Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver å installere Windows på min 110 via USB, alt går greit helt til selve installasjonen begynner, da får jeg blåskjerm og et eller annet mas om at jeg må sjekke om nye harddisker har blitt lagt til. har valgt minnepinnen min som første boot-drive, og den klarer som sagt å boote fra den. Noe tips på hva jeg må gjøre?

Lenke til kommentar
Prøver å installere Windows på min 110 via USB, alt går greit helt til selve installasjonen begynner, da får jeg blåskjerm og et eller annet mas om at jeg må sjekke om nye harddisker har blitt lagt til. har valgt minnepinnen min som første boot-drive, og den klarer som sagt å boote fra den. Noe tips på hva jeg må gjøre?

 

Jepp. Du kan ikke bare innstallere windows (XP?) rett fra USB, men det går med litt tweaking. Antagelig med unntak ev embedded XP, men dette har jeg ikke fått testet enda.

Håpet mitt var egentlig å kjøre en XP fra en ekstern USB-disk, men det viste seg enda vanskeligere, så det har jeg gitt opp nå. (innstallasjons-tid på 3-4 timer for hver gang er også litt avskrekkende). Uansett har du en guide her: http://www.ngine.de/article/id/8/

 

Dette er som sagt for å få innstallert XP på en USB-disk, men jeg mistenker at det også er grunnen til at jeg fikk innstallert XP fra en USB-disk (til den interne SSD'en). Det innebar endel utpakking og editering av diverse .inf-filer som nevnt på siden. Det var også noen forskjeller i min versjon av XP til det som han beskriver, og det kan jo være noe av grunnen til at det ikke gikk så bra å flytte over på USB-disken etterpå.

 

EDIT: Her må jeg nok korrigere meg selv litt, for HER er det en guide til hvordan få XP inn fra en USB-pinne.. Jeg gjorde begge metodene samtidig den gangen jeg testet, men det er nok ikke nødvendig dersom man skal ha XP internt.

Endret av Z_for_Zero
Lenke til kommentar
prøver å koble opp msn på min nye laptop men får en feil melding:

 

Your MSN Messenger account *********@hotmail.com is error

Our protocol is not supported by the server.

 

er sikker på at mail adresse og passord er rett skrevet, har også prøvd med et par andre kontoer uten å lykkest. noen som kan hjelpe litt?

 

noen som kan hjelpe meg med dette lille problemet?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Hei. Lurer på en ting. Hva man må laste ned/hvor finner man programmet vi må ha for å kontrollere viften. Må si den støyer litt

 

Edit: Og er det noen grunn for at spill fra Steam ikke kan spilles? Kommer opp feilmelding av memory

 

 

http://download.trrunde.org/file.php?id=7

 

edit: byttet linken da jeg har bygd om litt på siden

Endret av trrunde
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...