Raste Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Men hva skal jeg starte med, må jeg gjøre de første tingene for å gjøre den pinnen på min maskin med cdrom`? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Truunde, jeg får kun error 17 når jeg skal boote den på AA1 :S Hvorfor får jeg det? Hvor langt har du komt i prosessen? Fått lagt minnepenn bootbar? Jeg er på 0% siden jeg ikke skjønner bæret desverre Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Først går du på maskinen din med cdrom og netttilgang. Der laster du ned fil for usb penn og fil for cdrom. fil for usb penn er en tar.gz fil. Denne pakker du ut ved hjelp av f.eks winrar, (http://www.rarlab.com) Da vil du få en mappe som heter boot. Den kopierer du inn til din usbpenn. Deretter brenner du ut iso filen for cdrom, så skrur du av maskinen (den med cdrom). Koble fra alle interne harddisker, og sett i usb pennen i pcen med cdrom. Sett også i cden du nettop har brunnet. Når du skrur på maskinen igjen så booter du på cdplaten og følger screenshots som ligger i pdf fila. hvis du fremdeles ikke får det til etter å ha prøvd dette, legg meg til på msn Da satser jeg på at vi bør få det til Endret 18. desember 2008 av trrunde Lenke til kommentar
Raste Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Så jeg skal altså brenne ut den ene på CD og boote den på pcen med nettilgang? :=) Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Hvor godt fungerer Ubuntu på A110L og A150L? Hva er forskjellen på disse to modellene? Endret 18. desember 2008 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Forskjellen er disk og minne. 110 har 8GB ssd disk og 150 har 160GB mekanisk disk. 150 har 1GB minne og 110 har 512MB. Har ikke prøvd ubuntu på noen av dem enda. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Forskjellen er disk og minne. 110 har 8GB ssd disk og 150 har 160GB mekanisk disk. 150 har 1GB minne og 110 har 512MB. Har ikke prøvd ubuntu på noen av dem enda. Aha, trodde det var tre Linpus-utgaver. Hvordan fungerer pakkebehandleren i Linpus? Greit å oppdatere/legge til nye programmer? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Den bruker en rpm variant. Bør være temmelig kurant å legge til programmer o.l HAr i grunnen vært mest borti windows varianten selv da.... Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Ubuntu fungerer finfint på en A110L, kjører det selv på jobbmaskina, pluss XP Pro via virtualbox. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Er det de samme programmene som er til Ubuntu til Linpus(i pakkebehandleren) ?. Eks. VLC, uTorrent, Firefox 3.0 osv. Har hørt at det er vanskelig å installere programmer i Linpus og oppdatere programvaren der. Dessuten har jeg hørt om folk som ikke har fått installert Ubuntu, fått feilmelding av BIOS om at det er en forbudt handling el. :S Noen som kan fortelle meg litt rundt disse tingene? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Ubuntu fungerer finfint på en A110L, kjører det selv på jobbmaskina, pluss XP Pro via virtualbox. Funker webcam/wlan osv uten problemer med ubuntu? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Om noen veit om hvordan jeg kan få kjørt recovery når jeg har Vista på maskinen, vennligst rop det ut her om en eller annen vet det Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Om noen veit om hvordan jeg kan få kjørt recovery når jeg har Vista på maskinen, vennligst rop det ut her om en eller annen vet det Ja men siden du ikke fikk til å lage bootbare minnepenn så ble det verre. Det eneste du må gjøre er å boote på disc 0,0. Etter i kveld er du sikkert ikke veldig glad i grub. MEn skal være en kommando for å kunne boote partisjonen. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Ubuntu fungerer finfint på en A110L, kjører det selv på jobbmaskina, pluss XP Pro via virtualbox. Funker webcam/wlan osv uten problemer med ubuntu? Installerer du Ubuntu-Eee, så fungerer alt ut av boksen. Jeg har det selv installert U-Eee kommer med ett "skall" som er lagt oppå den vanlige Ubuntuen. For å fjerne dette så deaktiverer du bare "Maximus" og "UME Desktop Launcher" som ligger i System-->Brukervalg-->Sesjoner (Mulig det heter noe annet. Jeg vet ikke siden jeg bruker engelsk språk) og så rebooter du. Etter dette er den helt lik den vanlige Ubuntu, bare at denne versjonen er tilpasset netbooks. Dette gjelder også oppløsningen. Noe som er kanon, for da slipper du meterstore ikoner og vinduer. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Om noen veit om hvordan jeg kan få kjørt recovery når jeg har Vista på maskinen, vennligst rop det ut her om en eller annen vet det Her har du original mbr for acer. Dersom du legger inn den så vil alt f10 funke igjen http://download.trrunde.org/mbr%20for%20acer.rar Lenke til kommentar
Raste Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Lurer på, går det ann å få Norsk språk på Tiny Vista versjonen? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Ubuntu fungerer finfint på en A110L, kjører det selv på jobbmaskina, pluss XP Pro via virtualbox. Funker webcam/wlan osv uten problemer med ubuntu? Installerer du Ubuntu-Eee, så fungerer alt ut av boksen. Jeg har det selv installert U-Eee kommer med ett "skall" som er lagt oppå den vanlige Ubuntuen. For å fjerne dette så deaktiverer du bare "Maximus" og "UME Desktop Launcher" som ligger i System-->Brukervalg-->Sesjoner (Mulig det heter noe annet. Jeg vet ikke siden jeg bruker engelsk språk) og så rebooter du. Etter dette er den helt lik den vanlige Ubuntu, bare at denne versjonen er tilpasset netbooks. Dette gjelder også oppløsningen. Noe som er kanon, for da slipper du meterstore ikoner og vinduer. åh? Hvorfor sa du ikke dette når jeg prøvde det da? Får ta meg en test til da Lenke til kommentar
µT. Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hehe.. Nei det er ett mysterium. Jeg entrer scenen ganske sent skjønner du. Derfor skjer det slike ting Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hehe.. Nei det er ett mysterium. Jeg entrer scenen ganske sent skjønner du. Derfor skjer det slike ting Du :S Nå har jeg ingen meny.. Hvordan får jeg frem menyen i ubuntu? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hehe.. Nei det er ett mysterium. Jeg entrer scenen ganske sent skjønner du. Derfor skjer det slike ting Du :S Nå har jeg ingen meny.. Hvordan får jeg frem menyen i ubuntu? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå