belenix Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Du må jo fjerne den fra den maskinen du laget den på, og så inn i AA1. Men ikke fjern den fra AA1 før hele operasjonen er gjennomført. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Ok, da er jeg med. JAAAA, TUSEN TAKK!!! Det funket Endret 17. november 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
belenix Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Godt å høre! Bare hyggelig å kunne være litt til hjelp Lenke til kommentar
Triplejack Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Heihei, jeg har nå virkelig begynt å vurdere å kjøpe meg en sånn liten pc jeg kan ha med på skolen, slik at jeg slipper en ganske stor laptop. Aceren virker som et solid valg med linux, men jeg har alldri brukt linux før, så jeg lurer på om man kan legge inn vlc, msn og torrent klienter på den? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jada, ingen problemer det. Men vil anbefale deg å kvitte deg med linpus og heller legge inn ubuntu 8.10. Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jada, ingen problemer det. Men vil anbefale deg å kvitte deg med linpus og heller legge inn ubuntu 8.10. Støttes fullt ut! Med Wine, som det forresten er første gang jeg knoter med, var det ingen sak å få enkelte windows-programmer til å funke heller! Sykt bra! Litt knot/uvant, men kan du navigere i en litt knotete explorer går det bra. Ganske rart å se windows-programmer med compiz-effekter! Det finnes også en ubuntu for ultra mobile pc (ubuntu-8.10-umpc-i386.img), men den har jeg ikke prøvd enda. Kanskje den har vinduer som er litt bedre tilpasset 1024x600-skjermen, noen som vet? Slik det er nå er det enkelte OK/CANCEL osv knapper som er "under" skjermen. Kan som oftest få tilgang ved å legge til skjule (hide)-knapper på panelene, men ikke alltid. Det er imidlertid nesten ikke noe problem, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 hey, 102 sider siden første AAO-innlegget mitt her Lenke til kommentar
Triplejack Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jada, ingen problemer det. Men vil anbefale deg å kvitte deg med linpus og heller legge inn ubuntu 8.10. Støttes fullt ut! Med Wine, som det forresten er første gang jeg knoter med, var det ingen sak å få enkelte windows-programmer til å funke heller! Sykt bra! Litt knot/uvant, men kan du navigere i en litt knotete explorer går det bra. Ganske rart å se windows-programmer med compiz-effekter! Det finnes også en ubuntu for ultra mobile pc (ubuntu-8.10-umpc-i386.img), men den har jeg ikke prøvd enda. Kanskje den har vinduer som er litt bedre tilpasset 1024x600-skjermen, noen som vet? Slik det er nå er det enkelte OK/CANCEL osv knapper som er "under" skjermen. Kan som oftest få tilgang ved å legge til skjule (hide)-knapper på panelene, men ikke alltid. Det er imidlertid nesten ikke noe problem, bare så det er sagt. Ok, hvordan legger jeg inn ubuntu uten cd rom? Hvordan er oppstarttiden på den, vil gjerne ha en laptop jeg kan starte på et par sek under en skoletime hvis dere skjønner? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Last ned unetbootin. Det tar nok rundt samme tiden som XP gjør, finnes ingen OS som starter opp på et par sek. Men istedet for å slå av pc'en så kan du settte den i ventemodus, da tar det ikke mange sekundene til den starter opp. Lenke til kommentar
Triplejack Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Uansett, det er helt ok å kjøpe den linux versjonen til en ca 2000 kroner? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Spørs om du vil ha ssd og stock ram det da. ram kan nok folk oppgradere selv, men så var det minnet da. 8gb er ltie, og den ssd'en er treeeeg Lenke til kommentar
Triplejack Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Trodde at fordelen med en ssd disk var at det er kjappere enn en vanlig hdd? Tenkte jeg bare fyller på med minnekort for ekstra plass, dette skal bare være en maskin jeg har dokumenter og evt divX filmer på Lenke til kommentar
supersnus Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jada, ingen problemer det. Men vil anbefale deg å kvitte deg med linpus og heller legge inn ubuntu 8.10. Støttes fullt ut! Med Wine, som det forresten er første gang jeg knoter med, var det ingen sak å få enkelte windows-programmer til å funke heller! Sykt bra! Litt knot/uvant, men kan du navigere i en litt knotete explorer går det bra. Ganske rart å se windows-programmer med compiz-effekter! Det finnes også en ubuntu for ultra mobile pc (ubuntu-8.10-umpc-i386.img), men den har jeg ikke prøvd enda. Kanskje den har vinduer som er litt bedre tilpasset 1024x600-skjermen, noen som vet? Slik det er nå er det enkelte OK/CANCEL osv knapper som er "under" skjermen. Kan som oftest få tilgang ved å legge til skjule (hide)-knapper på panelene, men ikke alltid. Det er imidlertid nesten ikke noe problem, bare så det er sagt. To move a hidden part of the window into view, click and drag with the left mouse button on any part of the window while holding down the ALT key. However, you won't be able to drag windows so the top of the window is above the top of the screen. To fix that, enter the following in a terminal window: gconftool-2 --set /apps/compiz/plugins/move/allscreens/options/constrain_y --type bool 0 sakset fra help.ubuntu.com/aspireone Lenke til kommentar
Triplejack Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Leste gjennom den linken ovenfor, får bare gåsehud ved å tenke på å innstalere ubuntu på acern jeg... huff Lenke til kommentar
Smart Ass Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg har sikkert lest dårlig eller lignende, men til skole, MSN og surfing. Er denne PC-en ett godt valg da? Og nei, er ikke PC-expert om det trengs for å få det til! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Ja, er akkurat det pc'en er laget for. @ Triplejack - Jeg hadde aldri vært borti linux eller ubuntu før jeg prøvde det på denne maskinen og det er ikke så vanskelig. Er bare en liten tillvendingssak. Finnes også hauger av guider til AA1. Lenke til kommentar
Smart Ass Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Har en XP- Professional CD liggende hjemme.. Hvilken versjon bør jeg kjøpe visst jeg vil legge xp innpå? Eller bør jeg gå for Ubuntu/Linux? (Aldri prøvd) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Vis du går for ubuntu så er A110 et godt valg. Vis du derimot har planer om XP så tror jeg faktisk at jeg ville gått for A150. Har selv en A110 og kjører for tiden XP og det henger seg ganske ofte, så minnet må hvertfall utvides, noe som koster enten 1500,- eller så ryker garantien. Lenke til kommentar
Smart Ass Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg vil gjerne ha en PC som klarer XP! Så da tror jeg valget faller på A150 Takker Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå