Gå til innhold

Acer Aspire One

Anbefalte innlegg

Har noen av dere erfaring med å kjøre Paint Shop Pro Photo X2 på D250? Vurderer å kjøpe en sånn, men må kunne bruke Psp og Firefox samtidig, og er litt skeptisk til om det vil gå treigt :p

Det går helt fint på min A150, så det burde gå helt utmerket på din også! :)

Spørs litt hvor mye bilder du laster inn samtidig i PSP, selvfølgelig.

Endret av Andy156
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal funke ja. Men tviler egentlig på at du får så veldig god skrive/lese hastighet.

http://www.microsoft.com/windows/compatibi...l&os=32-bit

Er en disk med 4200 rpm som også brukes i en mac.. Muligens mac mini.. Sett flere av diskene med apple logo på..

Features

Storage Capacity 30GB

Manufacturer Hitachi, Ltd

Data Transfer Rate 100MBps Maximum External

Interfaces/Ports 1 x ZIF Ultra ATA/100 (ATA-6) IDE/EIDE

Rotational Speed 4200 rpm

Manufacturer Part Number 08K1569

Standard Warranty 1 Year Limited

Form Factor 1.8" Internal Slimline

Dimensions 0.2" Height x 2.13" Width x 2.8" Depth

Manufacturer Website Address www.hitachi.us

Weight 1.62 oz

Product Name Travelstar C4K60 HTC426030G5CE00 Hard Drive

Product Type Hard Drive

Endret av Crimar
Lenke til kommentar
Da har jeg 1.5 ram :)

Funket best for meg :)

Noe jeg burde gjøre med xp nå som jeg har ekstra ram?

Var det enkelt? Ingen overraskelser i prosessen?

Og oppgraderte du en SSD-maskin? I såfall hvordan er ytelsesforbedringen i XP?

Og forresten, leste et sted at AA1 ikke støtter alle merker ram. Hvilken støtter den?

Endret av Kajac
Lenke til kommentar

Jeg har en AA1, den første som kom med 8GB SSD disk.

Problemet er at den er så ufattelig treg til surfing. Forumsider går greit, mens vg og dagbladet er som sirup. VG TV og slike løsninger går ikke an å se på i det hele tatt, rene slideshowet. Dette er likt uansett om jeg bruker trådløst eller kabel direkte i maskinen.

Kan noen gi meg noen gode tips til hva jeg skal gjøre for å få opp farten på den?

å koble til nettverksdisker hadde og vært greit.

Ikke noen lang avhandling, men en kort liste med anbefalinger om hvilken distro som er bra og rask.

Har en steingammel bærbar som er rene lynet å bruke sammenliknet med AA1 maskinen.

Kjelli

Lenke til kommentar

Og forresten, leste et sted at AA1 ikke støtter alle merker ram. Hvilken støtter den?

Var egentlig ganske enkelt ja.. Bare ta sakte og rolig.. Første gang jeg startet maksinen. så funket det ikke, men rammen satte ikke ordentlig i, men gjorde alt pånytt og nå funker det fjell..

Har ikke skiftet SSD enda, men har en 1.8 disk liggende, men vet ikke om den orginale zif kabelen funker.. Søker på nettet og ser at folk skriver at man trenger en flip zif kabel..

Lenke til kommentar
Har ikke skiftet SSD enda, men har en 1.8 disk liggende, men vet ikke om den orginale zif kabelen funker.. Søker på nettet og ser at folk skriver at man trenger en flip zif kabel..

Til din Hitachi disk så funker den originale ZIF kabelen, trur eg.

Toshiba disker må ha en egen ZIF kabel.

Og da din Hitachi disk er 5mm tykk så går den vel rett inn uten å måtte fjerne noe plast.

Lenke til kommentar

Okei :)

Hitachi disken heter c4k60 og er på 30 gb.

Venter med å gjøre denne modden til høsten, da jeg skal kjøpe ny laptop.. Noen her som har gjort den modden?

Edit:

Må nok kjøpe ny kabel. En såkalt flip kabel. Der begge zif kontaktene er på samme side. Jeg skjønner det ikke helt:S, men skal kunne gå ann med lit sandpapir å modde kabelen slik at den funker.

Endret av Crimar
Lenke til kommentar

Da har jeg akkurat oppgradert min AA1 til 1,5GB med ram. Fulgte videoen og støtte ikke på noen store overraskelser selv om det ikke var helt identisk inni. Bl.a. måtte jeg skru ut kortet på høyre side med to usb kontakter og lyd for å få løsnet selve hovedkortet (tre skruer). Det ser ikke ut som det står en 2,5" disk i maskinen han bruker i guiden.

Jeg satte i Kingston brikke identisk med den det ble linket til her for en side eller to siden. Nå står det 1.48 GB of RAM her hos meg. Jeg sitter faktisk å skriver dette på maskinen etter at jeg oppgraderte. :)

Ytelsen er det ingenting å si på! Nå surfer jeg i Firefox samtidig som jeg har Thunderbird oppe (epost) og Paint Shop Pro X2 som har lastet fire TIFF bilder med filstørrelse tilsammen 257MB. Merker ikke noen ytelsesproblemer med det.

Endret av Andy156
Lenke til kommentar

Maskinen i videoen har SSD-brikke, ikke harddisk :) Derfor var sikkert din annerledes innvendig hvis du har harddisk-utgaven.

Har bestillt minnebrikke nå, som jeg fant via Crucials minnevelger. Regner med den virker.

Endret av Kajac
Lenke til kommentar
prøvde nå og sette en ny hd med orginal zif kabel, og det funket ikke..

Noen som vet hvor jeg kan få tak en zif flip kabel?

Mister man ikke garantien dersom man åpner maskinen og begynner å skru inni der?

Har alltid forestilt meg at straks man skrur opp maskinen, så er garantien borte...

Lenke til kommentar
prøvde nå og sette en ny hd med orginal zif kabel, og det funket ikke..

Noen som vet hvor jeg kan få tak en zif flip kabel?

Mister man ikke garantien dersom man åpner maskinen og begynner å skru inni der?

Har alltid forestilt meg at straks man skrur opp maskinen, så er garantien borte...

det stemmer det ja.

Lenke til kommentar

Min Aspire One finner ikke noen trådløse nett... Den kobler seg til automatisk til mitt nett hjemme, men når jeg er ute så kobler den seg ikke til eller får opp noen nett på listen. Ikke en gang hjemme får den opp nettet mitt på listen, men den kobler seg til lel. Hva er galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...