Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Er vel nesten like greit å bare kjøpe en a150 med 160GB disk og 1gb ram da.

Jeg kjøpte min på elkjøp for 3700kr sånn ca, og fant ut litt seinere at spaceworld hadde den til ca 300kr mindre..

Samme modell og specs..

Men om dem har den til den prisen nå er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker på å kjøpe en Acer one, Linux utgaven. Den med 8gb ssd og 1 gb minne.

 

Har noen spørsmål.

 

1. Hvor lenge varer det normale batteriet? Bør en kjøpe ett større batteri?

 

2. Tenker å bruke maskinen til surfing og litt kontorarbeid, trenger en å kjøpe ett minnekort?

 

3. Er OOo 3.0 tilgjengelig i pakkebrønnene til linpus?

 

4. Får en bedre ytelse med et annen linux distro? I så fall, hvilken?

Lenke til kommentar
Å oppgradere til 320 gigabyte er nok ikke så enkelt siden 110L bruker 1.8" harddisk. Harddisken bør heller ikke være over 5 mm tykk. ta et søk på nettet så finner du guider på hvordan det gjøres.

 

nei, 5mm er for lite plass for en 2,5" disk

er det noen dedikerte forum for denne maskinen?

 

Jepp! ta en titt her!

Lenke til kommentar
Tenker på å kjøpe en Acer one, Linux utgaven. Den med 8gb ssd og 1 gb minne.

 

Har noen spørsmål.

 

1. Hvor lenge varer det normale batteriet? Bør en kjøpe ett større batteri?

 

2. Tenker å bruke maskinen til surfing og litt kontorarbeid, trenger en å kjøpe ett minnekort?

1. Rundt 2-2,5timer, kjøper du 6cell batteri klarer du å presse ut nærmere 7,5timer.

 

2. Vis du ikke skal ha filmer eller noe slikt innpå så trenger du ikke minnekort nei.

Lenke til kommentar
Jeg sitter å vurderer et innkjøp av en Acer Aspire One , siden jeg skal reise mye neste år. Hvordan er det med forskjellen på skjermene? 8,9 tommer fks , blir det for lite til å kunne se nettsider i fullskjerm ? uten å måtte sidescrolle?

Neida, ingen problemer. 1024 er standard størrelse i bredden for nettsider :)

Lenke til kommentar
Sitter med ubuntu eee, men dette funker dårlig.. føler det ikke er særlig bedre enn linpus. SÅ finnes det en linux som funker uten veldig mye dill og dall?

 

Håper jo at ubuntu 8.10 skal funke OTB, men går jo ikke..

 

Har hatt XP på den, men det ble for tregt..

 

Jeg bruker Ubuntu-Eee, og alt fungerer helt supert her. Hadde og har ingen problemer. Det er også en bonus at ting som WiFi, lyd osv. fungerer OTB. Den er også mye raskere enn XP! Har en AAO A150. (1GB RAM 160GB HDD)

Lenke til kommentar

melder meg på denne tråden siden jeg snart har en i post kassa:)

 

har bestilt en: ACER Aspire One A110L Intel Atom N270 8,9"CB, 512MB, 8GB SSD, Wlan, LINUX Blå (LU.S030A.099)

 

eneste jeg lurer på er linux. har ALDRI rørt linux så det blir litt morro. er det noe jeg bør vite?

 

Hvor mye ledig plass er det på denne, altså plass jeg kan bruke. skal ikke ha noe annet enn bilder og mp3 på den.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Etter å ha prøvd å få XP til å fungere fint på ssd disken i A110L ga jeg opp det grunnet treeeegt resultat.

 

La inn ubuntu igjen, satt opp diverse der, har nå lagt inn virtualbox også, og lagt inn xp på en virituel maskin der, fungerer utrolig nok raskere(diskfilen er lagt på et 8GB sdhc kort).

 

Jaja, inntil ny ssd-disk blir bestilt har jeg noe som fungerer bra ;)

Lenke til kommentar

Heisann.. har et lite problem med min acer aspire one med Lunpus linus lite v1.0.3.E

 

Problemet mitt er at jeg ikke kommer meg på nett. får ikke åpnet network center og den nettverkslogoen som tidligere var på toolbar nede i høyre hjørne har forsvunnet.

 

Har prøvd reinstall saken som følger med i pakken, men det gikk heller dårlig.. fikk ikke reinstallert..

 

Noen som har noen andre tips eller triks til meg?

 

Mvh

Lampo

Lenke til kommentar
Heisann.. har et lite problem med min acer aspire one med Lunpus linus lite v1.0.3.E

 

Problemet mitt er at jeg ikke kommer meg på nett. får ikke åpnet network center og den nettverkslogoen som tidligere var på toolbar nede i høyre hjørne har forsvunnet.

 

Har prøvd reinstall saken som følger med i pakken, men det gikk heller dårlig.. fikk ikke reinstallert..

 

Noen som har noen andre tips eller triks til meg?

 

Mvh

Lampo

 

Prøv denne:

http://download.trrunde.org/aspire%20one/A...%20tastatur.iso

Lag en minnepenn med den så får du kjørt recovery ;)

Lenke til kommentar
Heisann.. har et lite problem med min acer aspire one med Lunpus linus lite v1.0.3.E

 

Problemet mitt er at jeg ikke kommer meg på nett. får ikke åpnet network center og den nettverkslogoen som tidligere var på toolbar nede i høyre hjørne har forsvunnet.

 

Har prøvd reinstall saken som følger med i pakken, men det gikk heller dårlig.. fikk ikke reinstallert..

 

Noen som har noen andre tips eller triks til meg?

 

Mvh

Lampo

 

En ting du bør sjekke.. Du har ikke kommet borti bryteren for trådløst nettverk da? så du har fått slått av kortet?

Regner nesten med at du har sjekka det men :p

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...