kanskje kan hjelpe. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) Noen andre her som har touchpad problemer i Windows 7 med A150?? Dette er noe som har begynt å skje den siste uka omtrent med min maskin.. Det begynte med at den kom inn i windows, og da kunne jeg ikke bruke noe på startmenyen.. ikke noe skjedde liksom.. Måtte trykke ctrl, alt, del, for å starte oppgave behandling, og da funka startmenyen igjen. Etter noen dager så sluttet høyre knappen å virke, og noen dager etter det så funka den igjen, og sluttet å funke igjen. Men, i dag så ble det noe værre.. kommer inn i windows, og flytter på musa, og den markerer ting.. om jeg trykker på venstre knappen eller plata så høyreklikker den.. høyreklikker jeg så skjer det ikke noe.. Men om jeg derimot trykker ctrl, alt og del, og starter oppgave behandling, så kan jeg både trykke på plata og venstre knappen for vanlig venstreklikk, men høyre knappen virker ikke. Skal prøve å boote den opp i XP for å se om det kanskje er maskinen det er noe tull med.. *edit* Har nå vært inne i XP en tur.. og samme problemet er der også.. Virka nesten værre der.. For der hjalp det ikke stort å åpne oppgavebehandlinga for å få ventstre klikk til å funke.. og høyre knappen var død der også.. Så, noen forslag til hva jeg bør prøve? Regner ikke med at jeg kan sende den inn på service da jeg selv har oppgradert minnet på den (noe som krever demontering av HK på denne modellen). Får se om jeg kanskje finner noe live linux eller noe sånt når jeg kommer hjem, og ser om musa funker med det. Endret 11. juli 2009 av J@9 Lenke til kommentar
makila Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Snodig det der ja, Bandit. La du merke til om det var strøm på batteriet da du fikk den, eller om det var helt utlada? Uansett, send en mail til der du kjøpte den. En uke gammel maskin skal absolutt ikke ha dårlig batteri. Begynte installeringa uten kabel i, før jeg tenkte det var best å sette i strømmen :-) hadde rundt 70% oppladdet når jeg var ferdig med installen. så regner med at batteriet var relativt fullladdet.... Okei. Da vil jeg tro du har fått et dårlig batterii. Send en mail til amentio (der du kjøpte den?) og forklar saken din. Det bør ikke være noe problem at de sender deg et nytt batteri, og du returnerer det du har nå. Noen som har guide til minne oppgradering av AO751?Må jeg kjøpe èn 2GB brikke eller er det plass til å sette inn èn 1GB ekstra? Trenger ikke noe guide til det, det er svært enkelt Snu PC'n din, så ser du at det er 3 luker som kan skrus ut under. Den øverste til høyre, der er luka so skjuler RAM brikka, den luka med hull i (sikkert noe kjøleopplegg). Det er en klips på hver side av minnebrikka, som holder den på plass. Du må kjøpe 2gb brikke ja, er ikke plass til to brikker. Hehe. Ok. Jeg har ikke sett på maskinen skjønner du. Da er det vel bare å løpe og kjøpe. Denne klarer vel ikke utnytte 800MHz minnne, så her er vel 667 godt nok. Om ikke 533? Åja, skjønner. Jaja, ikke noe problem, bare å løpe og kjøpe Akkurat samme om du kjøper 800MHz eller 667MHz, men du ville ikke få utnyttet 800MHz brikka noe mer nei. Jeg tror maskinen utnytter 667, så 533 blir nok lite igjen. Lenke til kommentar
intel_inside Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Snodig det der ja, Bandit. La du merke til om det var strøm på batteriet da du fikk den, eller om det var helt utlada? Uansett, send en mail til der du kjøpte den. En uke gammel maskin skal absolutt ikke ha dårlig batteri. Begynte installeringa uten kabel i, før jeg tenkte det var best å sette i strømmen :-) hadde rundt 70% oppladdet når jeg var ferdig med installen. så regner med at batteriet var relativt fullladdet.... Okei. Da vil jeg tro du har fått et dårlig batterii. Send en mail til amentio (der du kjøpte den?) og forklar saken din. Det bør ikke være noe problem at de sender deg et nytt batteri, og du returnerer det du har nå. Noen som har guide til minne oppgradering av AO751?Må jeg kjøpe èn 2GB brikke eller er det plass til å sette inn èn 1GB ekstra? Trenger ikke noe guide til det, det er svært enkelt Snu PC'n din, så ser du at det er 3 luker som kan skrus ut under. Den øverste til høyre, der er luka so skjuler RAM brikka, den luka med hull i (sikkert noe kjøleopplegg). Det er en klips på hver side av minnebrikka, som holder den på plass. Du må kjøpe 2gb brikke ja, er ikke plass til to brikker. Hehe. Ok. Jeg har ikke sett på maskinen skjønner du. Da er det vel bare å løpe og kjøpe. Denne klarer vel ikke utnytte 800MHz minnne, så her er vel 667 godt nok. Om ikke 533? Åja, skjønner. Jaja, ikke noe problem, bare å løpe og kjøpe Akkurat samme om du kjøper 800MHz eller 667MHz, men du ville ikke få utnyttet 800MHz brikka noe mer nei. Jeg tror maskinen utnytter 667, så 533 blir nok lite igjen. Acer One-serien klarer kun benytte 533MHz-brikker. Dette ifølge Quick Guiden (siste side). Lenke til kommentar
godsend89 Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Har ett spørsmål, jeg sliter med virus og mye tull med acer'n, hvordan får jeg formatert den? Det følger jo ikke med cd, dessuten er det ikke dvd-leser på den.. Noen tips? Lenke til kommentar
Robin1234 Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Prøv å trykk F10 under boot. Da skal det komme opp et valg om reinstallering av Win XP. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 alt f10 må du trykke dersom det er windows variant. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hei jeg lurer litt på hvilken Acer Aspire dere vil anbefale? Har sett litt på AAO D150 og AAO A150. Det jeg skal bruke den til er å redigere bilder, vanlig surfing og skriving. Tar heller en som er litt for bra til mitt bruk enn en som passer AKKURAT, hvis dere forstår Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Glem den forrige posten min, ang touchpad problemet.. Viste seg å være kablen mellom hovedkort og touchpad som enten hadde et brudd eller satt dårlig.. fikk retta litt på den og festa den godt så funka touchpaden helt som den skulle igjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...bc:36338%3br:pg Noen som har dette? Det er vel ikke orginalt når det er 6600mah, det orginale 6 cell batteriet er jo 5200 Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Har akkurat kjørt 3Dmark2001 på min Acer Aspire One D250, og resultatet ble ikke akkurat høyt, skal oppdatere scoren her, har glemt hva den var på. Men er det noen som vet om et program jeg kan bruke til å overklokke/underklokke denne minipc,en?,fant ikke noe nyttig i boisen som jeg husker, vet ikke om det er normalt, men den er ganske varm hele tiden, prosessorkjernen er på 70-90C veldig ofte, men varierer etter hvordan jeg har den liksom, er den i senga så kan den krype opp på 90, så bruker en bok til å lufte den, funker bra i forhold, er den i hendene mine mens jeg buker den så er den på 70-75 eller mere. Også lurte jeg på om det er mulig å få forbedra denne hule lyden, ikke spesielt behagelig akkurat... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Du kan bruke notebook hardware control til å underklokke den med. Overklokke ville jeg ikke tenkt på en gang med en temp på 70-90C uten overklokk. Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Du kan bruke notebook hardware control til å underklokke den med. Overklokke ville jeg ikke tenkt på en gang med en temp på 70-90C uten overklokk. Lasta ned Speedfan i stad på pc'en faktisk, for å prøve å stille på vifta, noe jeg ikke hadde noen suksess i, men den tempraturmåleren speedfan har viste at kjernen bare var på 60C eller 63C faktisk (den har 2 tråder, så dem var litt forskjellige), så nå har jeg mye mindre tro på coretemp, virker nesten som at den ljuger eller noe, fordi den temperaturen den viser er ikke logisk heller, hadde den vert så varm så ville det vert langt mere ubehagelig å ha hånden foran vifteutgangen, og så ville det vert et hælve*** å ha den på fanget, noe jeg ikke liker uansett, men sliter fortsatt litt med vifta egentlig, virka som at den var slott av for det meste av tiden, men nå i ettertid så har den plutselig begynt å jobbe liksom, eller bynt å bråke kan man heller si, før var den heeeeeelt stille. Takker for hjelpen med det programmet skal prøve det ut, og så skal jeg prøve å få kjørt en SKIKKELIG 3DMark test, siden den jeg prøvde sist ikke virka spesielt riktig, den hadde bare 3,5K poeng og ikke 4K, som jeg fikk den aller første gangen, så derfor stoler jeg ikke på den greia nå. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Det eneste du kan stole på når det gjelder temperatur er BIOS. Men som du sier så er nok speedfan mer riktig hvis det ikke er varmt når du holder på pc'en, 70-90C hadde du merket uten problemer hvis det hadde vært riktig. Bare hyggelig. I notebook hardware control så kan du også stille inn frekvensen slik at den holder seg på 1600Mhz konstant, så slipper du at speedstep tuller med scoren din. Ser foresten ut til at jeg må kjøpe meg en ny AA1, ble frastjålet min på flyplassen... Endret 19. juli 2009 av 2mmy91 Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Akk ja, da var det min tur:p Noen som vet hvordan man får en Aspire One A110L opp av de døde? BIOS-gjenoppretningsmetoden virker ikke, da den er nesten helt død. Det er da en Aspire One med 8GB SSD-kort, og 1.5 GB RAM. Jeg har Ubuntu 8.10 på den, og det skjedde etter at den gikk i "suspend"-modus etter inaktivitet i et par timers tid. I det minste mener jeg at det heter suspend. Jeg har ikke latt den gå i suspend før. Den gikk på ekstern strøm, med fullladet batteri i. Det som skjer når jeg trykker på på-knappen nå, er at LED'en helt til venstre blinker kort 4 ganger, så lengre 3-4 ganger, og det er det. Holder jeg knappen inne, blinker den kort 4 ganger, og lengre hele tiden mens jeg holder knappen inne. Lyset på knappen lyser ikke. Å holde knappen inne i 5 sekunder for å resette den virker ikke. Å kjøre den på kun ekstert strøm virker ikke i det hele tatt (ingen blinking). Skjermen er selvsagt helt svart. Hvordan får man ellers resatt den, slik at den begynner å boote igjen? Har backup, så er ikke redd for å miste noe, om jeg må reinnstallere f.eks., men da er jeg jo avhengig av at den starter. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Akk ja, da var det min tur:pNoen som vet hvordan man får en Aspire One A110L opp av de døde? BIOS-gjenoppretningsmetoden virker ikke, da den er nesten helt død. Det er da en Aspire One med 8GB SSD-kort, og 1.5 GB RAM. Jeg har Ubuntu 8.10 på den, og det skjedde etter at den gikk i "suspend"-modus etter inaktivitet i et par timers tid. I det minste mener jeg at det heter suspend. Jeg har ikke latt den gå i suspend før. Den gikk på ekstern strøm, med fullladet batteri i. Det som skjer når jeg trykker på på-knappen nå, er at LED'en helt til venstre blinker kort 4 ganger, så lengre 3-4 ganger, og det er det. Holder jeg knappen inne, blinker den kort 4 ganger, og lengre hele tiden mens jeg holder knappen inne. Lyset på knappen lyser ikke. Å holde knappen inne i 5 sekunder for å resette den virker ikke. Å kjøre den på kun ekstert strøm virker ikke i det hele tatt (ingen blinking). Skjermen er selvsagt helt svart. Hvordan får man ellers resatt den, slik at den begynner å boote igjen? Har backup, så er ikke redd for å miste noe, om jeg må reinnstallere f.eks., men da er jeg jo avhengig av at den starter. Du må nok bytte hovedkort i maskinen, Acer pleie å gjøre det når ikke crisis recovery funker på bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå