Gå til innhold

Acer Aspire One

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heihei, jeg har nå virkelig begynt å vurdere å kjøpe meg en sånn liten pc jeg kan ha med på skolen, slik at jeg slipper en ganske stor laptop. Aceren virker som et solid valg med linux, men jeg har alldri brukt linux før, så jeg lurer på om man kan legge inn vlc, msn og torrent klienter på den?

Lenke til kommentar
Jada, ingen problemer det. Men vil anbefale deg å kvitte deg med linpus og heller legge inn ubuntu 8.10.

Støttes fullt ut! Med Wine, som det forresten er første gang jeg knoter med, var det ingen sak å få enkelte windows-programmer til å funke heller! Sykt bra! Litt knot/uvant, men kan du navigere i en litt knotete explorer går det bra. Ganske rart å se windows-programmer med compiz-effekter!

Det finnes også en ubuntu for ultra mobile pc (ubuntu-8.10-umpc-i386.img), men den har jeg ikke prøvd enda. Kanskje den har vinduer som er litt bedre tilpasset 1024x600-skjermen, noen som vet? Slik det er nå er det enkelte OK/CANCEL osv knapper som er "under" skjermen. Kan som oftest få tilgang ved å legge til skjule (hide)-knapper på panelene, men ikke alltid. Det er imidlertid nesten ikke noe problem, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Jada, ingen problemer det. Men vil anbefale deg å kvitte deg med linpus og heller legge inn ubuntu 8.10.

Støttes fullt ut! Med Wine, som det forresten er første gang jeg knoter med, var det ingen sak å få enkelte windows-programmer til å funke heller! Sykt bra! Litt knot/uvant, men kan du navigere i en litt knotete explorer går det bra. Ganske rart å se windows-programmer med compiz-effekter!

Det finnes også en ubuntu for ultra mobile pc (ubuntu-8.10-umpc-i386.img), men den har jeg ikke prøvd enda. Kanskje den har vinduer som er litt bedre tilpasset 1024x600-skjermen, noen som vet? Slik det er nå er det enkelte OK/CANCEL osv knapper som er "under" skjermen. Kan som oftest få tilgang ved å legge til skjule (hide)-knapper på panelene, men ikke alltid. Det er imidlertid nesten ikke noe problem, bare så det er sagt.

Ok, hvordan legger jeg inn ubuntu uten cd rom? Hvordan er oppstarttiden på den, vil gjerne ha en laptop jeg kan starte på et par sek under en skoletime hvis dere skjønner?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Spørs om du vil ha ssd og stock ram det da. ram kan nok folk oppgradere selv, men så var det minnet da. 8gb er ltie, og den ssd'en er treeeeg

Lenke til kommentar

To move a hidden part of the window into view, click and drag with the left mouse button on any part of the window while holding down the ALT key. However, you won't be able to drag windows so the top of the window is above the top of the screen. To fix that, enter the following in a terminal window:

gconftool-2 --set /apps/compiz/plugins/move/allscreens/options/constrain_y --type bool 0

sakset fra help.ubuntu.com/aspireone

Lenke til kommentar

Vis du går for ubuntu så er A110 et godt valg. Vis du derimot har planer om XP så tror jeg faktisk at jeg ville gått for A150. Har selv en A110 og kjører for tiden XP og det henger seg ganske ofte, så minnet må hvertfall utvides, noe som koster enten 1500,- eller så ryker garantien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...