Okapi Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Halloi, Muligens halvdumt spørsmål dette her, men kan jo prøve. Jeg har en AA1 150 med XP, og vurderer å teste en stund med diverse Linux-distroer (Ubuntu Eee var særlig interessant), men dersom jeg skulle ombestemme meg, hvordan får jeg tilbakeført Windows? Det er jo ikke som om det fulgte med installasjons-CD. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Istedet for å slette Windows, så lager du en ny partisjon som du instalerer Linux på. Da får du opp en liste over de OS'ene du har instalert når du starter opp pc'en. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Er Acer Aspire One A150 eit godt kjøp til ei 12 år gamal jente? Blir vel i hovudsak brukt til msn (webcam må vere med), vanlig surfing, og skulearbeid. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Ja, sålenge hun ikke skal ha noe spill på den. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Er den esktra 1 GB rammen verdt og oppgradere? Blir den mye raskere med linux? har kjøpt 8 gb minnekort og vurdere ubuntu Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg kjøpte selv med 1GB ram, men den ligger uåpnet i en skuff hjemme. Kjører nå Ubuntu 8.10 og 512MB er enn sålenge nok. Husk at vis du putter i rammen selv så bryter du garantien. Vis du vil ha garantien intakt så må du sende den til et acer sertifisert verksted og da koster det 1500,- Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg kjøpte selv med 1GB ram, men den ligger uåpnet i en skuff hjemme. Kjører nå Ubuntu 8.10 og 512MB er enn sålenge nok. Husk at vis du putter i rammen selv så bryter du garantien. Vis du vil ha garantien intakt så må du sende den til et acer sertifisert verksted og da koster det 1500,- Okei, men daså.. Har du forresten en guide for å innstalere ubuntu? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Okei Men åssen fungerer ubuntu 8.10 da? sånn generelt? Er det mye tull for å få ting til å fungere eller bare virker det? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Litt tull med WIFI og minnekort leseren. Men det finnes gode guider på nettet. Jeg brukte denne. Eneste som ikke er fikset ennå er at WIFI ikke funker når du har startet opp pc'en fra hvilemodus og dvalemodus. Kan foresten si at dette er mitt andre møte med linux, første møtet var med linpus. Endret 3. november 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Litt tull med WIFI og minnekort leseren. Men det finnes gode guider på nettet. Jeg brukte denne. Eneste som ikke er fikset ennå er at WIFI ikke funker når du har startet opp pc'en fra hvilemodus og dvalemodus. Kan foresten si at dette er mitt andre møte med linux, første møtet var med linpus. Jupp, wifi gikk fint med litt hjelp fra denne siden. Har ikke fått multikortleseren til å funke ennå, men system expansion slotten funker som minnekortleser, da. Skulle gjerne hatt 1.5gb minne azz, men betaler ikke 1500 for det! Og har ikke kompetanse selv! Lenke til kommentar
Raste Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hvordan funker Vista på One A150? Og er det mulig å ta recovery når jeg har installert Vista over den hovedpartisjonen? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Prøvde Vista på A110 og det var rein pining. Det gikk Saaaaaakte..... Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Prøvde Vista på A110 og det var rein pining. Det gikk Saaaaaakte..... Det vil jeg tro! Hvor nedstrippet var versjonen din? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Den var ikke nedstippet i det hele tatt Var starter pack, men uten at jeg vet det sikkert så kan det hende at det bare var SSD disken som ikke klarte å henge med i svingen, så vis du har en tradisjonell HDD så kan det hende at det går bedre. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Meh, tror 512mb ram er for lite til å drive vista godt uansett. Vurderer netbook remix, men er litt redd for at det skal bli treigere enn det er nå, og liker 8.10 ganske bra. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hadde faktisk "hele" 100MB tilovers Men hadde jeg vært deg så hadde jeg bare beholdt 8.10, er det jeg selv har nå og tror nok at å holde seg til linux på disse pc'ene er smart. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Blir vel det! Også skal jeg vente til finanskrisa når IT-bransjen, og betale en hjemløs kar 100 spenn for å sette inn 1gb med ram for meg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 noen som vet hvor rask minnekortleseren er? har hatt den oppe i 15 MB/s på et ultra II kort, men hadde vært moro med http://www.newegg.com/Product/Product.aspx...N82E16820171376 hastighet Lenke til kommentar
akarno Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Har fått 34" (tror jeg) tv i stuen nå, og tenkte jeg skulle hooke opp aceren min via VGA for å få sett litt videofiler etc. Får "mode not supported". Regner med det har noe med resolution å gjøre (1024x600), da det fungerer fint med en annen windows-laptop med VGA. (1280x1024) Har hørt noe greier om å forandre xorg.conf, men er usikker på hvordan jeg går frem her. Noen som har peiling innen dette feltet? TV'en har 1920x1080 som native. min/default xorg.conf: # Xorg configuration created by system-config-display Section "ServerFlags" Option "DontZap" "yes" Option "DontVTSwitch" "yes" EndSection Section "ServerLayout" Identifier "Default Layout" Screen 0 "Screen0" 0 0 InputDevice "Mouse0" "CorePointer" InputDevice "Synaptics Mouse" "AlwaysCore" InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Keyboard0" Driver "kbd" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "no" Option "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Synaptics Mouse" Driver "synaptics" Option "Device" "/dev/psaux" Option "Protocol" "auto-dev" Option "LeftEdge" "1700" Option "RightEdge" "5300" Option "TopEdge" "1700" Option "BottomEdge" "4200" Option "FingerLow" "25" Option "FingerHigh" "30" Option "MaxTapTime" "180" Option "MaxTapMove" "220" Option "VertScrollDelta" "100" Option "MinSpeed" "0.09" Option "MaxSpeed" "0.18" Option "AccelFactor" "0.0015" Option "SHMConfig" "on" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Mouse0" Driver "mouse" Option "Protocol" "IMPS/2" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "ZAxisMapping" "4 5" Option "Emulate3Buttons" "no" EndSection Section "Monitor" Identifier "Monitor0" Modeline "1024x600" 48.96 1024 1064 1168 1312 600 601 604 622 -HSync +VSync # Option "Above" "Monitor1" EndSection Section "Device" Identifier "Videocard0" Driver "intel" # Option "monitor-LVDS" "Monitor0" # Option "monitor-VGA" "Monitor1" Option "Clone" "true" Option "MonitorLayout" "LVDS,VGA" BusID "PCI:0:2:0" # Screen 0 EndSection Section "Screen" Identifier "Screen0" Device "Videocard0" Monitor "Monitor0" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Viewport 0 0 Depth 24 Modes "1024x600" "800x600" "640x480" Virtual 1920 1080 EndSubSection EndSection Jeg kan hoste opp mer spesifikke detaljer på tven om det trengs, men vil ikke begynne å surre med det om det ikke er til noen hjelp Endret 5. november 2008 av akarno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå