EB78 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Fint for deg at tastene fungerer! Tastene er like treige i XP, så det er nok et HW problem. Å legge inn XP pro SP3, er vel en like stor "tweak" som å legge inn Ubuntu på en slik maskin. Regner med at du har lisensen i orden... Lenke til kommentar
µT. Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 How? Skjermen døde. Totalt. Så trodde kanskje det var skjermkortet som var ødelagt. Men så kom jeg over en stor tråd på AAO-forumet, og der var det ca. 300 andre som hadde samme problem. Fant da ut av det var BIOS-versjonen vi har som er helt på trynet. Så etter en liten oppgradering som tok ca. 15sek, så var den oppe å gikk igjen Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Link til tråd? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 http://www.aspireoneuser.com/forum/viewtop...p;sk=t&sd=a Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hadde det problemet selv, men som sagt så var det en enkel sak å fikse. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Enkelt å fikse ja. Men man kan ikke unngå å bli svært frustert og forbanna når det skjer Skjer det en gang til, så er jeg hvertfall obs på det. Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Enkelt å fikse ja. Men man kan ikke unngå å bli svært frustert og forbanna når det skjer Skjer det en gang til, så er jeg hvertfall obs på det. Såvidt jeg skjønner så er det en nedgradering av bios en foretar, stemmer det? Anbefales det å gjøre det uansett, før en får problemer? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Er vel en oppgradering av BIOS. Er sikkert like greit å bare gjøre det ja, så slipper man det vis problemet skulle skje. Endret 15. desember 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Er vel en oppgradering av BIOS. Er sikkert like greit å bare gjøre det ja, så slipper man det vis problemet skulle skje. Altså bios 3309? Er det den korrekte biosen? Endret 15. desember 2008 av Gaute65 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Yes, det er riktig. Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Yes, det er riktig. Virket utmerket Takk macles sin blog virker å ha mye god info: http://macles.blogspot.com/ Den burde linkes til i åpningsinnlegget. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Det var bra Er enig i at Macles sin blog bør legges i førstepost, den har hjulpet meg mange ganger Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Det var bra Er enig i at Macles sin blog bør legges i førstepost, den har hjulpet meg mange ganger Ser på bloggen at han anbefaler å oppdatere repos. bør en gjøre det? Ser en som ikke fikk brukt wifi etterpå. http://macles.blogspot.com/2008/09/updated-repositories.html Lenke til kommentar
genesis Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Som så mange andre var det en kingston 1gb som ble kleshet på her også, så jeg får vel oppdatere bios imens alt funker fint.Greit å ligge i forveien.Derfor var det nice timing med macles linken.macles blog + lassedahl guiden burde addes til førstesiden ye =)På macles skrives det at "denne biosen ikke ligger ute på offesielle sider enda".Hvordan kan noen ha fått tak i den da?Uansett så fant jeg aldri noen bios på de offesielle sidene, noen som kan gi meg ett hint til hvor jeg skal se? Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 fikk meg ny leke til AAO i dag: http://www.anythingbutipod.com/archives/20...rone-review.php Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 På macles skrives det at "denne biosen ikke ligger ute på offesielle sider enda".Hvordan kan noen ha fått tak i den da? Uansett så fant jeg aldri noen bios på de offesielle sidene, noen som kan gi meg ett hint til hvor jeg skal se? Dette er jo egentlig en bios recovery funksjon. Så han som har lagt ut på bloggen har vel fått tak i noe "insider" info Lenke til kommentar
1414 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hjelp:S Kjøpte en acer aspire one med linux i går (a110l). Nå har jeg fått opp feilmeldingen: "Could not run command: xfdesktop2 --gohome: Failed to execute child process "xfdesktop2" (No such file or directory". Hva gjør jeg:S Fikk opp dette etter jeg prøvde å avinstallere mozilla. Har prøvd a skru den av og på, men det fungerte ikke. Noen som vet hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Ojda. Jeg tror det enkleste i dette tilfelle er en recovery via CD'en og en annen PC, men da må du ha en minnepenn tilgjengelig. Nå vil jeg egentlig ikke foreslå recovery/reinnstallasjon for enhver liten hindring, og det kan godt hende at noen med mer peil på Linux Linpus enn meg har en bedre løsning. Men i og med at det er såpass nylig etter at du fikk maskinen regner jeg ikke med at du mister noe uerstattelige dokumenter/data? Forstår jeg det rett at du ikek får opp det grafiske brukergrensesnittet? Kom på en ting til, du kan jo prøve å reinnstallere mozilla'en? Selv om jeg ikke skjønner hva mozilla skal ha å gjøre med xfedesktop. Trykker du Alt og F1, eller F2, opp til F7 eller F8, kan du logge inn på en tekst-basert terminal og kjøre noe som "sudo apt-get install mozilla". Vet ikke om det går med "xfedesktop2" isteden, verdt et forsøk? Eller en googlings. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 hvor havner du etter at du får den meldingen? Får du en svart terminal? I så fall kan du forsøke å skrive xf og trykke tab, og så se hva som kommer opp. post gjerne her hva som kommer opp. Merkelig at den ikke finner xfdesktop2 egentlig. Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Fikk min 110 i går, og har fått brukt den litt, dog et irriterende moment jeg har funnet er at den er boktung, dvs den velter lett når man f.eks har den på fanget. Har planer om å installere ny harddisk og håper det vil forbedre balansen litt ved å plassere litt vekt nærmere fronten på PCen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå