Alinoe Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hmm. Interesant. Jeg er en skikkelig softing når det gjelder linux. Er Kubuntu det samme som ubuntu bare med KDE isteden for Gnome? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Er det noen som kan finne et nettverkskort som kan brukes med Aspire one med standars 802.11a Vil f.eks. DENNE funke? For det er vel Mini-PCIe i den hvis jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar
Hideki Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hmm. Interesant. Jeg er en skikkelig softing når det gjelder linux. Er Kubuntu det samme som ubuntu bare med KDE isteden for Gnome? Forskjellen er KDE i steden for Gnome, men også hvilke programmer som er installert som standard. Kubuntu har KDE (Qt) versjoner av de aller fleste standardprogrammene mens Ubuntu har Gnome (GTK) versjoner. Begge kan installeres samtidig på en hvilken som helst versjon av *buntu. Da kan du velge hva du vil ha når du logger inn. Det finnes også Xubuntu som har Xfce som standard skrivebordsmiljø, og for de som trenger det, Edubuntu og Ubuntu Studio. Mye å velge mellom altså. Hva med f.eks. http://ubuntusatanic.org/ Lenke til kommentar
Lazynes Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Dama klarte å ødlegge skjermen på aa1, mailet Acer om det var mulig å fått kjøpt en ny skjerm eller en defekt på så jeg kunne byttet skjermen selv. nei dette var ikke mulig maskinen måtte inn fikk jeg beskjed om. Spørte da om det var no vits da maskinen koster ca 3000 om det ikke ville bli mye dyrere en ny maskin. fikk da svar om dem kunne ikke gi pris på det , men kunne få et prisoverslag og det kostet 580kr Dårlig service og retningslinjer hos Acer da en ikke får kjøpt deler og må ut med 580kr for et prisoverslag. så om noen som har defekt maskin eller løs skjerm eller andre tips hvordan få tak i skjerm ? Endret 15. oktober 2008 av Lazynes Lenke til kommentar
belenix Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Er det noen som kan finne et nettverkskort som kan brukes med Aspire one med standars 802.11a Vil f.eks. DENNE funke? For det er vel Mini-PCIe i den hvis jeg ikke tar feil? Om jeg nå ikke husker feil så er det et halv-lengde kort som sitter i AAO, 30 x 31,9 mm. Det du linker til ser vel ut til å være et 30 x 56 mm. Og da vil ikke skruehullet passe. Er vel noen andre her som kan rette meg om det er feil, er en stund siden jeg var på innsiden av boksen. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Klarer ikke bestemme meg for farge, jeg. Kommer til å bestille fra netshop ettersom jeg misliker forhåndsbetaling Noen med noen fine bilder av den blåe? Orker ikke å bla gjennom 140 sider Endret 15. oktober 2008 av Skugga Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Captein ødegård har lagt ut noen fine bilder. https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=12133306 2mmy91: Har du forsøkte å formatere USB minnepinnen eller i alle fall slette alle filene på den først? Kjør så unetbootin igjen. Jepp, tre ganger. Endret 15. oktober 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Sjefen fikk god deal på disse så da ble det ikke Asus eee 901 på meg, men en slik med 1.5GB minne, 3cell og 6cell pluss bæreveske til den fine pris av 2300kr, pluss moms da. Kjedelige 2-3 dager å vente :S Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Det er en seriøst god pris. Jeg betalte 4k for det samme Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Ser på ekstrautstyr til maskinen: Logitech VX Nano Cordless Laser Mouse for Notebooks SanDisk Secure Digital Extreme III SDHC 8 GB Class 6 Skal kjøre ubuntu på den så tenkte å optimalisere det en del, blir spennende å leke med. Til dere over, dette er altså 8gb ssd utgaven, ikke xp og hd. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Åh. Åh. I see. Er det egentlig noen fordeler med SSD, går alt raskere? En annen ting Er det noen som synes skjermen var liten etter å ha gått fra 15,4" 1400x1050? Er litt bekymret for at jeg vil angre meg, selv om den ser unektelig pen ut. Går det an å koble den til prosjektor forresten? Endret 15. oktober 2008 av Skugga Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Da jeg jobber med åpen programvare så hadde jeg ikke noe valg, ble den uten xp på for oss. Koble til prosjektor går fint, helt hvilke oppløsninger den tåler på vga porten er jeg usikker på. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Tror ikke SSD disken som står i AA1 er noe raskere enn en HDD. Men to fordeler med SSD er at de bruker mindre strøm så batteritiden er lenger og at du slipper harddiskstøy (knitring). Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Tok et raskt søk rundt om kring, og ser fortsatt ut som prisen var fin fin Med /home på sd kort, pluss swap skrudd nesten helt av på samma kortet, sammen med /var/log og tmp på rammen tror ejg dette blir en fin fin maskin Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Er det noen som kan finne et nettverkskort som kan brukes med Aspire one med standars 802.11a Vil f.eks. DENNE funke? For det er vel Mini-PCIe i den hvis jeg ikke tar feil? Sjekket servicemanualen, fant ikke noe om navn på kortet men fant bilde av den. Wlan_kort_aspire_one.pdf Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Meh, fant 120GB versjon med linux på amazon, men da er det jo 25% toll. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hmmm... kjedelig at jeg ikke finner noe trådløstkort som passer, skulle tro det var lett å få tak i Takk for manualen da trrunde, har allerede vært inni og sett på den. Grunnen til min frustrasjon er forresten at skolen min buker standard 802.11a, mens Aspire One bare har 802.11b/g Lenke til kommentar
kesse Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Dersom jeg kjøper meg Linux utgaven med ikke liker den og vil ha XP, er det da mulig å legge det inn? Vanskelig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Meh, fant 120GB versjon med linux på amazon, men da er det jo 25% toll. amazon sender ikke engang hit. forøvrig er det mva, ikke toll Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå