skylinepower Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Jeg kjører for tiden gOS 3.1 igjen. Synes den fungerer greit selv om den ikke er lynrask.Har et image av Linpus installasjonen min på USB som det tar 15 min. å gjenopprette fra. Det gjør at jeg kan prøve alt mulig og bare gjenopprette til Linpus igjen inkl. alle innstillinger, kontoer osv. hvis jeg ikke er fornøyd Noen med xp, som kan ta printscreen av oppstartsprogrammene? kan gå på kjør og skriv msconfig for og finne det. (ikke trykk inne der hvis du ikke vet hva du driver med!) Lenke til kommentar
ThomaZ86 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hei! Har sitti nå og lest litt ang å legge inn XP på Acer aspire one 110 med Linux. Men sitter med noen spørsmål før jeg begynner å legge inn XP: Ser der er snakk om lagging!? går det ikke helt glatt? Når jeg ser på den viden på youtube med han son legger inn XP så snakkern om noe med "product key" allså en serial kode.. må jeg ha det !? Har en 4 gb kingston minnepenn, noen som vet om noen problemer med den i forhold til å legge inn XP boot? Finnes det noen norske guider om hvordan legge inn XP? Sånn, håper jeg ikke spurte om for myedumt , men vill jo ikke sitte igjen med noen blu screen eller noe sånt Thomas Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Det går ikke helt glatt nei, dette fordi SSD disken ikke klarer å lese/skrive raskt nok, så den vil innimellom henge seg opp i 5-10sek. Selvfølgelig må du ha en product key, det er jo beviset ditt på at du har kjøpt windows. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Noen av dere med Acer Aspire One som spiller Football Manager? Må nesten vite om det går ann å spille det spillet uten for store problemer før jeg evt går til innkjøp av "mini PC", eller hva man kaller det . Endret 21. februar 2009 av MagnusW Lenke til kommentar
µT. Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Har lest at det skal fungere fint, men jeg kan dessverre ikke si at jeg er 100% sikker. Ta en titt på Aspire One forumet. Der finnes det en tråd om spill som fungerer på AA1. Dette vil automatisk gjelde de fleste netbooks på markedet, siden de fleste har Intel Atom 1,6 GHz. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hvilket Aspire One forum? Er det en egen del på dette forumet, eller et annet forum? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hvilket Aspire One forum? Er det en egen del på dette forumet, eller et annet forum? http://www.aspireoneuser.com/ http://www.aspireoneuser.com/forum/viewtop...f=21&t=2201 Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Ok, takk men jeg fant ingenting om Football Manager der desverre. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Ok, da gjør vi det litt enklere. Noen som har A150 med XP her? Jeg kan desverre ikke gjøre det siden jeg kjører Ubuntu. Velg Football Manager 2009 fra listen og trykk run: http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Ok, da gjør vi det litt enklere. Noen som har A150 med XP her? Jeg kan desverre ikke gjøre det siden jeg kjører Ubuntu. Velg Football Manager 2009 fra listen og trykk run: http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest Kjørte testen her.. har A150, med 1gb ram og 160GB disk, kjører XP Pro istedet for Home.. Og jeg fikk "Pass" på alt, så det burde funke Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Supert. Da er Aspire One hvertfall med som et alternaltiv til hva jeg skal kjøpe. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 FM funker ikke på AA1 A150, har selv prøvd det, men det går ikke pga skjermoppløsningen. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 testet Gta vice city ikveld, og det funker fjell! test i vei Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 FM funker ikke på AA1 A150, har selv prøvd det, men det går ikke pga skjermoppløsningen. Sjekk ut denne linken. Har surfet litt rundt og ser ut som flere hadde samme problem som deg. I linken har du løsningen. Lenke til kommentar
ponduz Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hvilken distro er Crunchbag basert på? Ubuntu. Med repositoryet til ubuntu også.. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Oh, nice. Skal tenke på saken Litt surt siden mengden med arbeid jeg har lagt i Ubuntuen min. Men det ser absolutt interessant ut. Lenke til kommentar
Robin1234 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Oh, nice. Skal tenke på saken Litt surt siden mengden med arbeid jeg har lagt i Ubuntuen min. Men det ser absolutt interessant ut. Ubuntuen din med alle innstillinger osv. kan du bare kopiere over på en 8gb minnepinne. Sånn at du kan prøve ut andre distroer og bare legge inn Ubuntu igjen etterpå akkurat som du hadde det. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Mener du at jeg skal kopiere /home-mappen over på minnepinne? Jeg har 4GB minnepinne. En annen ting. Jeg har ca. 100GB med film på denne også. Men ingen ekstern HDD. Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Mener du at jeg skal kopiere /home-mappen over på minnepinne? Jeg har 4GB minnepinne. En annen ting. Jeg har ca. 100GB med film på denne også. Men ingen ekstern HDD. Bare home-mappen blir litt knapt. Ville vel satset på at han mente en image av hele Ubuntu'en over på minnepinne. F.eks. PING er et gratisprogram som kan gjøre det (tar til og med med BIOS-innstillingene). Den kan også komprimmere imaget. Kan hende at det faktisk holder med din 4 GB minnepinne! (Ingen garanti, men det vet du ikke før du prøver) EDIT: gikk nå ut i fra at du hadde 8 GB SSD-versjonen.. men så så jeg at du hadde 100GB med filmer der, så da antar jeg HD-versjonen? Da kan det bli litt knapt med 4 GB innepinne. Har du ekstern harddisk, kan du jo lagre imaget der. Ellers bør OS og data (filmer + div) være skilt på hver sin partisjon. Liten vits i å inkludere 100 GB filmer i et image. Endret 23. februar 2009 av Z_for_Zero Lenke til kommentar
µT. Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 @ Z_For_Zero: And now, over to the mother of all clichés: "That sounds like a whole lot of work!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå