Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DVDSF!!!!

 

Har vært ute et par timer. Maskinen har vært påslått, og når jeg skal se, klarer den ikke å koble til noe trådløst nettverk. Den finner masse netterk, men klarer altså ikke å koble til.

Restartet da maskinen, og da får jeg "Internal Error" Failed to initialize HAL!

 

Har ikke forandret noen instillinger, siden den ble slått på for første gang i morges.

 

Hva kan ha skjedd! Min AA1 A150 har ingen problemer med å koble seg til.

Lenke til kommentar
Har lest alle 170 sidene i dette forum, samt lest masse andre forum, men kan ikke si jeg har lest noen sted at brukere har klaget på dette.

 

Skikkelig frustrerende. :hmm:

 

Skriver nå på AA1 A150, da jeg ikke gidder å vente i evigheter, når jeg trykker på oppdatering av siden.

 

Til mitt bruk hadde et velfungerende Linpus vært perfekt.

prøv ubuntu eller puppy. Puppy er en minimalistisk versjon som er kjapp!

 

Ooh, puppy så ganske artig ut. Bruker du det på a110?

Lenke til kommentar
Har vært en del innlegg med missfornøyde eiere av AA1 som har problemer med Atheros Wlan kort som faller ut hele tiden, mens andre skriver at de er storfornøyd med det samme.

 

Jeg vil enkelt og greit ha Intel kort, for de er dødsstabile og har et flust av innstillinger i driverne. Har også et Intel kort i min andre bærbare og får bedre dekning med den.

Lenke til kommentar
Har lest alle 170 sidene i dette forum, samt lest masse andre forum, men kan ikke si jeg har lest noen sted at brukere har klaget på dette.

 

Skikkelig frustrerende. :hmm:

 

Skriver nå på AA1 A150, da jeg ikke gidder å vente i evigheter, når jeg trykker på oppdatering av siden.

 

Til mitt bruk hadde et velfungerende Linpus vært perfekt.

prøv ubuntu eller puppy. Puppy er en minimalistisk versjon som er kjapp!

 

Ooh, puppy så ganske artig ut. Bruker du det på a110?

 

Har ikke noen aspire one selv, men jobber med salg og rep av acer maskiner så jeg har testet litt diverse distroer på disse modellene. Har liggende et image fra en minnepenn vi lagte på jobb som inneholder drivere til wlan hvis du er interessert. Må dog ventes til i morgen uansett for minnepennen ligger på jobb ;)

Lenke til kommentar
Har ikke noen aspire one selv, men jobber med salg og rep av acer maskiner så jeg har testet litt diverse distroer på disse modellene. Har liggende et image fra en minnepenn vi lagte på jobb som inneholder drivere til wlan hvis du er interessert. Må dog ventes til i morgen uansett for minnepennen ligger på jobb ;)

 

Takk for tilbudet!

 

Har nå kjørt Live Update, og foreløpig ser ting ut til å virke.

 

Tar kontakt, hvis problemet fortsetter. :-)

Lenke til kommentar
Har nå hatt min One i noen uker og er godt fornøyd, men....

Er det noen som vet om noe alternativ til den strømkabelen som følger med?

Den tar jo like mye plass som PCen selv.

 

Enig med deg, nettkabelen er alt for stor. Jeg har tidligere fikset litt på en vanlig "fig eight" kabel 2 pins uten jord ved å skjære/file litt på denne. Jobber med strømforsyning og fant en overgang vi bruker til utskiftbare nettplugger. Om man reiser feks til UK og EU på samme tur sparer man vanvittig mye plass ved å bare ta med et par slike overganger (UK og EU). Poweret blir da som et plug-in adapter. Måtte borre file litt, men fikk det til. Veldig praktisk siden jeg da kunne bruke samme adapter til Canon kameralader som er svært liten.

 

Jeg har nå bestilt denne:

eXpansys Travel Charger Kit for Acer Aspire One

Har ikke fått den ennå, men jeg skal rapportere til tråden når den er mottatt og testet.

 

Har nå fått reiseladeren fra eXpansys, og har ladet maskinen en gang med den. Eneste forskjell i spesifikasjonene er ad originalladeren har 1,58A ut mens den nye har 1,6A

 

Ulempen er at den ikke er jordet og mangler "klumpen" like ved PC-pluggen (beklager min manglende kunnskap i "elektrisk" terminologi).

Disse to manglene gjør vel at PCen er mer ømfindtlig for spenningsvariasjoner, og laderen bør vel ikke brukes over lengre tid?

 

Det er 2,5 meter kabel. Selve eliminatoren er 1 cm kortere og 1 cm bredere og like tykk som originaleliminatoren, og det er et ujordet norsk flatt støpsel klipset på. Dette kan byttes mot tre andre som følger med.

Laderen er nå omtrent like stor som en hvilken som helst standard mobillader.

 

Jeg betalte med kredittkort hos eXpansys og er belastet 55 euro på kredittkortet, noe som stemmer med prisen på laderen samt kr 160 som er oppgitt at DHL skal ha i frakt.

Har ikke sett noe til regning på fortollingsgebyr eller moms.

Pakken kom 3. arbeidsdag etter bestilling. Den kom i posten med nærmeste DHL-terminal som avsender.

Lenke til kommentar
Spesiellt når samme ting koster 30$ på ebay :p (og det inkludert frakt)

 

Jeg er enig med at det var i høyeste laget, men pris er en relativ ting, og jeg måtte ha denne NÅ, og basert på det var det helt greit.

 

Nå skal jeg på ferie i 6 uker med min One og kunne helt sikkert kjøpt alt mye billigere på noen av stedene jeg skal innom.

Lenke til kommentar
Har nå hatt min One i noen uker og er godt fornøyd, men....

Er det noen som vet om noe alternativ til den strømkabelen som følger med?

Den tar jo like mye plass som PCen selv.

 

Enig med deg, nettkabelen er alt for stor. Jeg har tidligere fikset litt på en vanlig "fig eight" kabel 2 pins uten jord ved å skjære/file litt på denne. Jobber med strømforsyning og fant en overgang vi bruker til utskiftbare nettplugger. Om man reiser feks til UK og EU på samme tur sparer man vanvittig mye plass ved å bare ta med et par slike overganger (UK og EU). Poweret blir da som et plug-in adapter. Måtte borre file litt, men fikk det til. Veldig praktisk siden jeg da kunne bruke samme adapter til Canon kameralader som er svært liten.

 

Jeg har nå bestilt denne:

eXpansys Travel Charger Kit for Acer Aspire One

Har ikke fått den ennå, men jeg skal rapportere til tråden når den er mottatt og testet.

 

Har nå fått reiseladeren fra eXpansys, og har ladet maskinen en gang med den. Eneste forskjell i spesifikasjonene er ad originalladeren har 1,58A ut mens den nye har 1,6A

 

Ulempen er at den ikke er jordet og mangler "klumpen" like ved PC-pluggen (beklager min manglende kunnskap i "elektrisk" terminologi).

Disse to manglene gjør vel at PCen er mer ømfindtlig for spenningsvariasjoner, og laderen bør vel ikke brukes over lengre tid?

 

Det er 2,5 meter kabel. Selve eliminatoren er 1 cm kortere og 1 cm bredere og like tykk som originaleliminatoren, og det er et ujordet norsk flatt støpsel klipset på. Dette kan byttes mot tre andre som følger med.

Laderen er nå omtrent like stor som en hvilken som helst standard mobillader.

 

Jeg betalte med kredittkort hos eXpansys og er belastet 55 euro på kredittkortet, noe som stemmer med prisen på laderen samt kr 160 som er oppgitt at DHL skal ha i frakt.

Har ikke sett noe til regning på fortollingsgebyr eller moms.

Pakken kom 3. arbeidsdag etter bestilling. Den kom i posten med nærmeste DHL-terminal som avsender.

 

Med eller uten jord har ikke noe å si. Har aldri forstått poenget med jord. Iallefall ikke slik vi har det i Norge. Det er vel bare Norge og Albania som har dette systemet vi har.

 

Ferritten på kabelen er bare for å fjerne EMC støy. Alle svitsjede ladere støyer. Det er ikke lov å selge med for mye støy. Dermed velger man enkleste løsning, setter på en ferritt på kabelen. For deg eller for PC'n har dette ingen betydning.

Lenke til kommentar

Skal ta en bios opgradering til 3305.

 

Har lastet ned, og unziped filene, og lagt over FLASHIT.EXE, på en USB2 pinne, men er det denne (ZG5_3305.fd), eller denne (3305.BAT) som skal legges ved.

 

Veit at filnavnet skal forandres, men er ikke sikker på hvilken er den rette.

 

Når det gjelder bios, er det altid greit å spørre først. :whistle:

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Skal ta en bios opgradering til 3305.

 

Har lastet ned, og unziped filene, og lagt over FLASHIT.EXE, på en USB2 pinne, men er det denne (ZG5_3305.fd), eller denne (3305.BAT) som skal legges ved.

 

Veit at filnavnet skal forandres, men er ikke sikker på hvilken er den rette.

 

Når det gjelder bios, er det altid greit å spørre først. :whistle:

 

Anyone?

.fd filen skal forandres navn på.

 

defragmenter systemet. Tar litt tid, men det er absolutt verdt det. Anbefaler TuneUp Utilities 2009

Tviler på at dette hjelper, er 1 uke siden windows ble instalert.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
Hjelp :) ?

Er slit med pc som lyden hakker tvert den begynner og jobbe, må ha hjelp!!

Prøvd nye drivere, men har ikke hjulpet :p

 

Degfragmenter systemet. Last ned TuneUp Utilities 2009. Jeg hadde problemet med hakking når jeg hørte på musikk, og dette forsvant etter at jeg optimaliserte systemet :)

 

Deframere med TuneUp Utilities 2009?

Hvis det er kun det, så mister jeg ikke noe data, men tenkte du på en annen funksjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...