trrunde Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Leste i første post ang forskjellige modeller..Men ser noe rart.. Den med 1gb ram og 160gb disk har 6cell batteri.. mens jeg har en med 1gb ram, og 160gb disk.. men kun 3cell (så vidt jeg vet.. og ja, det er en acer aspire one a150). Noe som har en forklaring på dette?? Er kjøpt på elkjøp for ca 3700kr Alle modellene vi selger kommer i hvertfall med 3 cellers batteri som standard. Har hatt både 120/160GB og linux varianten. Lenke til kommentar
olear Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Finnes det noe man kan bytte ut ssd-en på en 110L med. Den som fulgte med suger balle.Og finnes det ikke en lettvekts distro som funker uten alt for mye knoting i terminalen? Med linpus føler jeg meg vingeklipt. 110L har ZIF-port, så du kan installere en ny SSD eller HD. Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 110L har ZIF-port, så du kan installere en ny SSD eller HD. Er det noen som faktisk har gjort dette? Høres jo interessant ut! Lenke til kommentar
µT. Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Leste i første post ang forskjellige modeller..Men ser noe rart.. Den med 1gb ram og 160gb disk har 6cell batteri.. mens jeg har en med 1gb ram, og 160gb disk.. men kun 3cell (så vidt jeg vet.. og ja, det er en acer aspire one a150). Noe som har en forklaring på dette?? Er kjøpt på elkjøp for ca 3700kr Samme her. Jeg har A150 med 1GB RAM og 160GB lagringsminne. Kom med 3 cells-batteri. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 USA er det eneste landet som selger den med 6cell batteri som standard. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Damn. Jaja.. Jeg gidder ikke kjøpe 6-cells. 2 timers bruk uten kabel for duge. Har ikke hatt problemer med det enda. Men bare for nyskjerrighetens skyld, hvor mye koster 6-cells batteri her til lands? Jeg kan selvfølgelig finne ut av det selv, but i choose not to. Har ikke tid for øyeblikket, og tenker at en av dere kan få noe å gjøre på Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Det ligger på en rundt 800kr, men vis du søker litt i tråden (når du får tid ) så finnes det de som har kjøpt uorginale batterier til en billigere penge. Men jeg kjøpe selv det originale 6cell batteriet og jeg syntes at det er verdt det, 6-8timer på batteri er bare helt elsk Endret 30. november 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Det ligger på en rundt 800kr, men vis du søker litt i tråden (når du får tid ) så finnes det de som har kjøpt uorginale batterier til en billigere penge. Men jeg kjøpe selv det originale 6cell batteriet og jeg syntes at det er verdt det, 6-8timer på batteri er bare helt elsk Komplett.no selger det for 8-900 kr + frakt. Jeg betalte 1200 hos de jeg kjøpte maskinen av. Snakker hele tiden om originalt batteri. Uansett er et en god investering! Har samme gode erfaring med deg! Var nylig på kurs, og brukte hovedsaklig batteri. Maskinen fungerte ypperlig. og jeg hadde ikke problemer med nok batterikapasitet. I tillegg hadde jeg 3-cellersbatteriet fulladet i veska, just in case. Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Spaceworld har fått inn en liten og lekker MSI Slimline USB DVD brenner til kr. 699,-. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Den ser jo ikke dum ut! For min del trenger jeg ikke CD/DVD ROM, siden jeg ikke har brukt en CD på flere år. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Den så jo ikke gale ut, tror kanskje jeg kjøper meg en slik DVD-brenner. Greit å ha innimellom Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) For meg, og andre som trenger det var det en fin pris! Virker solid også, med metallkabinett. Følger med Nero Brenneprogram i pakken. Fant en interessant side for modding av AA1. http://www.electricvagabond.com/2008/10/ac...oth-3g-hdd.html Innebygd Blåtann, 3G, og bytte av 8Gb SSD, til 60Gb HDD i A110. Skal bestille meg en slik HDD. Er vist bare å plugge rett inn. Edit: Tyrkleif! Endret 1. desember 2008 av Rubyred Lenke til kommentar
[space] Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Brukte en Dremel påmontert en liten kappeskive til å modifisere en mindre nettledning jeg hadde liggende.Tok meg 2 minutter! Fungerer perfekt. Great! Det skal testes Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Så ganske grei ut den brenneren der ja Selv har jeg bestillt meg et drev kabinett fra eBay, kom vel på rundt 100kr med frakt til Norge Har div brennere liggende fra bærbare jeg har funnet på el-retur! Så jeg bygger min egen eksterne brenner Litt billigere, men kanskje ikke like bra utseende.. hehe Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Gentoo Linux m/KDE-3.5.9 går som en drøm på min A150 . Lenke til kommentar
µT. Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Noen som har klart å boote Linux Mint? Jeg får kun error når jeg prøver. Ubuntu og Fedora 10 fungerer bra. Eneste irriterende er at jeg ikke klarer å koble meg til det trådløse nettet med Ubuntu. Siden jeg er i klagehjørnet nå, så er det en ting som er utrolig irriterende med Fedora. Vinduene er mye større enn skjermen! Skal prøve Xubuntu nå, og sjekke om dette er noe å beholde. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg har heller ikke klart å boote linux mint, verken over USB penn eller CD-rom. Lenke til kommentar
belenix Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Linux Mint 6 "Felicia" RC1 booter. Men der er jo ikke noen fungerende WiFi driver. Same shit as Ubuntu! Lenke til kommentar
µT. Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Samme historie med Xubuntu. WiFi fungerer ikke. Dette til tross for at netverkskortet står som installert i driverlisten. Min favoritt til nå er Fedora, men er det noen som vet hvordan man fikser "aspect ratio"? Slik at vinduene ikke går utenfor skjermen? Jeg er forresten ny i Linux, så... skal dere komme med kommandoer, så forklar litt i forveien takk Lenke til kommentar
belenix Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Nå fungerer jo MadWifi driveren i Ubuntu (Kubuntu, Xubuntu) og sikkert også i Linux Mint. Men er merkelig at Ubuntu ikke har klart å legge med en fungerende Atheros driver. Hos Mandriva har det jo fungert "out of the box" siden Mandriva 2008 Spring som vel kom i april. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå