Gå til innhold

Acer Aspire One

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først går du på maskinen din med cdrom og netttilgang. Der laster du ned fil for usb penn og fil for cdrom.

fil for usb penn er en tar.gz fil. Denne pakker du ut ved hjelp av f.eks winrar, (http://www.rarlab.com)

Da vil du få en mappe som heter boot. Den kopierer du inn til din usbpenn.

Deretter brenner du ut iso filen for cdrom, så skrur du av maskinen (den med cdrom). Koble fra alle interne harddisker, og sett i usb pennen i pcen med cdrom. Sett også i cden du nettop har brunnet.

Når du skrur på maskinen igjen så booter du på cdplaten og følger screenshots som ligger i pdf fila.

hvis du fremdeles ikke får det til etter å ha prøvd dette, legg meg til på msn ;) Da satser jeg på at vi bør få det til :)

Endret av trrunde
Lenke til kommentar
Forskjellen er disk og minne. 110 har 8GB ssd disk og 150 har 160GB mekanisk disk. 150 har 1GB minne og 110 har 512MB.

Har ikke prøvd ubuntu på noen av dem enda.

Aha, trodde det var tre Linpus-utgaver.

Hvordan fungerer pakkebehandleren i Linpus? Greit å oppdatere/legge til nye programmer?

Lenke til kommentar

Er det de samme programmene som er til Ubuntu til Linpus(i pakkebehandleren) ?. Eks. VLC, uTorrent, Firefox 3.0 osv. Har hørt at det er vanskelig å installere programmer i Linpus og oppdatere programvaren der.

Dessuten har jeg hørt om folk som ikke har fått installert Ubuntu, fått feilmelding av BIOS om at det er en forbudt handling el. :S

Noen som kan fortelle meg litt rundt disse tingene?

Lenke til kommentar
Om noen veit om hvordan jeg kan få kjørt recovery når jeg har Vista på maskinen, vennligst rop det ut her om en eller annen vet det :)

Ja :p men siden du ikke fikk til å lage bootbare minnepenn så ble det verre.

Det eneste du må gjøre er å boote på disc 0,0. Etter i kveld er du sikkert ikke veldig glad i grub. MEn skal være en kommando for å kunne boote partisjonen.

Lenke til kommentar
Ubuntu fungerer finfint på en A110L, kjører det selv på jobbmaskina, pluss XP Pro via virtualbox.

Funker webcam/wlan osv uten problemer med ubuntu?

Installerer du Ubuntu-Eee, så fungerer alt ut av boksen. Jeg har det selv installert :)

U-Eee kommer med ett "skall" som er lagt oppå den vanlige Ubuntuen. For å fjerne dette så deaktiverer du bare "Maximus" og "UME Desktop Launcher" som ligger i System-->Brukervalg-->Sesjoner (Mulig det heter noe annet. Jeg vet ikke siden jeg bruker engelsk språk) og så rebooter du. Etter dette er den helt lik den vanlige Ubuntu, bare at denne versjonen er tilpasset netbooks. Dette gjelder også oppløsningen. Noe som er kanon, for da slipper du meterstore ikoner og vinduer.

Lenke til kommentar
Ubuntu fungerer finfint på en A110L, kjører det selv på jobbmaskina, pluss XP Pro via virtualbox.

Funker webcam/wlan osv uten problemer med ubuntu?

Installerer du Ubuntu-Eee, så fungerer alt ut av boksen. Jeg har det selv installert :)

U-Eee kommer med ett "skall" som er lagt oppå den vanlige Ubuntuen. For å fjerne dette så deaktiverer du bare "Maximus" og "UME Desktop Launcher" som ligger i System-->Brukervalg-->Sesjoner (Mulig det heter noe annet. Jeg vet ikke siden jeg bruker engelsk språk) og så rebooter du. Etter dette er den helt lik den vanlige Ubuntu, bare at denne versjonen er tilpasset netbooks. Dette gjelder også oppløsningen. Noe som er kanon, for da slipper du meterstore ikoner og vinduer.

åh?

Hvorfor sa du ikke dette når jeg prøvde det da? :p

Får ta meg en test til da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...