Gå til innhold

Acer Aspire One

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
<a href="http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=148563&model=" target="_blank" rel="nofollow">http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=148563&model=</a>

Er den verdt pengene som en "kose" pc?

hva betyr det at den er UK? ikke norsk taststur?

Har nettopp kjøpt 2 stk. Begge har norsk tastatur med ÆØÅ og 1024 MB RAM.

Så kan anbefales til kos! :thumbup:

Sendte mail til PS og spurte om akkurat det, og fikk svar den IKKE hadde norsk tastatur

Amatører på kundeservice.......

Sjekket webordre nå:

Acer Aspire One A110L/8.9" CB 1024x600/Intel Atom N270/1024MB/8GB SSD/3Cl/WL/Cam/Linux UK White

Varenummer: LU.S020A.121

Samme spesifikasjoner står på pakken som ble mottatt. Så hvis de ikke har gjort noen endringer på et nytt parti så er det tastatur med ÆØÅ og 1024 MB.

Endret av Oto2moto
Lenke til kommentar

Ikke så god batteritid, nei. Elendig Linux-distro som følger med. Den må byttes ut til en annen, men det finnes mange gode der ute.

Ellers så er mousepadknappene vanskelige å trykke på (harde).

Men dette er en bra maskin til denne prisen. Har en selv som jeg har stappet 1,5 gig ram i samt kjøpt større batteri til.

Lenke til kommentar

Hei,

Fikk min Acer Aspire One D250 i dag. Egentlig veldig godt fornøyd, men har opplevd et litt merkelig problem.

Når jeg snur påmaskinen, så høres det ut som det er en løs skrue på venstre side ved skjermfoten/festet. Det rasler der inne.

Noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Fikk D751h i dag. Er godt fornøyd! PC'en virker responsiv nok, selv om prosessoren ikke er kraftigere enn 1,33Ghz. Funker bra! :)

Har en D250 i dag, men savner litt større skjerm og mulighet for å se 720 og 1080p mkv. Har du testet å spille av det i powerdvd eller MPC-HE? GMA500 skal jo ha støtte for hardware decoding HD video.

Hvordan er støynivået?

Lenke til kommentar
Fikk D751h i dag. Er godt fornøyd! PC'en virker responsiv nok, selv om prosessoren ikke er kraftigere enn 1,33Ghz. Funker bra! :)

Fikk min her om dagen også. Veldig fornøyd. Vær oppmerksom på at antivirusen, MCafee eller noe slikt, gjør PC'n veldig treig... Jeg ble nesten litt skuffet over ytelsen i starten, men så instalerte jeg Nod32 og den ble mye kjappere.

La også inn Windows 7 i natt, synes det fungerer minst like godt som XP. Veldig rask i forhold til den litt kjipe prosessoren, og fungerte rett out of the box uten å knote med drivere ol.

Har en D250 i dag, men savner litt større skjerm og mulighet for å se 720 og 1080p mkv. Har du testet å spille av det i powerdvd eller MPC-HE? GMA500 skal jo ha støtte for hardware decoding HD video.

Hvordan er støynivået?

Har ikke fått testet ut HD avspilling enda, men jeg kan svare litt på støynivået.

Når du holder på med enkle oppgaver som surfing på nettet hører jeg ikke viftene i det hele tatt. Når de først begynner å gå, er de ganske så diskret.

Lenke til kommentar

Godt å høre at den ikke støyer stort. Har vært veldig fornøyd med både støynivå og batteritid på D250, og forstår det slik at det er veldig likt på D751.

Vi har den inne på lager på jobb, må si det frister å ta en med seg hjem i dag...

Lenke til kommentar
Er blitt veldig fristet av dette tilbudet: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=148563&model=

Vurderer å ha den som en skrive PC. Skrive mens jeg er ute(på stranda, toget, andre reiser osv) noen som har denne PC'en som kan gi meg noen synspunkter etter å ha brukte den en periode? Og hva slags batteritid kan man forvente?

jeg har iallfall bestilt en som er på vei nå.......

Oto2moto har jo bekreftet at den faktisk har ÆØÅ

Lenke til kommentar
La også inn Windows 7 i natt, synes det fungerer minst like godt som XP. Veldig rask i forhold til den litt kjipe prosessoren, og fungerte rett out of the box uten å knote med drivere ol.

Hoi! Funker absolutt ALT av hardware med Windows 7 RC installert på Acer Aspire One D751h? Jeg har ikke turt å legge inn Windows 7 ennå... Vurderer å gjøre det i dag... Bluetooth funker ok? Hva med minnesloten? Og trådløskortet funker bra? Lydkortet? Skjermoppløsningen blir 1366x768 i Windows 7 også ja?

Lenke til kommentar

Hoi! Funker absolutt ALT av hardware med Windows 7 RC installert på Acer Aspire One D751h? Jeg har ikke turt å legge inn Windows 7 ennå... Vurderer å gjøre det i dag... Bluetooth funker ok? Hva med minnesloten? Og trådløskortet funker bra? Lydkortet? Skjermoppløsningen blir 1366x768 i Windows 7 også ja?

Hey. Minnekortlesern er det eneste jeg ikke har fått testet ut enda. Bluetooth fungerer som det skal, wlan fungerer som det skal, og det samme gjør lydkortet. Skjermoppløsningen blir også 1366x768 ja ;) Jeg husker jeg hadde problemer med lyden i Win7 Build 7000 på en annen PC, men har ikke sett snurten av det nå med build 7100.

Jeg var nok litt kjapp i stad, jeg måtte laste ned touchpad driver fra Acer Support for å få scroll funksjonen til å fungere. Bare last ned Synaptics touchpad driver for vista 32bit herfra. Null problem!

Var dessuten å kjøpte 2gb ram i dag, fungerer glimrende :)

Jeg vet ikke om du har et eksternt DVD drev? I såfall fungerer det fint å installere fra minnepenn, slik jeg gjorde. I såfall, følg denne guiden om du er usikker på hvordan du klargjør minnepennen. Under step 3, hvor du må skrive inn "cd desktop" osv, så skriver du "cd skrivebord" om du har norsk Windows XP. Ellers vil ikke PC'n skjønne hvor du vil ;) Resten kan du bare skive det samme som han. Husk å legge bootsect og USB_prep8 som du separerte på skrivebordet, ellers vil ikke koden du skal skrive i cmd fungere.

Tror det var alt jeg hadde for nå, bare spør om det er noe mer du lurer på :)

Lenke til kommentar

Takk for godt svar! Da skal jeg installere Windows 7 RC1 i kveld. Kommer tilbake med en kort rapport. :)

Jeg har ekstern DVD-rom. :)

EDIT:

Installasjonen gikk fint. Perfect! :D

Endret av hessel
Lenke til kommentar

Det er bra, hva synes du så langt?

Du har vel sikkert prøvd det allerede, men kan nå bekrefte at minnekortslotten fungerer bra. Har riktignok kun testa gammelt XD kort nå da, men jeg regner med at f.eks SD også skal fungere.

Ble overaska over hvor bra Win 7 fungerer egentlig. Fortsetter det som nå er det ingen tvil over at jeg skal fortsette å bruke dette til vanlig.

Hessel, hva synes du om ytelsen i Win 7 kontra XP? Jeg merka ingen forskjell, synes nesten 7 er raskere.

Lenke til kommentar

Jeg fikk laptopen i går, og testet dermed med XP i hele går kveld.

Det eneste negative etter å ha installert Windows 7, er at videoer hakker en del når jeg f.eks. spiller av HD-videoer i fullskjerm fra Youtube. Det hakker også av og til når jeg spiller av TV2 eller NRK webtv i fullskjerm. Hva kan være årsaken til det? Jeg opplevde ikke hakking i det hele tatt med XP i går kveld...

EDIT:

Hakkingen skjer uavhengig av browser; Chrome, Firefox eller IE.

Endret av hessel
Lenke til kommentar

For de med en god gammel A110 med SSD som har installert Windows XP, fant denne fine SSD-driveren, har for meg løst så og si alle problemene med frysing osv. Booter nå standard xp installasjon (D2D recovery av, og installert på FAT32) på 33 sekunder, ingen venting på at maskinen skal gjøre seg ferdig med ting. Har ikke skrudd av prefetch eller noe sånt.

I stedet for å la XP gjøre masse små writes som tar evigheter med SSD-en, samler driveren opp writes i en buffer og skriver dem i større bolker. Faren er naturligvis datakorrupsjon og/eller tap hvis noe skulle forhindre driveren i å skrive oppsamlet informasjon, men tror ikke det skulle være noe problem om man ikke river ut batteriet eller noe sånt mens pc'en er på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...