AKIRAx77 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Et lite nybegynner spm til her. Om batterier. Jeg har sjekket prisguiden her på hardware.no og ser at det er batterier til 549 kr som er til både Acer og Packard Bell som er 6600 mAh. Og så et som virker som er originalt Acer batteri til 845 kr som er 5200 mAh. Hva bør man kjøpe?? 549 kr batteriet: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...bc:36338%3br:pg 845 kr batteriet: http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...6&__redir=1 Fant forøvrig litt info her: http://www.unet.fi/fransblog/2008/10/28/66...for-aspire-one/ Ser ut som 6600 mAh batteriene er ok. AKIRA Endret 26. mai 2009 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Er win7 ubrukelig treig til dere? EDIT: Fungerer mye bedre nå etter er par reeboots og win updates Endret 30. mai 2009 av Sandsvei Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 La nettopp inn Win7 på min D150 - fungerer helt supert Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Alt fungerte fra starten av. Men den jobber nå i det helvetes tregt når jeg skal feks installere word, daemon tools etc. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Nå bruker jeg ikke noen av de programmene, men jeg har ikke opplevd at de er noe tregere enn det var med XP som kom originalt... Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Når jeg skulle installere norsk språkpakke til win7 tok det over 30 min før den var ferdig. på min stasjonære tok det knapt 1 min. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Hvilken maskin har du? D150? Lenke til kommentar
Robin1234 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Vil absolutt anbefale Moblin når den er ferdig med betastadiet. Ser utrolig lovende ut. Ellers så venter jeg hardt på Jolicloud, en annen lovende netbook-distro. Akkurat nå kjører jeg Crunchbang - for tiden den beste distroen iallefall for min A110L. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=148563&model= Er den verdt pengene som en "kose" pc? hva betyr det at den er UK? ikke norsk taststur? Lenke til kommentar
Robin1234 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Da mangler den nok ÆØ OG Å på tastaturet ja... Lenke til kommentar
makila Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Noen som har noen tanker om Acer Aspire One 751? 11,6" skjerm og en større oppløsning ser jo meget bra ut. Samtidig som den har et stort tastatur. Eneste minuset jeg kan komme på i farta er den litt kjipe prosessoren. Men de som har den mener ikke den er noe stort problem. Bestilte meg en slik i går. Den kommer med 1gb ram og XP. Vil jeg kunne oppgradere rammen til 2gb i denne? Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Netcoms mobile bredbåndsmodem har fortsatt ikke lyst til å fungere på AAO med Windows 7 RC. Det virker når jeg tester med samme OS på en annen PC, men på Acer'n får jeg bare "failed to connect" når jeg trykker på Connect. Lenke til kommentar
Alexa Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Heihei Min søster har en slik data.. Men ho er bare 12 og har ingen peiling på data i et hele tatt! Sier seg selv nesten.. Ho har fått en del virus på pc'en nå så nå må jo jeg rydde opp i "rote". Jeg har fått fiksa opp i et meste men egentelig skulle jeg formatert hele dataen. Jeg har jo en gammel acer selv.. Når dette skjedde med min får en go stund tilbake. Det jeg gjorde da som var det enkleste var og instalere hele windows på nytt.. det var ikke værre enn og skru på dataen og trykke på F10. Og så instalere alt på nytt.. Da hadde jeg hvertfall ikke noe problemer mer.. Går det ann og gjøre noe sånt på denne å? Å Hvordan evt gjøre det? Lenke til kommentar
rhemal Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Går det ann og gjøre noe sånt på denne å? Å Hvordan evt gjøre det? Tror du kan velge eRecovery management ved å dundre F8-tasten får windows begynner å loade. Når jeg skulle installere norsk språkpakke til win7 tok det over 30 min før den var ferdig. på min stasjonære tok det knapt 1 min. Som å si at du kom deg fortere frem med en ferrari kontra lada. Ikke nødvendigvis en begrensning med valgt OS. Kunne like greit tatt akkurat samme tiden i XP. Endret 2. juni 2009 av rhemal Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Heihei Min søster har en slik data.. Men ho er bare 12 og har ingen peiling på data i et hele tatt! Sier seg selv nesten.. Ho har fått en del virus på pc'en nå så nå må jo jeg rydde opp i "rote". Jeg har fått fiksa opp i et meste men egentelig skulle jeg formatert hele dataen. Jeg har jo en gammel acer selv.. Når dette skjedde med min får en go stund tilbake. Det jeg gjorde da som var det enkleste var og instalere hele windows på nytt.. det var ikke værre enn og skru på dataen og trykke på F10. Og så instalere alt på nytt.. Da hadde jeg hvertfall ikke noe problemer mer.. Går det ann og gjøre noe sånt på denne å? Å Hvordan evt gjøre det? windows eller linux variant? i windows har du eRecovery du kan starte Lenke til kommentar
Valdez Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Siden i fjor sommer har jeg brukt Telenors mobile bredbånd på A 150. Fordømt tregt mange steder i landet, men det virket. Så gjorde det ikke det lenger. Jeg trykket på ’koble til’ og der sto den – koblet til og koblet til og koblet til… Avinstallerte programmet, plugget i modemet igjen (GlobeTrotter), men det ville ikke installere noe som helst. Inn på Telenors sider, lastet ned programmet og installerte uten modemet satt i. Alt gikk fint helt til det ba om omstart. Da døde Eneren. Trykket på knappen, batteri ut og inn, tømt det, osv. Død, bare svartskjerm. Svartskjerm er jo ikke et ukjent problem på AAO, så jeg brukte metoden til Macles og flashet BIOSen. Maskinen våknet til live, men det mobile bredbåndet hadde fremdeles samme feil. Siden jeg allerede hadde installert Windows 7 RC på en egen partisjon, bootet jeg opp der og satte i USB-modemet. Alt gikk som det skulle, og noen minutter senere var jeg på lufta med hastigheter mellom 1 og 2 Mb/s. Nettverk og bredbånd har jeg liten greie på (les – ingen) og skjønner ikke hvorfor Telenors modem virker i W7 RC men ikke i XP Home lenger. Gjør du? Det er mange her som kan tusen ganger som mye som meg, og jeg håper noen gidder å tenke på det. 7 RC går flott på Eneren, men XP kommer til å være standarden for meg i alle fall året ut. Lenke til kommentar
Oto2moto Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=148563&model= Er den verdt pengene som en "kose" pc? hva betyr det at den er UK? ikke norsk taststur? Har nettopp kjøpt 2 stk. Begge har norsk tastatur med ÆØÅ og 1024 MB RAM. Så kan anbefales til kos! Lenke til kommentar
SMHSMH Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hei Har kjøpt Acer aspire one 751, men får ikke koblet den til med Telenor mobilt bredbånd. Bruker USB modemet til Telenor som fulgte med i pakken deres. Har testa USB stkken på min stasjonære og bærbare Dell maskiner, og det fungerer utmerket med EDGE,UMTS og turbo 3G. På denne Acer greia står det at jeg er tilkoblet, men får bare siden kan ikke vises i internet explorer. Det hender jeg får opp en side, men det er hvis det kun er turbo 3g dekning. Ingenting med umts/edge. Har da gjort følgende uten at det hjelper. Kjørt Acer recovery flere ganger. Instalert mobilt bredbånd på nytt flere ganger + lastet ned siste versjon. Slått av brannmurer Ringt Acer kunderservice: De skjønte ikke bæret, og mente dette måtte være Telenor sin feil. Ringt Telenor kundeservice + Telenorexperten: De skjønte heller ingenting og mente det må være noe med maskinen. Modemet skal være plug and play, og det var det på mine andre maskiner. Ringt butikken hvor jeg kjøpte denne: De ba meg ringe Acer. Fantastisk. Håper noen kan hjelpe Er en veldig fin netbook dette, men foreløpig helt ubruklig uten mobilt bredbånd som fungerer. Lenke til kommentar
makila Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Har desverre ingen tips til deg ang mobilt bredbånd. Men hvordan fungere maskinen sånn ellers? Har nemlig en på vei hjem i posten. Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Hei Har kjøpt Acer aspire one 751, men får ikke koblet den til med Telenor mobilt bredbånd. Bruker USB modemet til Telenor som fulgte med i pakken deres. Har testa USB stkken på min stasjonære og bærbare Dell maskiner, og det fungerer utmerket med EDGE,UMTS og turbo 3G. På denne Acer greia står det at jeg er tilkoblet, men får bare siden kan ikke vises i internet explorer. Det hender jeg får opp en side, men det er hvis det kun er turbo 3g dekning. Ingenting med umts/edge. Har da gjort følgende uten at det hjelper. Kjørt Acer recovery flere ganger. Instalert mobilt bredbånd på nytt flere ganger + lastet ned siste versjon. Slått av brannmurer Ringt Acer kunderservice: De skjønte ikke bæret, og mente dette måtte være Telenor sin feil. Ringt Telenor kundeservice + Telenorexperten: De skjønte heller ingenting og mente det må være noe med maskinen. Modemet skal være plug and play, og det var det på mine andre maskiner. Ringt butikken hvor jeg kjøpte denne: De ba meg ringe Acer. Fantastisk. Håper noen kan hjelpe Er en veldig fin netbook dette, men foreløpig helt ubruklig uten mobilt bredbånd som fungerer. Eneste jeg kan forslå på stående fot siden jeg aldri har hørt om dette problemet er; fjern alt av Acer-software som ligger med på maskinen. Vi har hatt mange maskiner som har hatt trøbbel med både det ene og det andre programmet og tilkoblinger så lenge Acer-software har vært installert. Har funket fint som bare det så snart Acer-software har blitt fjernet. Prøv dette og se om det funker for deg også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå