Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Kjørt en del forskjellige distroer på min AAO, men ingen fungerer like bra som Linupus. Tok så en recovery i dag (+ oppdateringene), men hvordan skal man greie å avspille noe form for multimedia? Livna eksisterer ikke lengre, rpmfusion fungerer ikke og Fedora 8 blir snart EOL.

 

EDIT: http://www.aspireoneuser.com/forum/viewtop...?f=5&t=6749 (så lenge de ligger der)

Endret av olear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg en av dere folkens! :p

 

Fikk min A150 med 3G igår kveld levert på døren. Snerten liten sak, virker ganske solid også. Den er faktisk mindre enn jeg trodde, så litt tilvenning blir det. Noen tips til hva jeg bør gjøre? Har allerede fjernet Office. Er det noen programmer jeg bør installere osv.

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar

Frøkna får en sånn til jul av meg, og tror nok det første jeg gjør er å ta en clean install med XP pro jeg har liggende.

 

Skal sette opp og fikse, så alt er klart når hu får den, med bilder musikk osv.

 

Noen som har ide til programmer jeg skal legge inn?

 

iTunes, msn, OOo har jeg tenkt på alt, men flere ideer?

Lenke til kommentar

Heisann, har litt problemer med min AA1 og håper dere kan hjelpe da jeg er GRØNN på IT-området.

 

Klarer ikke å koble til internett uten at strømforsyningen er koblet til.. Fikk høre at jeg burde foreta en "Live Update" men ikke pokker om jeg finner ut hvordan det gjøres.

 

Tror også jeg har komt borti en knapp som gjør alle tastene om til snarveier:S (Skriver fra en annen data nå). Klarer ikke å skrive noen steder, trykker jeg D kommer Delte mapper opp, trykker jeg I kommer Internet Explorer opp osv.... Forbanna irreterende å ikke ha peiling.

 

Ellers ser jeg at alle prater om å avinstallere så mye så snart dere får den? Noen tips (forklart på grønt språk) til hva jeg burde gjøre for å kanskje gjøre den raskere eller noe? Skal ikke brukes til så mye annet enn notatskriving og surfing og nedlasting. Jeg er student, så det er eneste grunnen til at jeg valgte AA1 da den ikke tar opp mye plass under forelesninger. Håper på forståelige svar:D

 

På forhånd takk (:

Lenke til kommentar
Heisann, har litt problemer med min AA1 og håper dere kan hjelpe da jeg er GRØNN på IT-området.

 

Klarer ikke å koble til internett uten at strømforsyningen er koblet til.. Fikk høre at jeg burde foreta en "Live Update" men ikke pokker om jeg finner ut hvordan det gjøres.

 

Tror også jeg har komt borti en knapp som gjør alle tastene om til snarveier:S (Skriver fra en annen data nå). Klarer ikke å skrive noen steder, trykker jeg D kommer Delte mapper opp, trykker jeg I kommer Internet Explorer opp osv.... Forbanna irreterende å ikke ha peiling.

 

Ellers ser jeg at alle prater om å avinstallere så mye så snart dere får den? Noen tips (forklart på grønt språk) til hva jeg burde gjøre for å kanskje gjøre den raskere eller noe? Skal ikke brukes til så mye annet enn notatskriving og surfing og nedlasting. Jeg er student, så det er eneste grunnen til at jeg valgte AA1 da den ikke tar opp mye plass under forelesninger. Håper på forståelige svar:D

 

På forhånd takk (:

 

 

Irriterende det der. Jeg har egentlig ingen spesiell løsning, annet enn enten restart (du har prøvd det, right?), eller trykke inn "windows"-knappen (eller "home"/hus-symbol-knappen på Acer'n, dersom de ikke har windows-symbol på A150 da. Jeg har A110), og håpe den registrerer når du slipper den opp igjen.

Det har hendt en sjelden gang at min vanlige PC låser seg på samme måte, trykker jeg E (ikke I) kommer windows explorer opp, som om jeg hadde trykt inn Windows-knapp + E (tastatur-snarvei til windows explorer). "Windows"-knappen er da den til venstre på tastaturet, som får opp start-menyen.

 

Når det gjelder nettverket som ikke vil på, kan det hende det er noe strøm-alternativer som er satt opp til å ikke slå seg på ved batteri-drift. Akkurat hvor du finner det husker jeg ikke i skrivende stund (har heller ikke XP på AA1'eren min nå), vil anta at du finner det i enhetsbehandling, under egenskaper for nettverskskortet et sted.

 

Live update er vel rett på startmenyen - programmer? Men vil neppe hjelpe dersom det er strømspare-alternativene som er satt galt.

 

 

Noen som vet hvor man kan få tak i en annen roligere vifte til denne dåsen?

Har fancontrol innstalert, men stillheten varer til temperaturen er så høy at vifta skrur seg av og på i korte intervaller. Dette er jo nesten mer irriterende enn om vifta går hele tiden.

 

Last ned siste versjon av fankontroll? Da kan du sette forskjellige grenser for på- og av-slåing av vifta.

Lenke til kommentar
Heisann, har litt problemer med min AA1 og håper dere kan hjelpe da jeg er GRØNN på IT-området.

 

Klarer ikke å koble til internett uten at strømforsyningen er koblet til.. Fikk høre at jeg burde foreta en "Live Update" men ikke pokker om jeg finner ut hvordan det gjøres.

 

Tror også jeg har komt borti en knapp som gjør alle tastene om til snarveier:S (Skriver fra en annen data nå). Klarer ikke å skrive noen steder, trykker jeg D kommer Delte mapper opp, trykker jeg I kommer Internet Explorer opp osv.... Forbanna irreterende å ikke ha peiling.

 

Ellers ser jeg at alle prater om å avinstallere så mye så snart dere får den? Noen tips (forklart på grønt språk) til hva jeg burde gjøre for å kanskje gjøre den raskere eller noe? Skal ikke brukes til så mye annet enn notatskriving og surfing og nedlasting. Jeg er student, så det er eneste grunnen til at jeg valgte AA1 da den ikke tar opp mye plass under forelesninger. Håper på forståelige svar:D

 

På forhånd takk (:

 

 

Irriterende det der. Jeg har egentlig ingen spesiell løsning, annet enn enten restart (du har prøvd det, right?), eller trykke inn "windows"-knappen (eller "home"/hus-symbol-knappen på Acer'n, dersom de ikke har windows-symbol på A150 da. Jeg har A110), og håpe den registrerer når du slipper den opp igjen.

Det har hendt en sjelden gang at min vanlige PC låser seg på samme måte, trykker jeg E (ikke I) kommer windows explorer opp, som om jeg hadde trykt inn Windows-knapp + E (tastatur-snarvei til windows explorer). "Windows"-knappen er da den til venstre på tastaturet, som får opp start-menyen.

 

Når det gjelder nettverket som ikke vil på, kan det hende det er noe strøm-alternativer som er satt opp til å ikke slå seg på ved batteri-drift. Akkurat hvor du finner det husker jeg ikke i skrivende stund (har heller ikke XP på AA1'eren min nå), vil anta at du finner det i enhetsbehandling, under egenskaper for nettverskskortet et sted.

 

Live update er vel rett på startmenyen - programmer? Men vil neppe hjelpe dersom det er strømspare-alternativene som er satt galt.

 

Hehe, fikk nettopp en innrømmelse her fra noen om at de hadde sølt en aldri så liten kaffeskvett på tastaturet, nettopp over Windows tasten. Lirka den ut og fikk ordna det så nå er alt i den skjønneste orden. :) Tusen takk skal du ha! :)

 

Men er fortsatt litt nyskjerrig på alle installeringene folk driver å prater om her. Noen tips til hva som kan gjøres for å gjøre AA1 litt raskere? :)

Lenke til kommentar

Leste i første post ang forskjellige modeller..

Men ser noe rart.. Den med 1gb ram og 160gb disk har 6cell batteri.. mens jeg har en med 1gb ram, og 160gb disk.. men kun 3cell (så vidt jeg vet.. og ja, det er en acer aspire one a150).

 

Noe som har en forklaring på dette??

Er kjøpt på elkjøp for ca 3700kr

Lenke til kommentar
Men er fortsatt litt nyskjerrig på alle installeringene folk driver å prater om her. Noen tips til hva som kan gjøres for å gjøre AA1 litt raskere? :)

 

Har hatt god erfaring med TuneUp Utilities 2009.

Min A150 ble klart raskere i responsen.

 

Firefox er et bedre alternativ enn IE.

 

 

Takk for anbefalingen av TuneUp Utilities! Kjøpte den, og har nå kjørt forskjellige oppgaver med den. Om Win Vista blir noe raskere, gjenstår å se, men det er i alle fall ryddet opp en del grums, og ordnet en del som skal bedre ytelsen.

 

Jeg kjører også Firefox, men aller mest Google Chrome. Internet Explorer benyttes ikke så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...