Gå til innhold

Acer Aspire One

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lagt inn en lite-xp på min 110 og det funker i utgangspunktet bra nok, men under region og språk, så mangler muligheten for å velge norsk tastaturoppsett(keyboard layout)...noen som hvilken oppdatering jeg da må hente ned så tastaturet funker som det skal igjen?

Endret av sageman
Lenke til kommentar
Har nå hatt min One i noen uker og er godt fornøyd, men....

Er det noen som vet om noe alternativ til den strømkabelen som følger med?

Den tar jo like mye plass som PCen selv.

Enig med deg, nettkabelen er alt for stor. Jeg har tidligere fikset litt på en vanlig "fig eight" kabel 2 pins uten jord ved å skjære/file litt på denne. Jobber med strømforsyning og fant en overgang vi bruker til utskiftbare nettplugger. Om man reiser feks til UK og EU på samme tur sparer man vanvittig mye plass ved å bare ta med et par slike overganger (UK og EU). Poweret blir da som et plug-in adapter. Måtte borre file litt, men fikk det til. Veldig praktisk siden jeg da kunne bruke samme adapter til Canon kameralader som er svært liten.

Lenke til kommentar
Har nå hatt min One i noen uker og er godt fornøyd, men....

Er det noen som vet om noe alternativ til den strømkabelen som følger med?

Den tar jo like mye plass som PCen selv.

Enig med deg, nettkabelen er alt for stor. Jeg har tidligere fikset litt på en vanlig "fig eight" kabel 2 pins uten jord ved å skjære/file litt på denne. Jobber med strømforsyning og fant en overgang vi bruker til utskiftbare nettplugger. Om man reiser feks til UK og EU på samme tur sparer man vanvittig mye plass ved å bare ta med et par slike overganger (UK og EU). Poweret blir da som et plug-in adapter. Måtte borre file litt, men fikk det til. Veldig praktisk siden jeg da kunne bruke samme adapter til Canon kameralader som er svært liten.

Jeg har nå bestilt denne:

eXpansys Travel Charger Kit for Acer Aspire One

Har ikke fått den ennå, men jeg skal rapportere til tråden når den er mottatt og testet.

Lenke til kommentar

Har hatt min Acer One A150 i litt over ei uke. Jeg er godt fornøyd med den. Har i tillegg investert i et 6-callers batteri (j-æ-v-l-a dyrt). OSet er Win XP og den har 120 GB harddisk. 1 GB minne.

En ting jeg lurer på:

Lyset i skjermen "vibrerer" litt når harddisken jobber, f.eks ved nedlasting av nettsider. Gjelder når maskinen går på batteri.

Skal det være slik, eller er det noe jeg kan gjøre for å unngå problemet?

Beklager dersom spørsmålet er tatt opp før, men jeg har ikke fulgt med i denne tråden før, og det er en lang tråd etter hvert.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Har du prøvd å skru opp lysstyrken?

Takk for svaret :)

Har prøvd det nå, og det hjelper. Eller for å si det på en annen måte; det merkes mindre, alt etter hvor mye man skrur opp lysstyrken. Men med mer lys, minker batteritiden. Men da vet jeg i alle fall hva som kan minske problemet.

Likevel lurer jeg på om problemet er hardwarerelatert, og om det er noen oppgraderinger som kan hjelpe. Det ser ut som jeg har nyeste skjermkortdriver, det har jeg sjekket.

Lenke til kommentar

Vis du oppgrader til siste BIOS versjon så har Acer gjort slik at du ikke får skrudd lystyrken like langt ned, nettopp for å slippe det problemet.

Men jeg har akkurat oppgradert pc'en til 1,5GB ram og jeg brukte god tid og da tok det meg en god halvtime :D Så er det noe jeg bør gjøre nå? Som kan få den til å gå raskre?

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
Vis du oppgrader til siste BIOS versjon så har Acer gjort slik at du ikke får skrudd lystyrken like langt ned, nettopp for å slippe det problemet.

Men jeg har akkurat oppgradert pc'en til 1,5GB ram og jeg brukte god tid og da tok det meg en god halvtime :D Så er det noe jeg bør gjøre nå? Som kan få den til å gå raskre?

Det å styre lysstyrken kan jeg jo like godt gjøre selv, ikke nødvendig med oppgradert BIOS for det. På den annen side kunne jeg godt tenke meg å oppgradere BIOSen, men ser at den må oppgraderes med en nedlastet fil, fra en minnepinne som kan bootes. Nå vet ikke jeg hva jeg må gjøre for å lage en bootbar minnepinne. Hva gjør jeg?

Har du oppgradert til 1,5 GB RAM??? Trodde maskinen kunne ha maks 1 GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...