Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Er så drit lei alle faens USB pinner som skal stikke to meter ut av maskine, så mekket en løsning

 

IMG_2754.jpg

 

og ja jeg har sett de 360 graders adapterne, de stikker fortsatt en halvmeter ut og er stabile som potetgull

Lenke til kommentar
Er så drit lei alle faens USB pinner som skal stikke to meter ut av maskine, så mekket en løsning

 

IMG_2754.jpg

 

og ja jeg har sett de 360 graders adapterne, de stikker fortsatt en halvmeter ut og er stabile som potetgull

 

360-graders adapter? hehe.

Men joda, fin løsning. Kunne ikke sagt sånn litt om hva du gjorde?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
360-graders adapter? hehe.

Men joda, fin løsning. Kunne ikke sagt sånn litt om hva du gjorde?

 

http://www.lindy.co.uk/usb-360-degree-adap...to-b/70339.html

 

Eller enda verre, http://www.usbgeek.com/prod_detail.php?prod_id=0247

 

De der er like klumpete som pinnene i seg selv.

 

trenger ikke akkurat noen forklaring på hvordan man lager en slik... finner en USB hann, en USB hunn, lodder dem sammen. Hannpluggen her ble donert av en gammel billid SD kortleser, hunnpluggen kom fra en av de USB strømkontaktadapterne som dealextreme sender med på ale mulig - har en million av dem. Tapet med elektrikertape til slutt, etter jeg hadde trødd på litt limpistolguffe

http://i136.photobucket.com/albums/q187/Cp...rd/IMG_2749.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

ser hva du trodde det var ja, 360 grader vil jo egentlig si at den stikker inn igjen samme vei den kom. Uansett synes jeg det er rart at ingen har tenkt på slike som sitter tett inntil mask9ina. Ta for eksempel slike bittesmå minnepinner (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4648 ) - selv om de er små stikker de jo ut! Hvis de hadde laget en T formet en istedet, der | delen av T'en er USB pluggen og - delen av T'en er selve minnedelen, så hadde man fått en minnepenn som kunne sittet i maskinen hele tiden. Eller om de bare kunnde laget en minnepenn på størrelsen med nanomottakeren på logitech sone datamus. teknologien er der, det er bare ingen som har gjort det. Faktisk har jeg verdens minste minnepenn, og den er mye mindre enn den jeg linket til - det er en microsd kortleser som sitter inne i USB pluggen på det som var en smartcable usb lader/microsd leser til nokia ( http://www.engadget.com/2008/04/09/the-usb...-your-prom-dat/ ). Når det der er mulig, så mangler det bare at noen faktisk gjør det komemrsielt. Selv bruker jeg et 4GB ultra II sdhc kort i ekspansjonssporet til min A150 for å ha backup og overføre filer mellom maskiner. Er kjekt fordi kortet kan sitte der hele tiden uten å være iveien.

Kortleseren jeg snakket om (som sagt tatt fra en lader, derfor er den tapet)

IMG_2765.jpg

Lenke til kommentar
Jeg sliter med at internett går skikkelig treigt når jeg bruker kun batteri, men straks jeg kobler inn adapter blir hastigheten som den skal. Noen som vet hvordan jeg kan fixe dette?

 

thans :)

 

Takk for tipset. Har prøvd alt for å fikse min trege internett på Acer one. Ny antivirus osv. Prøvde å sette i adapteret og da gikk det vesentlig fortere. Fant ut hvorfor også. Det er mulig at batterispenningen gjør at WLAn fungerer dårligere, men grunnen til at det hjelper med å sette i adapteret er ikke spenningen, men det faktum at ledingen til adapteret fungerer som en antenne. Prøv å sette i pluggen uten å sette adapteret i stikkontakten. Fungerer det greit da?

 

Løsningen kan være å lage seg en liten ledningsstump som en antenne....

 

Andre kommentarer til dette?

Lenke til kommentar
Jeg sliter med at internett går skikkelig treigt når jeg bruker kun batteri, men straks jeg kobler inn adapter blir hastigheten som den skal. Noen som vet hvordan jeg kan fixe dette?

 

thans :)

 

Takk for tipset. Har prøvd alt for å fikse min trege internett på Acer one. Ny antivirus osv. Prøvde å sette i adapteret og da gikk det vesentlig fortere. Fant ut hvorfor også. Det er mulig at batterispenningen gjør at WLAn fungerer dårligere, men grunnen til at det hjelper med å sette i adapteret er ikke spenningen, men det faktum at ledingen til adapteret fungerer som en antenne. Prøv å sette i pluggen uten å sette adapteret i stikkontakten. Fungerer det greit da?

 

Løsningen kan være å lage seg en liten ledningsstump som en antenne....

 

Andre kommentarer til dette?

 

Ledningen fungerer som en antenne? Har du skrudd opp en aspire one og sett hva som befinner seg bak lcd panelet? jo antennen til wlan....

Lenke til kommentar

Ledningen fungerer som en antenne? Har du skrudd opp en aspire one og sett hva som befinner seg bak lcd panelet? jo antennen til wlan....

 

Den trådløse forbindelsen ble bedre når jeg satte inn strømforsyningen selv om denne ikke ble koblet til nettet. Jeg sa ikke at den var bygd som antenne, men jeg tror den fungerte som en antenne. Prøv selv og kom med en tilbakemelding. Jobber litt med EMC innimellom og på jobben pleier vi å si at en test eller prøve er mer verd enn mange meninger. Når det gjelder så høye frekvenser så virker alt mulig som en antenne. Kan sikkert tenke motsatt og definere kabelen ut som en jording og antennen bak LCD som selve antennen.

 

Uansett, test dette, tror dette var en nyttig observasjon. Spørsmålet er om dette gjelder alle bærbare, kan man få bedre WLAN forhold ved å sette en ledning i power inngangen?

 

Jeg gjorde en rask test, vil gjerne få dette verifisert av andre.

Lenke til kommentar

Får denne meldingen når jeg prøver å logge inn med den vanlige brukeren på Linupus-versjonen.

 

Your last session only lasted for less than 10 seconds. If you have not logged out yourself, this could mean that there is some installation problem or that you may be out of diskspace. Try logging in with one of the failsafe sessions to see if you can fix this problem

 

Når jeg klikker view details fra ~/.xsessions-errors file så står følgende:

 

rm: cannot remove '/home/user/.scim/pinyin': Input/output error

Launching a SCIM daemon with Socket FrontEnd...

/home/user/.bash_profile: line 15 [: too many arguments

Loading simple Config module...

Creating backend ...

rm: cannot remove '/home/user/.scim/pinyin': Input/output error

Launching a SCIM daemon with Socket FrontEnd...

Loading simple Config module...

Creating backend ...

audit_log_user_command(): Connection refused

xfce4-session: Unable to access file /home/user/.ICEauthority: Input/Output error

 

 

Jeg får logget inn som root, og får tilgang til terminal osv, men ingenting annet fungerer.

Lenke til kommentar
Jeg sliter med at internett går skikkelig treigt når jeg bruker kun batteri, men straks jeg kobler inn adapter blir hastigheten som den skal. Noen som vet hvordan jeg kan fixe dette?

 

thans :)

 

Nå har jeg kjørt flere tester her hos meg. Med A110 med Linpus, A150 med WinXP og Mandriva 2009. Det er INGEN forskjell hos meg. Ligger på 11,1Mb/s - 11,4Mb/s med/uten ekstern adapter. Hadde 11,4Mb/s på batteri. Dette er det samme som jeg får når jeg kjører kablet. Må si jeg fortsatt er overrasket over hvor godt det trådløse kortet er :)

Lenke til kommentar
Ingen aning hvilken bios jeg har, men ser i linken du sender til meg at garantien ryker. Da gidder jeg ikke å ta sjansen på det :p

 

EDIT: Æsj, helsikke heller. Regner med at jeg skal pakke ut den filen jeg laster ned? :p

 

Ja, du må jo pakke ut .zip filen du lastet ned. Og følg veiledningen nøye! Kun flashit.exe og BIOS filen legges på USB pennen. Og BIOS filen MÅ døpes om til ZG5IA32.FD !VIKTIG!

Lenke til kommentar

Ok, da tester jeg det :)

 

Han skriver:

Download the latest BIOS, and put both FLASHIT.EXE and the BIOS file in the root directory of the stick. Rename the BIOS file to ZG5IA32.FD, that's important. Do not remove the USB stick.

 

Jeg må jo fjerne ubs sticken for å putte den i AA1?

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...