Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trackmania kan fint kjøres på AAO A150 ja. Det ligger en fin tråd på Acer Aspire One forumet her som hvilke spill som kan kjøres på AAO. For øyeblikket har jeg Red Alert 2, GTA Vice City og Prison Tycoon. Holder på å laste ned Just Cause. Håper det vil kjøres på de laveste innstillingene. For det eneste som ikke er god nok i AAO for å spille det er grafikkortet.

 

Og for dem som ikke vet hvilke spill som fungerer på AAO, kan ta en titt på den geniale siden til SystemRequirementsLab. Her kan man velge ett spill fra en liste og da vil websiden sjekke hardwaren din, og kan dermed si om spillet vil kjøre eller ei. Legg merke til at det er en god del spill som kunne ha kjørt hvis grafikkortet hadde vært bedre.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette har vært lagt ut i tråden før, men her er ett bilde jeg tok på torsdag som viser en gammel (venste side) og en ny vifte (høyre side) til Aspire One. Den nye modellen har som dere ser ikke det samme opphøyde feltet ved viften. Den har også ett annet mønster på undersiden av viften.

 

DSC00909.jpg

Lenke til kommentar
Eh, har et problem. Brukte tipset tidligere her for å installere ny trådløsdriver fra madwifi på ubuntu 8.10, og det funka i et par dager, og så uten at jeg gjorde noe som helst så finner den plutselig ikke et eneste nettverk. Noen som kan hjelpe meg med feilsøking?

SIkker på at killswitchen på trådløse nettverkskortet er satt til på..

Lenke til kommentar

Noen som har installert Vista? Jeg prøver å installere Tiny Vista nå, men jeg får ikke til å få Vista til å boote fra USB-minnebrikken.

 

Her er guiden: http://blog.pinkandyellow.com/vista/instal...drive-20080225/

 

Her er kommandoene som skal gjøre i cmd.exe:

 

1. diskpart

2. list disk

3. find the drive you want and then type: select drive # (so if it’s disk 1, you type disk 1)

4. clean

5. create partition primary

6. select partition 1

7. active

8. assign

9. exit

 

Tingen her er at C:-disken min er disk 0, og USB-disken vises ikke blant diskene. Jeg har prøvd disk 1, men det fungerer ikke. Og hvordan endrer man diskrekkefølgen? Slik at USB blir disk 1? Jeg har vært inne på BIOSen, og endret rekkefølgen der at USB er disk 1, men det hjelper tydeligvis ikke.

 

Noen som har gjort dette, og kan hjelpe? eller noen som har en annen fremgansmåte?

Lenke til kommentar
Er denne med 120 gb harddisk? Kvifor er den så billig? Er det noko eg ikkje får med meg her?
Et kjapt søk på produktnavnet (LU.S130A.035) ga meg denne: http://prisguide.tek.no/product.php?produc...iew=productinfo

 

Ser ut som riktig informasjon. Amentio har aldri vært på topp når det kommer til å gi en god teknisk beskrivelse av produktet. Komplett synes jeg er helt råe på akkurat dette punktet.

 

Edit: Denne ser også ut til å bekrefte det. Er en 8GB SSD disk.

Endret av luraze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...