Kajac Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 ja, jeg mener at PS faktisk SIER, altså de ansatte hos PS som jeg har snakket med, sier at begge skal leveres samtidig Lenke til kommentar
mortenandersen Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 ja, jeg mener at PS faktisk SIER, altså de ansatte hos PS som jeg har snakket med, sier at begge skal leveres samtidig Å, det er interessant! Det er mulig jeg ikke har "fulgt godt nok med i timen", men jeg har ikke fått med meg hva de SIER, og det skulle jeg svært gjerne visst! Sier de eller antyder de at BEGGE kommer samtidig 7. juli, eller 8. august eller i i tiden i mellom disse datoene? (Håper i hvert fall at de ikke sier at det blir senere enn 8. august!) Venter spent på tilbakemelding! Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 PS sier på Mail til meg at det er samme leveringsdato, 8. august på begge maskinene, og at det er usikkert hvorfor datoene vises forskjellig. Lenke til kommentar
erikjorstad Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Har lest igjennom tråden men klarte ikke å finne ut om noen vet om det er mulig å oppgradere minnet på denne selv eller ei ? er det loddet fast ? Lenke til kommentar
msakram1984 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hei! http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=95817 Da har mpx lagt ut den på 80GB med XP... Bestilte en sånn en nu jeg... Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Nice! Men når du først heller vil ha litt harddisk så kan man jo også vurdere Asus eee 1000(h). Den har også 80gb harddisk, men den har 6 celler batteri, dvs dobbel så lang batteritid som acer one. Asus eee 1000 (h) har også en 10" skjerm. Jeg ville heller gått for Asus eee 901. 8,9" skjerm, 12 GB SSD. (Raskere enn vanlig harddisk, og lager ikke lyd) Så kan man eventuelt kjøpe et sdhc kort på 16 eller 32 gb. Den har også 6 celler batteri, så den holder i ca 6 timers normal bruk Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Noen som vet hvordan det er med den linuxen i forhold til å installere egne programmer? Jeg vil gjerne f.eks kunne se filmer på farta, vil jeg kunne installere GOMplayer? Er det mediaprogram inkludert? Lenke til kommentar
erikjorstad Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Tror jeg har mest lyst på eee pc 901... vet noen sånn cirka den kommer til Norge? Lenke til kommentar
egya Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Noen som vet hvordan det er med den linuxen i forhold til å installere egne programmer? Jeg vil gjerne f.eks kunne se filmer på farta, vil jeg kunne installere GOMplayer? Er det mediaprogram inkludert? Linpus, den distribusjonen som er på Aspire One, er Fedora-basert og er basert på rpm-pakker. Den kommer med Yum pakkebehandler, og pakkebrønnene ryktes å være gode. Derfor tror jeg det blir lett for deg å installere GMplayer om du ønsker det. Maskinen leveres med en multimedie-spiller. Du kan se den i aksjon her: Endret 16. juli 2008 av egya Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Tror jeg har mest lyst på eee pc 901... vet noen sånn cirka den kommer til Norge? Sjekk Asus eee tråden. Lenke til kommentar
egya Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Her er noen flere videoer som viser hvordan Linux-utgaven fungerer: Størrelse/ytre/porter: Oppstart: Nettprogrammer: Kontorprogrammer: Jeg synes at dette virker veldig bra! Oppstart av Openoffice på noen få sekunder er veldig raskt. Det virker ikke til at internminnet på 512 mb er et problem. 1 gb av haddisken er satt av til SWAP, så det hjelper godt på. Til mitt bruk virker det som om jeg har alt jeg trenger. Den store fordelen med denne maskinen er det store tastaturet og den lave vekten. Gleder meg til den kommer. Endret 16. juli 2008 av egya Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 noen som vet om det er en vifte i denne maskinen? vet det har vært usikker om det, men noen må jo vite det. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hvordan er det hvis jeg f.eks vil ha Opera isteden for FF? Lenke til kommentar
egya Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hvordan er det hvis jeg f.eks vil ha Opera isteden for FF? For å være helt sikker gjør du dette: Gå til Opera's nedlastingsside for Linux-utgaven. Velg utgaven "Other/Static RPM" Kryss av i feltet "Download this package in TAR.GZ format" og last ned. Åpne en terminal. Gå til stedet der fila er (med kommandoen "cd + navn på katalog") Skriv kommandoen "tar -xvzf opera*tar.gz" + enter. Gå inn i den nye katalogen som er blitt pakket ut med kommandoen "cd" Skriv kommandoen "./install" + enter for å installere opera, eller bare "./opera" + enter for å prøve ut programmet. Dette fungerer på alle Linux-systemer. Med Acer Aspire One finnes det helt sikkert enklere måter å gjøre det på, men siden jeg ikke har maskinen mellom hendene, kan jeg ikke beskrive en enklere måte nå. Sannsynligvis er det bare å gå inn i programmet Synaptic, søke på "opera", krysse av for opera når Synaptic viser søkeresultatet og så trykke på "Velg" eller "Installer" eller noe sånt. Så tar maskinen seg av resten. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Akkurat det å installere på Linux er greit, tenkte mer på muligheten for å fjærne FF og installere nye programmer osv. Lenke til kommentar
egya Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Akkurat det å installere på Linux er greit, tenkte mer på muligheten for å fjærne FF og installere nye programmer osv. Har, som sagt, lest at Linpus er Fedora-basert - og burde derfor bruke RPM-pakker, og at den bruker pakkebehandleren Synaptic, pakkebehandleren utviklet av Debian (akkurat som PCLinuxOS). Hvis det stemmer, er det veldig bra. Mye kommer alikevel an på hvor oppdaterte de offisielle pakkebrønnene er, og hvilke programmer som finnes der. Hvis utvalget er elendige, kan vi kanskje bruke pakkebrønner til andre distribusjoner, eller at det lages uoffisielle pakkebrønner. Lenke til kommentar
Whatefu Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg ser på denne for mine foreldre på 70. Men de vil nok ha en mus til, er det mulig på denne? Ville tro at det bare er å bruke en av usb portene, men mener jeg leste noe om at det ikke var noen ingang for mus, så derfor spør jeg. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg ser på denne for mine foreldre på 70. Men de vil nok ha en mus til, er det mulig på denne? Ville tro at det bare er å bruke en av usb portene, men mener jeg leste noe om at det ikke var noen ingang for mus, så derfor spør jeg. Jeg håper at de skal koble til en ekstern skjerm. 8,9 tommer blir i det minste laget for folk, og når de er 70 blir ikke det akkurat bedre. Jeg går utifra, uten å være helt sikker, at det er bare å koble musen til USB-utgangene. Noe annet ville vært rart. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Noen som vet om det er mulighet for å bytte SSD-en? Evt åpne hele maskinen å bytte til en lik fysisk form men større kapasitet. Lenke til kommentar
Whatefu Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg ser på denne for mine foreldre på 70. Men de vil nok ha en mus til, er det mulig på denne? Ville tro at det bare er å bruke en av usb portene, men mener jeg leste noe om at det ikke var noen ingang for mus, så derfor spør jeg. Jeg håper at de skal koble til en ekstern skjerm. 8,9 tommer blir i det minste laget for folk, og når de er 70 blir ikke det akkurat bedre. Jeg går utifra, uten å være helt sikker, at det er bare å koble musen til USB-utgangene. Noe annet ville vært rart. Er det mulighet for kople til en ekstern skjerm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå