iMono Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Har noen prøvd Windows 7 på denne? Jeg begynnte med å prøve å få lagt inn i går, men ble opptatt med andre ting. Skal teste mer seinere idag, får forhåpentligvis tak i en ekstern DVD rom. Venter interessert. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Ser ut til at jeg må sette prosjektet på vent. Windows 7 vil ikke installers på minnepenn uten Vista, og siden harddisken på min stasjonære røk så har jeg ingen pc'er med Vista. DVD-rom fikk jeg tak i men den visste seg å være ødelagt så har bestilt et usb til sata adapter på dealextreme. Så nå er det bare å vente på at posten får gjort sitt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Noen som vil selge meg en XP plate ?? Visst ikke, funker en Dell XP plate på AAO 110 ?? Jeg har 3 slike plater her i hylla Endret 7. januar 2009 av Slettet-1nDPpQXNWW Lenke til kommentar
Nimitz Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Da har jeg klart å installere XP på maskinen med minimalt med hakking. SSDen ser rett og slett ut til å virke ganske OK.Siden tastaturet er så knøtete på demme maskinen, skal jeg fatte meg i korthet og si at jeg brukte driverne til MSI Wind fremfor driverne til Acer, Skal skrive mer om dette senere. Her er et screenshot av vår favrittrev sammen med Systeminfo. Chipset-driverne? Chipset_xp_u100_nb.zip? Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Noen som vet om man kan se NRK nett-tv og TV2 Sumo (nett-tv) med Linux. Isåfall hvilken distro? Jeg vet NRK funker om du velger Silverlight-spilleren deres under Innstillinger i Nett-TV, og har Moonlight installert. Lenke til kommentar
Tannkrem1 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312045 Jeg kan bekrefte at denne 1GB-RAM-en (DDR2 - 667MHz) til 109 kroner funker i Acer Aspire One A150. Løp og kjøp! Lenke til kommentar
Gryteknut Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Dere som har versjonen med 8 gig SSD og 512 Mb RAM, fikk dere med et lite skinnfutteral i pakken? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Dere som har versjonen med 8 gig SSD og 512 Mb RAM, fikk dere med et lite skinnfutteral i pakken? Dette skal egentlig være bare for de med XP versjonen. Lenke til kommentar
Phaselock Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Finnes det en linux distro som er designet for A150 (bortsett fra "Acer Linux")? Tenkte kanskje noen hadde modifisert en ferdig versjon av feks. Ubuntu. Har forsøkt å installere Ubuntu, men det er en haug med ting som ikke virker. Lenke til kommentar
Gryteknut Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Dette skal egentlig være bare for de med XP versjonen. Aha, forklarer at jeg ikke fikk med noe futteral. Skal tro om noen har et som de ikke bruker? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg har vel egentlig et par til overs, men de tilhører jobben, skal se om de har blitt hentet. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Dette skal egentlig være bare for de med XP versjonen. Aha, forklarer at jeg ikke fikk med noe futteral. Skal tro om noen har et som de ikke bruker? Min får du IKKE! Lenke til kommentar
Gryteknut Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Flott Dr3as, ta gjerne kontakt via PM om du finner ut noe mer Kan ellers si at jeg er imponert over PCen hittil. Har lagt inn XP og det er lite lagg. Den blir litt varm, men til gjengjeld er den helt stille! Samler mot til en minneoppgradering... Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Fikk Aspire One A110L 512 mb 8 MB SSD i dag. Linux. Sitter med den på fanget nå. Imponerende liten og lett. Godt førsteinntrykk. Det første blir å finne ut hvordan jeg fjerner nynorsk!!? Tips? Endret 7. januar 2009 av James King Lenke til kommentar
µT. Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Nå har jeg ikke vært borti Linpus, men ligger det ikke under "Språk-ett-eller-annet"? Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Nå har jeg ikke vært borti Linpus, men ligger det ikke under "Språk-ett-eller-annet"? Det er nynorsk kun på nettleseren. Kanskje Firefoxen må oppgraderes? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Godt mulig. Fant ingen språkinnstillinger i Firefox. Er nok ikke verre enn å laste den ned på nytt igjen. Trykk "last ned bokmålsk" her http://firefox.no/ , og den vil finne den rette pakken for Linpus (forhåpentlivis) Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Virker som jeg må taste inn WEP-passord hver gang jeg skal koble på det trådløse nettet. Noen som har vært bort i problemer med automatisk pålogging? Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Noen som har prøvd denne distroen: Linux4one Linux spesialtilpasset Aspire One. http://www.liliputing.com/2009/01/a-closer...-one-video.html Lenke til kommentar
µT. Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Nope. Har nok ikke testet den. Ligner dog på Ubuntu Eee, men fordelen med denne er vel at mikrofonen fungerer bla. Tviler på jeg kommer til å teste denne ut. Har ikke hatt noen alvorlige problemer med Ubuntu 8.10, så jeg holder meg her til jeg kommer over noe veldig fristende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå