Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Jeg kjører GTA Vice City, Red Alert 2, Starcraft og Street Racer Syndicates uten problemer. Men jeg lastet ned 3D Analyzer igår. Dette er ett program som emulerer ett grafikkort. F.eks når jeg først installerte Street Racer Syndicates, så måtte jeg ha det meste på det laveste for at det kjørte "smooth", men når jeg kjørte det fra 3D Analyzer, så kan jeg kjøre alt på fullt ;) Genialt? Ja.

 

Edit: Jeg har A150 med 1GB RAM og 160GB minne.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ACER AS ONE BROWN 8.9/ N270/ 1G/ 8G/ CAM/ LIN

 

Er ikke akkurat så vanskelig å skjønne hvilken versjon dette er.

 

ACER AS ONE BROWN 8.9/ N270/ 1G/ 8GB/ CAM/ LINUX

Sidan eg ikkje har peiling på denne datamaskina og det står 120gb harddisk i produktbeskrivelsen så jo, det var ganske vanskelig å skjønne kva slags versjon det var snakk om.

 

Men men... No veit eg det i alle fall.

Lenke til kommentar

Kan føye til flere bra spill, som funker på AA1 XP.

 

Max Payne, Max Payne 2. Half Life 1. C&C Tiberian Sun, Firestorm. Quake II. Unreal, Unreal II, Unreal Tournament.

 

Alle disse spillene flyter utmerket!

 

Er sugen på å lære litt om Linux, så i morgen hentes en Acer Aspire One A110 Linux, med 1Gb extra minnebrikke, 16Gb SD-SDHC Class 6 minne, og store batteriet. Gleder meg.

 

Syntes Linux virker veldig "knotete", men skal gi det en sjanse. ;)

Lenke til kommentar
Ja, jeg tenkte jeg skulle installere Ubuntu på AAOen min igår, men ga fort opp. Hehe.. Jeg har lite peiling på slike ting. Men istedenfor å kjøpe en helt ny PC kan/kunne du ha installert Linux på AAOen din, og dualbootet?

 

Kunne nok gjort det, men det er full krig i familien om å få bruke denne lille tassen(selv om alle har sin egen laptop), så nå får jeg min egen. :!:

Lenke til kommentar

Har hatt Acer One i et par uker nå (den med 1GB minne, 120GB HDD og Win XP). Har i tillegg investert i et 6-callers batteri).

 

Harddisken er i etterkant partisjonert i to (med Norton Partition Magic), slik at jeg i tillegg har partisjon D: til å lagre dokumenter etc, pluss at den er målstasjon for speiling/backup av C: (med Norton Ghost). I tillegg har maskinen en standard skjult partisjon for fullstendig gjenopprettelse til slik den ble levert fra fabrikken. Dette er jo vanlig på laptopmaskiner.

 

Jeg er veldig godt fornøyd så langt. Maskinen fungerer helt fint med det jeg bruker den til; Office XP, Google Earth og IE/Firefox. Det er tross alt en netbook med begrenset maskinkapasitet og med liten skjerm, sammenlignet med en ordinær laptop. Har også installert siste versjon av Norton Internet Security, som slett ikke hemmer maskinens ytelse plagsomt.

 

Har for første gang hatt den med på en samling/kurs for IKT-folk fra skoleverket, og den gjorde jobben, pluss at den fikk en del positiv oppmerksomhet. Forrige gang jeg var på en slik samling - tidligere i høst - var det jeg som kom dragende med en vanlig laptop, mens enkelte hadde Acer One eller Asus EEE. Jeg ble interessert i slike mini-PCer, og kunne godt tenkt meg en. Som tenkt så gjort :)

 

Betalte 3000,- for maskinen, pluss hele 1200,- for 6-cellersbatteriet, og det er det verdt. Liker maskinen bedre og bedre for hver dag.

 

Den har god ytelse, ikke minst størrelsen tatt i betraktning, og den er sååå grei å ta med seg overalt, ikke minst på reise/ferie. Dersom jeg trenger mer ytelse og større skjerm, er det andre maskiner i heimen å bruke.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Vet ikke om dette har vært lagt ut i tråden før, men her er ett bilde jeg tok på torsdag som viser en gammel (venste side) og en ny vifte (høyre side) til Aspire One. Den nye modellen har som dere ser ikke det samme opphøyde feltet ved viften. Den har også ett annet mønster på undersiden av viften.

 

DSC00909.jpg

 

Ganske lett å se at den nye vifta har flere blader og det gir som kjent mindre støy,

 

http://cgi.ebay.com/New-Acer-Aspire-One-CP...DefaultDomain_0

 

Fristende å kjøpe den...

Endret av Svedge
Lenke til kommentar
Har kjøpt litt oppgraderinger til min A150 nå :), 1GB RAM og et Intel PRO/Wireless 3945ABG mini-PCIe kort (blir godt å få vekk Atheros søppelkortet).

 

Synd å høre at du er missfornøyd med Atheros Wlan kortet.

 

I mitt tilfelle er det helt motsatt erfaring. Ingen av de 4 andre laptopene i huset kan brukes på mitt soverom, untatt min AA1 150.

Den tar inn signalene fra husets trådløse nettverk, hvor alle de andre må gi opp. Rett og slett imponerende. :)

 

Ser det er flere som klager på original Wlan kortet. Det må da være en feilproduksjon!!!

Lenke til kommentar

Har vært en del innlegg med missfornøyde eiere av AA1 som har problemer med Atheros Wlan kort som faller ut hele tiden, mens andre skriver at de er storfornøyd med det samme.

 

 

Er ikke imponert over kvalitetssikringen til Acer.

 

Skal ikke være nødvendig å måtte bytte deler, for at ting skal fungere.

 

Har vært alt for mye feil, og problemer.

 

 

Har tydligvis vært en av de heldige, som ikke har noen problemer!!

Lenke til kommentar

Hentet nettopp min Acer Aspire One A110 på postkontoret.

 

Positivt overrasket over hvor raskt jeg kom i gang med å koble til Wlan, surfe på nettet, og lese de siste mail.

 

MEN WTF!!! Hvorfor i h..... er den treig som sirup når jeg surfer på nettet.

 

Har nå oppe både AA1 A150 med XP, og denne nye AA1 A110 Linux.

 

XP er rask og fin, med Firefox 3. Scrolling går smertefritt, og skifte av faner funker som normalt.

 

Med Linux går alt i zzzlo Motion.

 

Maskinen har vært oppe i ca. 1 time, og vært like treig hele tiden.

 

Er det mangelen på minne som gjør den store forskjellen?

 

Har ikke fått satt inn den extra 1Gb minnebrikken enda, men det skulle vel ikke utgjøre så store forskjeller!!!

Lenke til kommentar

Har lest alle 170 sidene i dette forum, samt lest masse andre forum, men kan ikke si jeg har lest noen sted at brukere har klaget på dette.

 

Skikkelig frustrerende. :hmm:

 

Skriver nå på AA1 A150, da jeg ikke gidder å vente i evigheter, når jeg trykker på oppdatering av siden.

 

Til mitt bruk hadde et velfungerende Linpus vært perfekt.

Lenke til kommentar
Har lest alle 170 sidene i dette forum, samt lest masse andre forum, men kan ikke si jeg har lest noen sted at brukere har klaget på dette.

 

Skikkelig frustrerende. :hmm:

 

Skriver nå på AA1 A150, da jeg ikke gidder å vente i evigheter, når jeg trykker på oppdatering av siden.

 

Til mitt bruk hadde et velfungerende Linpus vært perfekt.

prøv ubuntu eller puppy. Puppy er en minimalistisk versjon som er kjapp!

Lenke til kommentar
Har lest alle 170 sidene i dette forum, samt lest masse andre forum, men kan ikke si jeg har lest noen sted at brukere har klaget på dette.

 

Skikkelig frustrerende. :hmm:

 

Skriver nå på AA1 A150, da jeg ikke gidder å vente i evigheter, når jeg trykker på oppdatering av siden.

 

Til mitt bruk hadde et velfungerende Linpus vært perfekt.

Bytt til ubuntu og du gjør deg selv en stor tjeneste.

Lenke til kommentar

Dere som sliter med ustabilt wlan kort og/eller treigt internett.. har dere oppdatert via live update?

 

Jeg fikk nettopp fjernet Firefox 2 og installert Firefox 3, deaktivert Acers' custom meny og sitter med ren XFCE desktop. Merker ingen av problemene med nett eller wlan etter å ha oppdatert...men jeg merket den datt fort ut før jeg oppdaterte.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...