indahla Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Noen som vet om det er mulighet for å bytte SSD-en? Evt åpne hele maskinen å bytte til en lik fysisk form men større kapasitet. Uten å vite dette 100% mener jeg både disk og minne var loddet fast. Dermed skal det godt gjøres å bytte ut. Minne kan dog utvides, visstnok hos Acer. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Noen som vet om det er mulighet for å bytte SSD-en? Evt åpne hele maskinen å bytte til en lik fysisk form men større kapasitet. Uten å vite dette 100% mener jeg både disk og minne var loddet fast. Dermed skal det godt gjøres å bytte ut. Minne kan dog utvides, visstnok hos Acer. Håper virkelig ikke ram-en er loddet fast, har allerde bestillt en ekstra Gb... Eller så sjekket jeg på litt SD-kort og du får jo 1gb for under 100kr og 8 for simple 450kr Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg ser på denne for mine foreldre på 70. Men de vil nok ha en mus til, er det mulig på denne? Ville tro at det bare er å bruke en av usb portene, men mener jeg leste noe om at det ikke var noen ingang for mus, så derfor spør jeg. Jeg håper at de skal koble til en ekstern skjerm. 8,9 tommer blir i det minste laget for folk, og når de er 70 blir ikke det akkurat bedre. Jeg går utifra, uten å være helt sikker, at det er bare å koble musen til USB-utgangene. Noe annet ville vært rart. Er det mulighet for kople til en ekstern skjerm? jepp, støtte for VGA-skjerm. Lenke til kommentar
egya Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Noen som vet om det er mulighet for å bytte SSD-en? Evt åpne hele maskinen å bytte til en lik fysisk form men større kapasitet. Uten å vite dette 100% mener jeg både disk og minne var loddet fast. Dermed skal det godt gjøres å bytte ut. Minne kan dog utvides, visstnok hos Acer. Håper virkelig ikke ram-en er loddet fast, har allerde bestillt en ekstra Gb... Eller så sjekket jeg på litt SD-kort og du får jo 1gb for under 100kr og 8 for simple 450kr Ca. 3 minutter ut i videoen fra pcprofessionale.it, som finnes på første sida av denne tråden, vises innholdet i maskinen. Både ram og SSD er loddet fast. Jeg forstår ikke italiensk så godt, men det jeg tror han sier er at det er en slot til å ha ram i (opptil en megabyte), men at det ligger utligjengelig til. Dvs. at maskinen må åpnes, og da brytes garantien. Endret 3. juli 2008 av egya Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Noen som vet om det er mulighet for å bytte SSD-en? Evt åpne hele maskinen å bytte til en lik fysisk form men større kapasitet. Uten å vite dette 100% mener jeg både disk og minne var loddet fast. Dermed skal det godt gjøres å bytte ut. Minne kan dog utvides, visstnok hos Acer. Håper virkelig ikke ram-en er loddet fast, har allerde bestillt en ekstra Gb... Eller så sjekket jeg på litt SD-kort og du får jo 1gb for under 100kr og 8 for simple 450kr Ca. 3 minutter ut i videoen fra pcprofessionale.it, som finnes på første sida av denne tråden, vises innholdet i maskinen. Både ram og SSD er loddet fast. Jeg forstår ikke italiensk så godt, men det jeg tror han sier er at det er en slot til å ha ram i (opptil en megabyte), men at det ligger utligjengelig til. Dvs. at dekselet må åpnes, og da brytes garantien. men om man skulle ville bryte garantien, er det fortsatt mulig å oppgradere rammen selv, vistnok... det er stort sett det vi har skrevet på denne siden, vi har kommet frem til gjennom hele denne tråden... spørsmålet er om det faktisk er en slot som er "uttilgjengelig", og hvor utilgjengelig den er... alt dette får vi svar på kort tid etter lanseringen. Lenke til kommentar
egya Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Etter beskrivelsene å dømme er maskinen rask. F.eks. Cnet Australia sier: "The Acer Aspire One feels quick in everyday use. It takes approximately 17 seconds to boot the operating system — 3 seconds quicker than an EeePC 901 — and about 10 seconds to launch common apps like OpenOffice or Firefox. The Linpus interface is also a joy to use; it's quicker and more responsive than the Linux distributions on most of the One's rivals." Det virker som om det er godt mulig å bruke denne maskinen uten å oppgradere RAM-en. Endret 3. juli 2008 av egya Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jævlig stillig å reklamere for "Oppgraderbar til 1,5Gb, men bare hvis du leverer tilbake pc-en i flere uker og betaler tripelt for rammen..." Lenke til kommentar
ju9OR Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jævlig stillig å reklamere for "Oppgraderbar til 1,5Gb, men bare hvis du leverer tilbake pc-en i flere uker og betaler tripelt for rammen..." Som vanlig har nettbutikkene lagt minst mulig arbeid i produktbeskrivelsen og ganske enkelt klippet og limt litt. Jeg har sett akkurat den samme beskrivelsen på en av de tidligste produktanmeldelsene, og jeg tipper dette er noe de har fått fra Acer. Lenke til kommentar
ju9OR Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Jeg ser på denne for mine foreldre på 70. Men de vil nok ha en mus til, er det mulig på denne? Ville tro at det bare er å bruke en av usb portene, men mener jeg leste noe om at det ikke var noen ingang for mus, så derfor spør jeg. At det ikke er noen inngang for mus betyr bare at det ikke er noen PS2 kontakt, hvem bruker sånt nå om dagen uansett?? Men er du sikker på at dette er noe for foreldrene dine? Husk at skjermen ikke er allverden stor så skrift og slikt må jo nødvendigvis bli ganske smått.. Endret 3. juli 2008 av ju9OR Lenke til kommentar
peamoen Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Elprice har nå lagt ut tilbehør til Aspire One: 6-cells batteri, Cover Sleeve og lader. Litt drøy pris på batteriet må jeg si. Begynner å angre litt på at jeg ikke har bestillt MSI Wind istedet. http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....10&cid=5793 Lenke til kommentar
egya Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Noen som vet om det er mulighet for å bytte SSD-en? Evt åpne hele maskinen å bytte til en lik fysisk form men større kapasitet. Jeg vet ikke, men etter å ha sett litt på videoen fra pcprofessionale.it, ser det ut til at en IDE/PATA ledning er koblet til den SSD-en som er loddet fast. Den ser ut til å kunne løsnes fra SSD-en, og kobles til en ny harddisk/SSD. Siden andre modeller av "the One" er utstyrt med harddisk, regner jeg med at det finnes en plass der harddisk kan festes. Så, ja, jeg tror det er mulig å skifte SSD, selv om den som er loddet fast må bli værende. Den blir da ubrukelig. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Kommer jeg til å kunne åpne de dokumentene jeg skriver i "writer" i min vanlige MS Office 2007? Lenke til kommentar
egya Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Kommer jeg til å kunne åpne de dokumentene jeg skriver i "writer" i min vanlige MS Office 2007? Du kan gå inn i egenskaper og få OpenOffice til å automatisk lagre alle dokumenter i Office filformater. Dette gjelder både Word, Exel og Powerpoint formater. Eller du kan velge "lagre som" for hver fil og velge hvilket format du vil lagre i. MS Office kan ikke åpne standard-filformatene til Openoffice, derfor er det i Openoffice du må gjøre det. Endret 4. juli 2008 av egya Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Elprice har nå lagt ut tilbehør til Aspire One: 6-cells batteri, Cover Sleeve og lader. Litt drøy pris på batteriet må jeg si. Begynner å angre litt på at jeg ikke har bestillt MSI Wind istedet. http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....10&cid=5793 Den prisen var ikke så gal, sjekk prisen på Dtell batterier. Prisen rammler sikkert også litt på andre nettbutikker. Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Elprice har nå lagt ut tilbehør til Aspire One: 6-cells batteri, Cover Sleeve og lader. Litt drøy pris på batteriet må jeg si. Begynner å angre litt på at jeg ikke har bestillt MSI Wind istedet. http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....10&cid=5793 Den prisen var ikke så gal, sjekk prisen på Dtell batterier. Prisen rammler sikkert også litt på andre nettbutikker. hva er dtell baterier? er det sånn ikke-orginale batterier? det hadde vært genialt om det fantes sånn til ca halv pris... Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Skrev feil, mente Dell batterier Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 hehe, skjønner. men alikevel, er det noen som tror på at vi her i norge kan få tak i noen batterier som funker like godt på one, som acer sine, men som er laget av, f.eks. philps (bare for å ta et eksempel på en batteriprodsent), til halv pris? Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Regner med at ikke orginale batterier kommer ettervært, men pc-en må nok komme ut i butikken så andre selskaper får se hvordan batteri et ser ut. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Kommer jeg til å kunne åpne de dokumentene jeg skriver i "writer" i min vanlige MS Office 2007? Du kan gå inn i egenskaper og få OpenOffice til å automatisk lagre alle dokumenter i Office filformater. Dette gjelder både Word, Exel og Powerpoint formater. Eller du kan velge "lagre som" for hver fil og velge hvilket format du vil lagre i. MS Office kan ikke åpne standard-filformatene til Openoffice, derfor er det i Openoffice du må gjøre det. så jeg kan lagre som .doc i writer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå