Raste Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hvor kan jeg laste det ned det hen? Send PM om det er piratvare, Lenke til kommentar
µT. Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg vet faktisk ikke om man kan kalle det for piratvare, men jeg kan jo sende deg en PM i tilfelle det er det. Hehe Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Kremt! Vi stopper eventuell piratvare-prat nå. Det gjelder også PM. Bruk original-DVDen din sammen med Vlite for å lage din egen tilpassede Vista. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hmm, har installert Vista. Så har jeg lyst til å ta en recovery tilbake til XP for å se om det funker, men det funker ikke. Trykker ALT + F10, men ingenting skjer nå. Noen som har peil? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 OK. Det var det jeg tenkte meg, men var ikke 100% sikker. Da skal jeg heller respektere reglene, og kutte ut pirat-pratet Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hmm, har installert Vista. Så har jeg lyst til å ta en recovery tilbake til XP for å se om det funker, men det funker ikke. Trykker ALT + F10, men ingenting skjer nå. Noen som har peil? Vista har overskrevet mbr, dermed funker ikke alt F10. Dersom du ikke slettet pqservice partisjonen så kan du bruke en cd/usbstick med Supergrubdisc. Denne funker veldig bra, bruker den selv på jobb på mange maskiner der mbr er overskrevet. Da velger du boot og tools, så velger du boot partition, velg den første partisjonen. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Kan du fortelle meg hvordan jeg gjør det punkt for prikke så jeg ikke gjør feil igjen? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Hmm, har installert Vista. Så har jeg lyst til å ta en recovery tilbake til XP for å se om det funker, men det funker ikke. Trykker ALT + F10, men ingenting skjer nå. Noen som har peil? Vista har overskrevet mbr, dermed funker ikke alt F10. Dersom du ikke slettet pqservice partisjonen så kan du bruke en cd/usbstick med Supergrubdisc. Denne funker veldig bra, bruker den selv på jobb på mange maskiner der mbr er overskrevet. Da velger du boot og tools, så velger du boot partition, velg den første partisjonen. Er ikke supergrubdisc for Linux? Jeg har A150 med XP jeg. Sånn serr, ingen som vet? Har veldig stor bruk for pcen imorra så håper jeg kan få fikset det idag. Endret 18. desember 2008 av Raste Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) supergrubdisc er en linux cd med muligheter for å boote andre partisjoner en det mbr sier at pcen skal boote. Har du tilgang til ekstern cdrom eller må du lage minnepenn? Dersom du må lage minnepenn må du ha tilgang til en annen maskin også, for du trenger å boote på cden for å lage minnepennen. Edit: skal se om jeg får installert virtualbox slik jeg kan ta screenshot av hele prosedyren Endret 18. desember 2008 av trrunde Lenke til kommentar
Raste Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Har en ekstra minnepenn og en ekstra maskin ja.? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Har nå kjørt opp en virtualpc slik jeg fikk tatt screenshots. Siste bilde hos meg er ikke helt likt det bilde du vil få, hos meg vises det bare en partisjon, men hos deg vil det vise to. Du skal ta den første Har en ekstra minnepenn og en ekstra maskin ja.? Skal se om jeg får lagt en howto på å lage bootbare supergrubdisc på minnepenn nå Lenke til kommentar
Raste Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hvordan får jeg programmet på minnepenn? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Skrev en rask howto for å lage bootbar minnepenn med supergrubdisc Edit: MÅ bare presisere! Det er viktig å ta ut harddisken før du skriver grub automatisk til minnepennen. Som Raste smertelig fikk erfare. Ellers blir Grub skrevet til din interne disk og du risikerer at maskinen ikke vil starte igjen. howto.pdf Endret 18. desember 2008 av trrunde Lenke til kommentar
µT. Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Har nå kjørt opp en virtualpc slik jeg fikk tatt screenshots. Siste bilde hos meg er ikke helt likt det bilde du vil få, hos meg vises det bare en partisjon, men hos deg vil det vise to. Du skal ta den første Flott Trrunde! Flott å se at det finnes folk som hjelper andre på en flott måte Lenke til kommentar
Raste Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Tusen takk Trrunde. Håper det funker. Da er du min engel isåfall Endret 18. desember 2008 av Raste Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Har nå kjørt opp en virtualpc slik jeg fikk tatt screenshots. Siste bilde hos meg er ikke helt likt det bilde du vil få, hos meg vises det bare en partisjon, men hos deg vil det vise to. Du skal ta den første Flott Trrunde! Flott å se at det finnes folk som hjelper andre på en flott måte Flott å kunne hjelpe med dette Har holdt på å styre masse med as one i det siste for å få til å lage recovery minnepenn for xp varianten. Nå har jeg endelig fått det til og det kommer nok en howto på det også når jeg får tid For å få det til trengs en 8GB minnepenn, en linuxdistro (på jobb brukte vi puppy) og en aspire one som akkuratt har blitt installert. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Truunde, jeg får kun error 17 når jeg skal boote den på AA1 :S Hvorfor får jeg det? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Truunde, jeg får kun error 17 når jeg skal boote den på AA1 :S Hvorfor får jeg det? Hvor langt har du komt i prosessen? Fått lagt minnepenn bootbar? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Truunde, jeg får kun error 17 når jeg skal boote den på AA1 :S Hvorfor får jeg det? Hvor langt har du komt i prosessen? Fått lagt minnepenn bootbar? Jeg skal overføre den ene filen i rota på minnepennen og stappe den i mini pcen? Eller? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Den tar.gz fila er pakket ned, hvis du bruker windows kan du bruke winrar for å pakke ut innholdet av filen. www.rarlab.com innholdet på minnepennen skal se slik ut: innholdet i bootfolderen skal se slik ut: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå