zIUx Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Har Acer A150 som jeg har klart å søle veske over og dermed blitt fuktskadet. Det jeg lurer på er om jeg kan kjøpe meg en Acer A110 og sette over hardisk (160) og ram (1gig) fra gamle pc`n?? Dette ville jeg spart mye penger på.. Det jeg ikke vet er om SDD disken er SATA slik at det bytte ikke er noe problem ??? mvh Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 På macles skrives det at "denne biosen ikke ligger ute på offesielle sider enda".Hvordan kan noen ha fått tak i den da? Uansett så fant jeg aldri noen bios på de offesielle sidene, noen som kan gi meg ett hint til hvor jeg skal se? Dette er jo egentlig en bios recovery funksjon. Så han som har lagt ut på bloggen har vel fått tak i noe "insider" info Vi som jobber for Acer har tilgang til litt flere områder med nyere filer som er til testing og lign. Macles har vel noen som han kjenner som jobber for/i acer eller kanskje han gjør det selv? Mail fra Acer som jeg fikk i går: "Bios upgrade til ver.3309 er anbefalt på disse modellene da batteriet kan lade seg ut og få problemer med å lade opp igjen. Denne BIOS versjonen hindrer så at batteri lader seg ut og kommer i en slik situasjon." (Disse modellene= AAO 110 og 150) Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg får ikke til og oppgradere bios jeg :\ Eller jeg får ikke skifte bokstav.. Jeg skriver c: og c:\.. Prøvd og med bokstaven b også.. Noen som har opplever det samme.. Bruker freedos 1.0.. som i guidene rundt omkring.. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg får det heller ikke til Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Jeg får det heller ikke til Velg; FreeDOS Live CD with HIMEM only Funka her Endret 17. desember 2008 av n00ky Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Har Acer A150 som jeg har klart å søle veske over og dermed blitt fuktskadet. Det jeg lurer på er om jeg kan kjøpe meg en Acer A110 og sette over hardisk (160) og ram (1gig) fra gamle pc`n?? Dette ville jeg spart mye penger på.. Det jeg ikke vet er om SDD disken er SATA slik at det bytte ikke er noe problem ??? mvh Går nok dårlig, med mindre du kan lodde på en SATA-kontakt på hovedkortet til A110. A150 har SATA-disk, mens A110 har PATA-"disk", eller SSD. Men du kan bytte med en annen PATA-disk, 1.8" 5mm. (Tnkgrl har detaljene). Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg får det heller ikke til Velg; FreeDOS Live CD with HIMEM only Funka her Ok, tester det når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg får ikke til og oppgradere bios jeg :\ Eller jeg får ikke skifte bokstav.. Jeg skriver c: og c:\.. Prøvd og med bokstaven b også.. Noen som har opplever det samme.. Bruker freedos 1.0.. som i guidene rundt omkring.. Prøv winflash programmet som følger med bios update. Funker fint. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Da har jeg endelig fått til en fungerende recovery minnepenn til as one 150 skal se om jeg kanskje får skrevet en howto Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg får ikke til og oppgradere bios jeg :\ Eller jeg får ikke skifte bokstav.. Jeg skriver c: og c:\.. Prøvd og med bokstaven b også.. Noen som har opplever det samme.. Bruker freedos 1.0.. som i guidene rundt omkring.. Prøv winflash programmet som følger med bios update. Funker fint. Link pls ? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 ser det er bare 3308 som ligger ute foreløbig, ftp://ftp.acer.no/netbook/aspire_one_150/bios/v.3308.zip Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 På macles skrives det at "denne biosen ikke ligger ute på offesielle sider enda".Hvordan kan noen ha fått tak i den da? Uansett så fant jeg aldri noen bios på de offesielle sidene, noen som kan gi meg ett hint til hvor jeg skal se? Dette er jo egentlig en bios recovery funksjon. Så han som har lagt ut på bloggen har vel fått tak i noe "insider" info Vi som jobber for Acer har tilgang til litt flere områder med nyere filer som er til testing og lign. Macles har vel noen som han kjenner som jobber for/i acer eller kanskje han gjør det selv? Mail fra Acer som jeg fikk i går: "Bios upgrade til ver.3309 er anbefalt på disse modellene da batteriet kan lade seg ut og få problemer med å lade opp igjen. Denne BIOS versjonen hindrer så at batteri lader seg ut og kommer i en slik situasjon." (Disse modellene= AAO 110 og 150) Jeg fikk også denne mailen. Men har fått fatt i 3309? Fant den hverken på ftp.acer.no eller på noen av linkene han sendte. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 HER? 3309 ligger på Macles Seek and you will find. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Om noen her er intressert i hvordan man brenner ut recovery cd-er/dvd for A150 (windows versjon), så har jeg mekka en guide her! Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 På macles skrives det at "denne biosen ikke ligger ute på offesielle sider enda".Hvordan kan noen ha fått tak i den da? Uansett så fant jeg aldri noen bios på de offesielle sidene, noen som kan gi meg ett hint til hvor jeg skal se? Dette er jo egentlig en bios recovery funksjon. Så han som har lagt ut på bloggen har vel fått tak i noe "insider" info Vi som jobber for Acer har tilgang til litt flere områder med nyere filer som er til testing og lign. Macles har vel noen som han kjenner som jobber for/i acer eller kanskje han gjør det selv? Mail fra Acer som jeg fikk i går: "Bios upgrade til ver.3309 er anbefalt på disse modellene da batteriet kan lade seg ut og få problemer med å lade opp igjen. Denne BIOS versjonen hindrer så at batteri lader seg ut og kommer i en slik situasjon." (Disse modellene= AAO 110 og 150) Jeg fikk også denne mailen. Men har fått fatt i 3309? Fant den hverken på ftp.acer.no eller på noen av linkene han sendte. De kommer står det Lenke til kommentar
radisson Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hei, har spurt i EEE tråden om det samme, men spør det samme her da denne maskinen også er en kandidat. Vurderer å kjøpe en Aspire one a110 med linux 8 gb disk til en fjortiss. Og har to ønsker. - Flash i firefox - WMV avspilling i firefox (nrk.no og slikt) lurer på om dette er muilg? lurer også på hva slags oppløsning man kan få dersom man kobler til en ekstern skjerm på denne. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 HER? 3309 ligger på Macles Seek and you will find. Takk men fikk ny mail fra Acer der de la med bios update til meg Lenke til kommentar
Raste Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Installerer Vista på AA1 A150 nå, så gleder meg til å teste det ut om det er tregt eller ei. Noen som er kjent med Vista på A150? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 så gleder meg til å teste det ut om det er tregt eller ei vista er jo minne tørst, så har du lite minne kan det kanskje bli litt treigt. men arti at du prøver. men er det ver i EEE tråden noen påsto at vista fløt bedre enn XP Lenke til kommentar
µT. Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg har hørt at Vista fungerer veldig bra på A150. Men hvis det ikke går så bra på din A150, kan du jo installere Tiny Vista. En nedstrippet versjon som er på ca. 700MB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå