Gå til innhold

Acer Aspire One

Anbefalte innlegg

Lad den helt ut, da skal batteri sensoren rekalibreres.

D a har jeg gjort det, ikke merkbar forbedring, maxer ut på 84% nå.

Ved bruk av "notebook batteryinfo" får jeg oppgidd en kapasitet på 18914mWh, noen som kan sjekke sin AA1 for tilsvarende batteri-verdi???

Samma program oppgir wear level til (kun) 8 %..

Designed kap. 24420 mWh

Full charged kap 22644 mWh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg nettopp ny netbook. Packard Bell Dot NCD/01.

Dette er akkurat samme maskinen som AA1. Bare at den har 160 gb HDD, 1 gb minne, 8,9" skjerm, XP.

Kun 2490,- på Lefdal. Røverkjøp synes jeg.

Både laderen og 6-cell batteriet fra AA1 passer rett i Packard Bell. Ser ut til at den har samme innmaten også.

Endret av Robin1234
Lenke til kommentar

Kjøpte meg en ao751h for en uke siden.

Fant ut at en nettbook ville passe meg bra de gangene jeg reiser hjem til nordnorge, da kan man fort ventetiden på gardemoen, flyet og flybussen gå raskere. Jeg har også lenge hatt lyst på en bærebar pc med LINUX, for og bli kjent med det, er lei alt som har med MS og jøre. Linux på bærebar var et krav fra min side.

Jeg hentet maskinen på elprice, var ivrig etter og komme hjem for og legge inn ubuntu (unr). Jeg så faktisk for meg mye bedre ytelse enn XP. Og en flott brukeropplevelse. JAU MAINNSJIT! Ubuntu har ikje go nokk støtte t maskinvarn. Har fikse oppløsninga. Plages med og få til bedre 2D støtte og hastighet.

Hvor godt har godtfolke her på forumet fått ao751h til og kjøre?

Lenke til kommentar
Kjøpte meg nettopp ny netbook. Packard Bell Dot NCD/01.

Dette er akkurat samme maskinen som AA1. Bare at den har 160 gb HDD, 1 gb minne, 8,9" skjerm, XP.

Kun 2490,- på Lefdal. Røverkjøp synes jeg.

Både laderen og 6-cell batteriet fra AA1 passer rett i Packard Bell. Ser ut til at den har samme innmaten også.

Selve innmaten er nok identisk, med unntak av minne og harddisk muligens.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat kjøpt meg en minipc, og lurer på hvilken spill som funker på den, den er jo ikke akkurat veldig kraftig, men noe må jo funke :thumbup:

Kjøpte meg en Acer Aspire One D2501

Har allerede fiksa masse på programmene, men en del gjenstår.

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat kjøpt meg en minipc, og lurer på hvilken spill som funker på den, den er jo ikke akkurat veldig kraftig, men noe må jo funke :thumbup:

Du kan vel spille det meste av de gode gamle Lucasarts-spilla (Gjennom ScummVM) + andre ting fra tidligere tider. Football Manager burde også fungere, om enn ganske tregt om du spiller med stor database. 3D-spill kan du vel egentlig bare glemme.

Tips: Fallout 1 + 2, Monkey Island 1-3, The Dig, Day of the Tentacle, Flight of the Amazon Queen, Beneath a Steel Sky, Warcraft 1 + 2, Starcraft, Doom 1 + 2.. Tjah. Ganske mye gammalt snæx, med andre ord ;)

Lenke til kommentar

Ved bruk av "notebook batteryinfo" får jeg oppgidd en kapasitet på 18914mWh, noen som kan sjekke sin AA1 for tilsvarende batteri-verdi???

Designed kap. 24420 mWh

Noen som gidder å laste ned NOTEBOOK BATTERYINFO og sjekke batteriet sitt???

Lenke til kommentar
Hva slags bruk er det du skal ha maskina til, da?

Det vil i all hovudsak bli til nett-lesing, små-"skriving" og kanskje nokre sjledne ganger å sjå film med. Har allerede ein stor Acer Aspire 6920, men den blei litt i det største laget for konferanser og diverse "ciktige" ting.

Lenke til kommentar

Designed kap. 24420 mWh

Oh, shait! Sorry, har skjedd så mye iforbindelse med jobb, bil lappen og ferie nå at det har fullstendig falt ut av hodet. Men holder på å lade opp pc'en nå så kommer med en update på hvordan det går senere ikveld :)

EDIT: Har du en link til programmet du sjekket med? Jeg fant det kun på noen ublu sider.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
Hva slags bruk er det du skal ha maskina til, da?

Det vil i all hovudsak bli til nett-lesing, små-"skriving" og kanskje nokre sjledne ganger å sjå film med. Har allerede ein stor Acer Aspire 6920, men den blei litt i det største laget for konferanser og diverse "ciktige" ting.

Da vil jo det meste være tilstrekkelig så lenge du kjøper noe av relativt ny dato. Du kan jo alltids vurdere en modell med Z520-prosessoeren siden den støtter HyperThreading slik at du får lizzom-dualcore. Eventuelt går mitt tips til modeller med Linux da du slipper å betale Windows-skatt, du får et OS som er skreddersydd til maskinen, og du får gjerne maskiner som har bedre spesifikasjoner til samme pris eller billigere.

Lenke til kommentar

Du kan vel spille det meste av de gode gamle Lucasarts-spilla (Gjennom ScummVM) + andre ting fra tidligere tider. Football Manager burde også fungere, om enn ganske tregt om du spiller med stor database. 3D-spill kan du vel egentlig bare glemme.

Tips: Fallout 1 + 2, Monkey Island 1-3, The Dig, Day of the Tentacle, Flight of the Amazon Queen, Beneath a Steel Sky, Warcraft 1 + 2, Starcraft, Doom 1 + 2.. Tjah. Ganske mye gammalt snæx, med andre ord ;)

Lol, for moroskyld så testa jeg ut Half-Life, funka det faktisk, men jeg vet ikke hvorfor men jeg kan ikke snu meg samtidig som jeg går, det funker bare ikke..., noen som vet hvorfor?

Også finner jeg lyden fra pc,en ganske "hul" på en eller annen måte, merkelige greier, den gamle mobilen min er jo bedre...

Takker for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Oh, shait! Sorry, har skjedd så mye iforbindelse med jobb, bil lappen og ferie nå at det har fullstendig falt ut av hodet. Men holder på å lade opp pc'en nå så kommer med en update på hvordan det går senere ikveld :)

EDIT: Har du en link til programmet du sjekket med? Jeg fant det kun på noen ublu sider.

her er Notebook batteryinfo

Lenke til kommentar
Designed Cap. 23760mWh

Full Charged cap. 20455

Wear level 14%.

Som du ser så har mitt batteri mye høyere slitasje prosent men allikavel så lader pc'en til 100% så kan virke som at det er noe som ikke stemmer med din.

hmmm, rare greier. Mitt maxer liksom ut på 86%, men står den på ladding leeeenge så viser den 100%, tar jeg deretter ut strømledningen så dropper den til 86%.

Er dette noe å krangle med amentio om mon tro.. en uke gammel, men prod.dato var november 2008 om jeg ikke husker feil.

hvor mye har dette med at li-ion batterier starter et "kjemisk nedbrytingsprosess" fra første dag ????

Noen med lignende erfaringer? andre innspill??

Lenke til kommentar

Snodig det der ja, Bandit. La du merke til om det var strøm på batteriet da du fikk den, eller om det var helt utlada?

Uansett, send en mail til der du kjøpte den. En uke gammel maskin skal absolutt ikke ha dårlig batteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...