Kajac Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det er det ingen som kan gi deg ett godt svar på, iom at ikke en gang butikkene selv vet når de får den inn. De setter opp en eller annen fiktiv leveringsdato litt frem i tid og putter enten bekreftet eller ubekreftet foran. Brått en dag har de den inne, men å sitte på pinner å vente er noe for folk med høy toleranse og en god mengde tålmodighet. Bare se hvor ofte feks Eee 701 sin leveringsdato har blitt flyttet fremover i tid. Datoene er basert på info fra leverandørene. ps og elPrice har forskjellig dato fordi de har forskjellig leverandør. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Komplett har oppdatert informasjonen sin angående minnet i Acer Aspire One: Minne : 512 MB DDR (kan oppgraderes til 1.5 GB, men dette må gjøres av serviceverksted) Lenke til kommentar
djchange Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Anmeldelse av Aspire one hos Golem.de via UMPCPortal.com -Dårligere tastatur enn MSi Wind -Ikke imponert over den blanke skjermoverflaten ved utebruk -Dårlig skrive/lesehastighet på SSD -Vifte støyer mer enn viften på MSi Wind -Batteritid på litt over 3 timer med medium lysstyrke -4.8GB ledig på 8GB SSD med Linpus Linux m.m. Endret 9. juli 2008 av djchange Lenke til kommentar
borsting Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Var og bestillte en aspire one på datakjeten i trondheim, håper bare den har OK batteri levetid. Om den ikke har så bra ytelse gjør ikke no, så lenge den klarer å håndtere film og musikk Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Komplett, Netshop og MPX har oppdatert leveringsdatoene sine og alle ligger rundt 25~27, for komplett sin del betyr dette nesten 1 uke tidligere enn det som var før. Hattelco har også oppdatert datoene sine til 22.07.08 Endret 11. juli 2008 av Spec-ops-j Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Dette er veldig forvirrende. Huff. Sendte nettopp mail til både netshop, amentio, komplett og mpx. mpx sier at den må inn til serviceverksted for å oppgradere minnet, komplett sier at de ikke vet og netshop sier at jeg kan gjøre det selv uten å bryte garantien, eller så kan de gjøre det for meg. Lenke til kommentar
usb on a stiiick Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 hmm.. er nok enig med deg der NevroMance. Håper noen finne ut av dette når folket får den.. Frem til da venter jeg med å bestille Lenke til kommentar
belenix Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg kommer nok til å oppgradere min en av de første dagene etter mottak. Har 1GB SO-DIMM DDR2 liggende klar. Og 16GB SDHC, 32GB USB Pen Drive og ekstern slim DVD. 8GB Mandriva 2008 spring USB flash drive er på vei mot nord fra Paris. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Nå ser jeg at alle nettbutikker bortsett fra PS vil selge denne maskinen i slutten av juli. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Er det mange som har tenkt til å bytte ut Linpus Lite? Evt. hvilken distro går du til? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg har ingen større planer. Til den bruken jeg har tenkt, så holder den distroen som er med i massevis... Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 hmm.. er nok enig med deg der NevroMance. Håper noen finne ut av dette når folket får den.. Frem til da venter jeg med å bestille Tok en telefon til acer norge og fikk beskjed om at den måtte sendes inn til de for å få fikset ekstra ram, eller annet godkjent verksted. Måtte åpne opp hele maskina for å få i ekstra ram, så garantien ryker hvis det gjøres. Så håper jeg bare ingen har fått noe annet svar fra acer noe sted da, ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Er det mange som har tenkt til å bytte ut Linpus Lite? Evt. hvilken distro går du til? Jeg vil beholde Linpus en stund i hvertfall. Hvis jeg er fornøyd, beholder jeg den permanent. Hvis ikke, installerer jeg Windows XP. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Er det mange som har tenkt til å bytte ut Linpus Lite? Evt. hvilken distro går du til? Skal hvertfall prøve distroen skikkelig før jeg bytter den ut. Men hvis jeg føler det blir nødvendig bytter jeg ut Linpus Lite med Arch + fluxbox. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Så lenge det går greit å installere nye programmer så kommer nok også jeg til å holde på Linpus. Evt kanskje prøve Ubuntu Notbook Remix Lenke til kommentar
egya Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Er det mange som har tenkt til å bytte ut Linpus Lite? Evt. hvilken distro går du til? Skal hvertfall prøve distroen skikkelig før jeg bytter den ut. Men hvis jeg føler det blir nødvendig bytter jeg ut Linpus Lite med Arch + fluxbox. Jeg kommer også til å beholde Linpus for å se om jeg liker den. Hvis ikke blir det nok Archlinux på meg også. Når det gjelder vindusbehandler kommer jeg muligens til å velge IceWM, eller kanskje KDE 4 eller Gnome. Jeg kommer nok til å prøve flere alternativer. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Just for the record. Nå er min maskin bestilt også. Ifølge komplett får jeg fra første forsendelsen, så nå gleder jeg meg til august. Får håpe det blir få endringer i datoen nå. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Hvordan er muligheten for å kjøre eksternt skrivebord fra Linpus (eller en annen distrub)? Går det an å koble opp mobil som modem til denne? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Vil tro det er muligheter for det i Linpus også. Er hvertfall null problem i de fleste distroer. Nå er jo selvsagt Linpus Lite en noe strippet utgave etter hva jeg har skjønt, så 100% sikker kan jeg jo ikke være. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Jeg fikk nå en ny ordrebekreftelse fra PS.no Der er ny bekreftet Dato den 25.08 Da fikk jeg vist enda nye 17 dagers utsettelse. Nei, da avbestiller jeg. Det kommer til å gå et år fra første gang jeg bestilte en sånn maskin her i Norge til jeg ser noe til dem. Det får bli en fra utlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå