Nordmoen Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Da har jeg funnet fram til litt ny info om Acer Aspire One gjennom en bekjent fra et annet forum som jobber for Acer(dette er absolutt ikke offesiellt, men jeg vil tro det er troverdig): Hei, jeg lurte på om du vet om ram-en i Acer Aspire One er loddet fast? Ene brikken er det ja, er en ledig slot under tastaturet som er forholdsvis lett og komme til.. bryter ikke noen garanti der Batteri kommer vel etter maskinen har blitt lansert, Den billigste linux-maskinen har bekreftet levering i starten av Juli til våres leverandører, dvs Hattelco etc. Så er det opptil dem og få dem pushet videre etter det. Alle windows maskiner er bekreftet og komme i slutten av Juli\Starten av August. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 eneste som ikke stemmer her er leveringsdatoen. Den er bekreftet 8. august av nettop Hattelco som blir nevnt. Og det er den minste modellen. Men håper jo den kommer så tidlig som mulig Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Vet ikke hvem som er best oppdatert, kan jo hende det han jeg spurte var gammel info, ikke vet jeg. Uansett er det jo hyggelig med minnet. Får også håpe at maskinen kommer så fort som mulig. Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 drit bra nyheter det om rammen nå slipper jeg å vurdere det med de andre mini notebookene 1,5 gig på one sier sitt =) Lenke til kommentar
djchange Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 itechnews.net har åpnet Aspire one og viser oss innmaten Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Den har altså vifte Men det positive er at det ser ut til at det er en minneslot til utvidelse Det negative igjen er at minnesloten er lokalisert på den verst tenkelige plassen Endret 6. juli 2008 av kajac Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Er dette den ekstra ram sloten? Lenke til kommentar
lindakri Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Er dette den ekstra ram sloten? Nei. Fra tidligere i denne tråden: Den luken skjuler plassen der man kan sette inn 3G/WiMax. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Er dette den ekstra ram sloten?[bilde] Ramslotten er på den delen av hovedkortet som peker ned. Dette betyr at hele maskinen må demonteres for å installere Ram. Lenke til kommentar
ju9OR Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Så dårlig gjort Ikke bare er det dårlig gjort det virker rimelig lite intelligent også.. Jeg tipper de vil tape en god del salg til f.eks. Asus og MSI fordi de er enklere å oppgradere, og jeg tror neppe de kan greie å tjene det inn igjen på å ta betalt for oppgraderingen.. Dette er bare teit.. Er dette den ekstra ram sloten?[bilde] Ramslotten er på den delen av hovedkortet som peker ned. Dette betyr at hele maskinen må demonteres for å installere Ram. "Heldigvis" ser det utfra bildene ut til at det ikke er fryktelig vanskelig å ta den fra hverandre.. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 har du litt skills fra å demontere dingser, er det nok en lett jobb. er også sikker på det kommer guider på nettet for å oppgradere minne Lenke til kommentar
Freddy_Adu Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Vurderer sterkt om jeg skal kjøpe meg denne pc'n for å ha til skolearbeid og andre enkle ting. Men er det noen som vet om det funker å se film eller kjøre enkle spill på den, ved å koble til en ekstern cd/dvd-rom? Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Største problemet du vil få med spill er 1) Pc-en har linux(på de første som kommer). 2) Lite plass(gjelder Linux versjonen) 3) Relativt dårlig skjermkort. Anbefaler å se på denne linken angående spilling. Skulle ikke tro du ville få noen problemer med en ekstern cd/dvd spiller. Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Komplett har allerede lagt ut windows-versjonen med harddisk for forhåndsbestilling: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=360024 Lenke til kommentar
djchange Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det er vel en stund siden de la ut den. Er da også flere andre nettbutikker som har lagt den inn til forhåndsbestilling iflg. Prisguiden. Litt rart er det at de alle fortsatt bruker benevnelsen A110L for den versjonen også, mtp at L'en står for Linux. A150X er jo den riktige på denne med XP/HDD/1GB RAM iflg. Acer. Mens A150L er helt lik utenom OS'et. Lenke til kommentar
borsting Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Fikk utrolig lyst på acer aspire one, etter det jeg har lest og sett. Noen som vet om noen butikker i trondheims området som får inn før 25 juli ? skal inn i millitæret, trenger sårt en liten hendig pc da Lenke til kommentar
djchange Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det er det ingen som kan gi deg ett godt svar på, iom at ikke en gang butikkene selv vet når de får den inn. De setter opp en eller annen fiktiv leveringsdato litt frem i tid og putter enten bekreftet eller ubekreftet foran. Brått en dag har de den inne, men å sitte på pinner å vente er noe for folk med høy toleranse og en god mengde tålmodighet. Bare se hvor ofte feks Eee 701 sin leveringsdato har blitt flyttet fremover i tid. Lenke til kommentar
Freddy_Adu Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Største problemet du vil få med spill er 1) Pc-en har linux(på de første som kommer). 2) Lite plass(gjelder Linux versjonen) 3) Relativt dårlig skjermkort. Anbefaler å se på denne linken angående spilling. Skulle ikke tro du ville få noen problemer med en ekstern cd/dvd spiller. Kommer helt sikkert til å kjøpe denne pc'n, og da kommer jeg helt klart til å velge den med XP. Det eneste spillet jeg har planer om å spille på den er FM, og det krever såpass lite at det burde vel ikke Acer Aspire One ha så store problemer med å kjøre. Er det stor forskjell på kvalitetene på eksterne DVD-brennere? Denne burde vel være god nok? Edit: Det virker ikke å være store forskjellen på Aspire One og MSI Wind, er det bare skjermstørrelsen som er forskjellig, eller er det noen andre store forskjeller som gjør den ene bedre enn den andre? Endret 8. juli 2008 av Freddy_Adu Lenke til kommentar
djchange Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Man kan få Wind med Bluetooth, mens Aspire One kan man etterhvert få med 3G/WiMax. De har noen fordeler og noen bakdeler begge to. Den store forskjellen er den fysiske størrelsen på de to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå